• Bedrift
    Bardu kommune
  • Søknadsfrist
    13.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9360, BARDU
    BARDU
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5708418
  • Se her for andre jobber fra Bardu kommune
Ledig stilling

Bardu kommune

Helsefagarbeider

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

100 % fast stilling 

  

Vil du ha en spennende og givende jobb?  

 
Vi søker dyktige, selvstendig og engasjerte medarbeidere som vil gjøre en forskjell til vår avdeling innen rus og psykisk helse. Rus og psykisk helsetjeneste gir hjelp/bistand og behandling til mennesker med ruslidelser, psykiske lidelser og utfordringer i livet. Med utgangspunkt i den enkeltes behov tilbys bl.a. behandling, støttesamtaler, hjelp til mestring av dagliglivets gjøremål, koordinering av hjelpetiltak, og aktiviteter. 

 

 Vi har følgende stilling ledig 

  • 1 x 100% fast stilling.  65 % stilling er tilknyttet avdeling rus og psykisk helsetjeneste, psykisk helse døgn med langvakter på 12 timer. 35 % er tilknyttet ressursteam. 

Du vil ikke være forpliktet til å jobbe i ressursteam, men vi ønsker å tilby deg muligheten til 100% fast ansettelse. 

Ressursteamet er et team som bistår avdelingene ved kort og langtids fravær. Det tilstås kompensasjon for ekstra fleksibilitet og teamet har egen koordinator. Her kan du utvikle din faglighet med mange ulike og varierte arbeidsoppgaver og fagområder. 

 

Vi legger til rette for at du skal oppleve mestring, forutsigbarhet og utvikling.  

Som ansatt i ressursteamet vil du få bred innsikt i de ulike avdelingene og du vil få opplæring i tråd med oppgaver. Ressursteamet tilknyttes følgende avdelinger: Barduheimen sykehjem, Hjemmesykepleien, Bo og oppfølging og psykisk helse døgn. Ressursteamet tilbyr også et fleksisbilitetstillegg på lønn. Primært vil du forholde deg til to ulike avdelinger i ditt ressursteamarbeid. 

 

Kommunen har nylig vedtatt «Plan for å Rekruttere og beholde kompetanse i Helse, omsorg og barnevern». Et av tiltakene er: 10 000 kr i tillegg i årslønn.  

 

  Arbeidsoppgaver: 

  • Arbeid i tverrfaglig team og selvstendig  

  • Ansvar for å bidra til faglighet i avdelingen 

  • Samarbeid med spesialisthelsetjenesten, NAV og frivillige organisasjoner 
    Stillingen innebærer stor grad av autonomi og fleksibilitet innenfor faglige og etiske rammer 

  • Endringsarbeid på individnivå  

  • Deltagelse og/ eller koordinering av ansvarsgrupper  

  • Oppfølging av individuelle planer  

  • Daglig rapportering i kommunens elektroniske pasientjournalsystem/ fagsystem  

  • Medikamenthåndtering (kurs gis) 

  

Kvalifikasjoner: 

  • Helsefagarbeider  

  • Annen kompetanse med fagbrev innenfor helse og omsorg kan søke 

  • Ønskelig med videreutdanning i rus og/eller psykisk helsearbeid  

  • Kjennskap og erfaring innenfor psykisk helse og rusarbeid  

  

Egenskaper:  

  • Du er engasjert, motivert og positiv 

  • Du har gode ferdigheter innen kontaktetablering og relasjonsbygging 

  • Du er tilpasningsdyktig og løsningsorientert 

  • Du bidrar til et godt arbeidsmiljø og jobber godt i team 

  • Personlig egnethet vektlegges og vil være avgjørende for tilsetting 

  

  

Vi tilbyr: 

  • tilsetting i henhold til gjeldende reglement og tariffavtaler 

  • gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring 

  • mulighet for trening i arbeidstiden 

 

 Generelt

Søknad skal sendes elektronisk i vårt rekrutteringssystem Easycruit.  Vi oppfordrer søkere til å registrere seg med bruker i EasyCruit.  Dette vil forenkle prosessen med å søke for deg, og din CV blir lagret hos oss.

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig.  Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. 

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

Søknaden skal inneholde:

  • Søknadsbrev og CV, attester 
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no). 
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer). En av referansene må være fra nåværende arbeidssted.

 

Andre opplysninger:

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

Har du behov for bistand til søkeprosessen kan du sende henvendelse til: rekruttering@bardu.kommune.no

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette - jf.offentleglova §25. 

Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste sendes ut ved forespørsel.  

 

  • Bedrift
    Bardu kommune
  • Søknadsfrist
    13.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9360, BARDU
    BARDU
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5708418
  • Se her for andre jobber fra Bardu kommune