Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Larvik kommune

Idrettskonsulent

Offentlig forvaltning

Tror du idrett, fysisk aktivitet og frivillighet er viktige virkemidler for å forhindre utenforskap og øke folkehelsen? 
Er du opptatt av å etablere gode rammer og vilkår for organisert og egenorganisert aktivitet?

 Da er du idrettskonsulenten vi ser etter.  

Vi søker deg som er engasjert og ønsker å tilrettelegge for et godt samarbeid internt og eksternt rundt idrett, fysisk aktivitet og frivillighet i Larvik kommune. De overordnede fokusområder for stillingen er å sørge for en positiv utvikling innenfor fagfeltet idrett og friluftsliv. 

For å få til dette er vi avhengig av at idrettskonsulenten har de personlige egenskapene som kreves. Vi vil derfor vektlegge dette når vi ser etter rett kandidat.

Arbeidsoppgaver:

  • Forvaltning av spillemiddelordningen, inkludert koordinering av regnskapsrapportering og oppdatering av anleggsregister
  • Prosjektstyring, koordinering og utvikling av mindre utendørsanlegg  
  • Saksbehandling av kommunale tilskuddsordninger
  • Håndtere fordeling og utleie av kommunale idrettsanlegg, samt fakturering
  • Politisk og administrativ saksutredning 
  • Tilrettelegging for organisert og egenorganisert aktivitet
  • Samarbeid med Larvik idrettsråd
  • Administrativ støtte inn mot BUA og Aktiv Larvik
  • Samarbeid og samskaping på tvers av kommunens enheter, med frivillige organisasjoner, andre kommuner og/eller samarbeidspartnere

Kvalifikasjoner:

  • Du har relevant høyere utdanning fra universitet/høyskole
  • Du har kjennskap til spillemiddelordningen 
  • Du har tall- og regnskapsforståelse
  • Du kan håndtere ulike digitale fagsystemer
  • Du har erfaring fra fagområdet 
  • Du kommuniserer svært godt muntlig og skriftlig.

Personlige egenskaper:

  • Du har gode samarbeidsevner, er selvstendig og initiativrik
  • Du har evne til å tilpasse deg og imøtekomme frivilligheten
  • Du er ikke være redd for å ta ledelse der det trengs
  • Du har stor arbeidskapasitet, strukturert og med høy gjennomføringsevne

Vi legger stor vekt på personlig egnethet

Vi tilbyr:

  • Kompetente og fremoverlente medarbeidere
  • En utviklingsorientert avdeling i et spennende tjenesteområde
  • Konkurransedyktig lønn etter gjeldende regelverk
  • God pensjons- og forsikringsordning i KLP
  • Velferdsordninger
  • Bedriftshelsetjeneste

Annet
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.

En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!

Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger av avtaler, reglementer og lover. Larvik kommune ser mangfold som en styrke, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.

Før du tiltrer må du fremvise politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.

Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.