• Bedrift
    Bardu kommune
  • Søknadsfrist
    04.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9360, BARDU
    BARDU
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5807668
  • Se her for andre jobber fra Bardu kommune
Ledig stilling

Bardu kommune

HR/Personalleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

Om stillingen:

I Bardu kommune skal vi yte gode tjenester overfor våre innbyggere, og til dette trenger vi engasjerte og dedikerte medarbeidere. Bardu kommune har ca 400 faste ansatte, og vi har nå ledig fast 100% stilling som HR/ Personalleder.  

Ett av personalfunksjonens viktigste mål er å bidra til en velfungerende kommune gjennom å være en profesjonell arbeidsgiver. Nå leter vi etter deg som vil være med på å utvikle Bardu til en enda bedre kommune å bo og jobbe i. Du vil jobbe sammen med dyktige kollegaer og bli del av et team som har stor variasjon i arbeidsoppgavene, der du selv kan være med på å påvirke egen arbeidshverdag. Personalfunksjonen er organisert i Stab og fellestjenester og som personalleder vil du jobbe tett sammen med kommunedirektørens ledergruppe.

Er det kanskje du som er på jakt etter en jobb der du kan utvikle både deg selv og andre? Og ikke minst gi viktig og riktig støtte til våre ledere som gjennom sine virksomheter yter tjenester til våre innbyggere. 

Som vår nye kollega vil du være med på å bidra til å videreutvikle og sette retningen for Bardu kommune inn i fremtiden, som en attraktiv og profesjonell arbeidsgiver. Du vil få en jobb i skjæringspunktet mellom det driftsmessige, operative og strategiske, der vi jobber målrettet for å bli en enda mer utviklingsrettet arbeidsgiver.

Du må være en som ser gleden av å arbeide med driftsoppgaver, og se viktigheten av å ha god og effektiv flyt på disse oppgavene for å frikjøpe tid til det strategiske arbeidet. Oppgavene vil endre seg i takt med utviklingen i organisasjonen, og vil bli lagt til stillingen ut fra behov og den som tilsettes sin kompetanse og interesseområder.

Dette skal vi få til sammen, blant annet gjennom arbeidsoppgavene som er beskrevet under.   

Arbeidsoppgaver:

  • Personaladministrasjon og lederstøtte
  • Systematisk forbedringsarbeid og utvikling av fagområdet HR
  • Revidere og utvikle hensiktsmessige og oppdaterte rutiner
  • Bidra til og videreutvikle profesjonell rekruttering i kommunen
  • Godt partssamarbeid og et fremtidsrettet blikk på hvordan vi skal møte og håndtere utfordringer som kommer
  • Kompetanseutvikling
  • Digitalisering av HR-tjenester

Deler av stillingen er for tiden knyttet opp mot personaladministrative og merkantile arbeidsoppgaver som;

  • Saksbehandling enkeltsaker
  • Lederstøtte både generelt og i enkeltsaker
  • Råd og veiledning til ledere innenfor gjeldende lov og avtaleverk
  • Rekrutteringsbistand
  • Rapportering tilhørende rollen

 Andre oppgaver vil kunne påregnes.  

Kvalifikasjoner:

  • Du har fullført utdannelse tilsvarende bachelor.
  • Det er ønskelig med utdanning relatert til fagfeltet, som for eksempel innen HR, organisasjonspsykologi, lov- og avtaleverk/ juss, personaladministrasjon, organisasjonsutvikling, ledelsesutvikling eller liknende. 
  • Du har gjerne mastergrad innen en av fagretningene som er beskrevet, men det er ikke et krav.
  • Relevant erfaring fra flere av de beskrevne arbeidsoppgavene. Erfaring fra saksbehandling, personaladministrasjon, forhandlingsarbeid/ partssamarbeid, juridisk kompetanse, omstilling- og utviklingsarbeid, organisasjon- og lederutvikling vil være en fordel.
  • God digital kompetanse og systemforståelse, samt erfaring i bruk av Office 365.
  • Det er en fordel med god kjennskap til kommunalt/ offentlig lov- og avtaleverk
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig.

Egenskaper:

Vi ser etter deg som:

  • Er robust og har pågangsmot
  • Er opptatt av kvalitet i arbeidet
  • Ser helheten i det vi gjør og er analytisk
  • Liker å løse problemer
  • Har påvirkningskraft
  • Har evne til å etablere og opprettholde gode relasjoner med mennesker
  • Er en god lagspiller som jobber godt sammen med andre
  • Har gode kommunikasjonsevner og forhandlingskompetanse

Personlig egnethet vektlegges og vil være avgjørende for ansettelse.

Vi tilbyr:

  • Stor bredde og variasjon i arbeidsoppgavene med mulighet til å påvirke egen arbeidshverdag

  • Mulighet for kompetanseheving og å bygge bred erfaring innen fagfeltet. 

  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale og i henhold til lokal lønnspolitikk 
  • mulighet for trening i arbeidstiden


Generelt

Søknad skal sendes elektronisk i vårt rekrutteringssystem Easycruit.  Vi oppfordrer søkere til å registrere seg med bruker i Easycruit.  Dette vil forenkle prosessen med å søke for deg, og din CV blir lagret hos oss.

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig.  Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. 

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

Søknaden skal inneholde:

  • Søknadsbrev og CV, attester 
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer). En av referansene må være fra nåværende arbeidssted.

Andre opplysninger:

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Har du behov for bistand til søkeprosessen kan du sende henvendelse til: rekruttering@bardu.kommune.no  Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette - jf.offentleglova §25. Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste sendes ut ved forespørsel.  

 

  • Bedrift
    Bardu kommune
  • Søknadsfrist
    04.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9360, BARDU
    BARDU
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5807668
  • Se her for andre jobber fra Bardu kommune