Detaljer

  • Bedrift
    Active People AS
  • Søknadsfrist
    09.08.2020
  • Sted:
    GRIMSTAD
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Rekruttering og bemanning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    AGDER
  • Arbeidssted:
    GRIMSTAD
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3039923
  • Se her for andre jobber fra Active People AS

Innkjøpskoordinator

VikingBad AS er etablert og lokalisert i Grimstad. Vi er leverandør og utvikler av synlige VVS-produkter og utendørs massasjebad. Våre produkter selges utelukkende via fagfolk, og vi er leverandør til alle de store, kjente kjedene. Vi er i dag mer enn 50 ansatte, omsetter for over 230 millioner og er i stor vekst. Vår visjon er: «Det skal være lekende lett å få seg nytt bad». Innkjøpsavdelingen består i dag av tre ansatte. Vi skal styrke avdelingen med en dyktig innkjøpskoordinator. Som innkjøpskoordinator vil du være et viktig bindeledd mellom Vikingbad AS og våre produsenter, speditører og leverandører. Videre er det ønskelig at innkjøpskoordinator skal adressere utfordringer knyttet til optimalisering av lager og systemutnyttelse. Vi ønsker en person som kan jobbe selvstendig, har en strukturert arbeidsmetodikk og ikke er redd for å komme med forbedringsforslag.

Arbeidsoppgaver
  • Følge opp innkjøpsprosessen fra A-Å
  • Koordinere innkjøp og følge opp leveranser, slik at varer blir levert til avtalt tid og uten avvik etter våre spesifikasjoner
  • Koordinere vareankomst (konteiner) for lossing mot vårt lager
  • Lage rapporter fra vårt innkjøpssystem (Clarity / Visibility)
  • Sørge for optimalt lagervolum for gitte varegrupper
  • Være med på å koordinere frakt etc.
Kvalifikasjoner
  • Bachelorgrad i økonomi eller høyere. Gjerne med spesialisering i materialadministrasjon og/eller logistikk
  • Kunnskap og erfaring med innkjøpsprosesser, gjerne med 2 eller flere års erfaring fra tilsvarende oppgaver
  • Gode datakunnskaper, spesielt innen logistikksystemer og Excel og anlegg for logisk problemløsing
  • God økonomisk og kommersiell forståelse
  • Språk:
    Engelsk: må kunne snakke flytende og uttrykke seg godt skriftlig
    Kinesisk: en fordel, men ikke et krav
  • En fordel med erfaring i bruk av Clarity / Visibility
Personlige egenskaper
  • Være strukturert og nøyaktig rundt både eksisterende og nye rutiner
  • Selvstendig og god til å planlegge
  • Kreativ og ikke redd for å komme med forslag til nye løsninger/ endringer
  • Lojal og ansvarsbevisst
  • God til å etablere og vedlikeholde gode relasjoner opp mot våre leverandører
Vi tilbyr
Jobb i et selskap med sterk vekst, fokus på lønnsomhet og god økonomisk styring. Et proaktivt og godt arbeidsmiljø i stadig utvikling, med mål om være verdens beste arbeidsplass Gode forsikring- og pensjonsordninger. Vi er et Miljøfyrtårn og tilbyr ansatte gratis lading av elbil på arbeidsplassen