Detaljer


Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Incident Manager

Har du IT-bakgrunn og liker å jobbe analytisk for å finne smartere måter å jobbe på? Liker du at det er litt action i hverdagen og at du er ansvarlig for å dra prosesser fra start til slutt? Da må du lese videre! 

UDIs IT-avdeling 
Her har du muligheten til å bli ansatt i en dynamisk, innovativ og fremtidsfokusert avdeling med i overkant av 70 ansatte. IT-avdelingen i UDI har ansvar for å forvalte og utvikle nasjonale IT-tjenester som håndterer søknader om asyl, visum og opphold i Norge. UDI og resten av utlendingsforvaltningen behandler over 400.000 søknader i året gjennom våre selvbetjenings- og saksbehandlingssystemer. Vi deltar i tillegg i et utstrakt europeisk samarbeid om felles IT-løsninger på utlendingsfeltet. Målet vårt er mest mulig digital kommunikasjon med søkerne og samfunnet for øvrig. Vi jobber for at utlendingsforvaltningen skal være i toppsjiktet innen digital forvaltning i det offentlige.  

UDIs IT-avdeling har nettopp vært gjennom en endringsreise og vi har derfor behov for en ny Incident Manager til vår nyopprettede seksjon IT-teknisk forvaltning og drift.  

Om stillingen: 
Vi søker etter en person som kan prioritere og forstå hva som er viktigst for våre brukere, slik at feilmeldinger og sikkerhetsvarsler får riktig prioritet og blir rettet så fort som mulig. UDI har en stor og kompleks systemportefølje som delvis driftes on-premise og delvis i sky. Den består av både standard og egenutviklede komponenter og systemer.  

Din evne til samarbeid er sentral, da stillingen har grensesnitt mot både eksterne og interne samarbeidsparter.  

Arbeidsoppgaver
  • Oppfølging og rapportering av alvorlige hendelser
  • Samarbeid med leverandører for raskt å komme i gang med feilsøking
  • Sørge for at prosessen følges fra en feil/hendelse oppstår til denne er løst og de gjeldende systemer er tilbake i normal drift
  • Sørge for at rapporter og logger omkring hendelsene blir produsert og behandlet i avtalte fora
  • Delta i avdelingens forbedringsarbeid og bidra til jevnlig oppdatering av dokumentasjon som er viktig for Incident-prosessen og beredskapsplaner 
  • Jevnlig rapportering til DIGAS ledergruppe
  • Bidra inn i et beredskapsteam ved større hendelser 
Kvalifikasjoner
  • Minimum tre års relevant utdanning fra universitet eller høgskole. Solid relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning
  • Må som minimum ha  ITIL-foundation sertifisering
  • Må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • Bør ha erfaring fra et service manager verktøy (vi benytter HPSM i dag) 
  • Bør ha god generell IT-forståelse (f.eks nettverk, onprem/sky- applikasjoner o.l.) 
  • Erfaring fra relevant IT-driftsorganisasjon vil bli vektlagt
  • Den som tilsettes må kunne sikkerhetsklareres
Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som er: 

  • flink til å forklare tekniske problemstillinger og formidle behov på en enkel måte 
  • utholdende og en tydelig pådriver for prosessen med stor gjennomføringsevne
  • god til å kommunisere og samarbeide med leverandører og interne ressurser 
  • løsningsorientert og rask til å se alternative muligheter 
  • tydelig i dine prioriteringer og flink til å kommunisere disse ut 
  • engasjert og har en selvstendig driv og et ønske om å få ting gjort

Videre ser vi etter deg som:

  • gjerne setter deg inn i nye problemstillinger og liker å håndtere komplekse utfordringer.
  • liker å vurdere konsekvenser og tar beslutninger basert på indre og ytre påvirkninger. 

Personlig egnethet vil bli vektlagt 

Vi tilbyr
  • En spennende og varierende arbeidshverdag med hyggelige kollegaer
  • Mulighet til å påvirke hvordan Digitaliseringsavdelingen utvikler seg og sette ditt preg på Incident prosessen
  • En organisasjon som har fokus på forbedring og som er i endring. UDI gjennomgår en organisasjonsutviklingsprosess
  • En time betalt trening i arbeidstida per uke  
  • Fleksitidsordning, og overtidsbetaling ved pålagt overtidsarbeid. Ordnede forhold med arbeidsdag på 7 timer og 45 minutter (og 7 timer på sommeren), inkludert lunsjtid 
  • Stillingen blir lønnet som seniorrådgiver (kode 1364) i lønnsspennet 535 200 - 670 100  brutto pr år. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen trekkes 2 % lovfestet innskudd til Statens Pensjonskasse. Statens pensjonskasse sikrer deg gode ordninger for pensjon, lån og forsikring 

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsetting, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi kalle inn minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si å bli positivt særbehandla på denne måten, må du oppfylle visse krav. Les mer om krava på Arbeidsgiverportalen. 

Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkryssingene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i årsrapportene sine. 

UDI skal flytte til nye lokaler på Helsfyr (https://valleforalle.no/valleview/) våren 2021. 

I samsvar med offentleglova kan navnet ditt som søker offentliggjøres selv om du har bedt om å ikke bli oppført på søkerlisten. Du vil i så fall bli varslet.