Bedrift
Bardu kommuneSøknadsfrist
13.05.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
9360, BARDU
BARDU
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5708418Se her for andre jobber fra Bardu kommune
Bardu kommune
Helsefagarbeider
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
100 % fast stilling
Vil du ha en spennende og givende jobb?
Vi søker dyktige, selvstendig og engasjerte medarbeidere som vil gjøre en forskjell til vår avdeling innen rus og psykisk helse. Rus og psykisk helsetjeneste gir hjelp/bistand og behandling til mennesker med ruslidelser, psykiske lidelser og utfordringer i livet. Med utgangspunkt i den enkeltes behov tilbys bl.a. behandling, støttesamtaler, hjelp til mestring av dagliglivets gjøremål, koordinering av hjelpetiltak, og aktiviteter.
Vi har følgende stilling ledig:
1 x 100% fast stilling. 65 % stilling er tilknyttet avdeling rus og psykisk helsetjeneste, psykisk helse døgn med langvakter på 12 timer. 35 % er tilknyttet ressursteam.
Du vil ikke være forpliktet til å jobbe i ressursteam, men vi ønsker å tilby deg muligheten til 100% fast ansettelse.
Ressursteamet er et team som bistår avdelingene ved kort og langtids fravær. Det tilstås kompensasjon for ekstra fleksibilitet og teamet har egen koordinator. Her kan du utvikle din faglighet med mange ulike og varierte arbeidsoppgaver og fagområder.
Vi legger til rette for at du skal oppleve mestring, forutsigbarhet og utvikling.
Som ansatt i ressursteamet vil du få bred innsikt i de ulike avdelingene og du vil få opplæring i tråd med oppgaver. Ressursteamet tilknyttes følgende avdelinger: Barduheimen sykehjem, Hjemmesykepleien, Bo og oppfølging og psykisk helse døgn. Ressursteamet tilbyr også et fleksisbilitetstillegg på lønn. Primært vil du forholde deg til to ulike avdelinger i ditt ressursteamarbeid.
Kommunen har nylig vedtatt «Plan for å Rekruttere og beholde kompetanse i Helse, omsorg og barnevern». Et av tiltakene er: 10 000 kr i tillegg i årslønn.
Arbeidsoppgaver:
Arbeid i tverrfaglig team og selvstendig
Ansvar for å bidra til faglighet i avdelingen
Samarbeid med spesialisthelsetjenesten, NAV og frivillige organisasjoner
Stillingen innebærer stor grad av autonomi og fleksibilitet innenfor faglige og etiske rammerEndringsarbeid på individnivå
Deltagelse og/ eller koordinering av ansvarsgrupper
Oppfølging av individuelle planer
Daglig rapportering i kommunens elektroniske pasientjournalsystem/ fagsystem
Medikamenthåndtering (kurs gis)
Kvalifikasjoner:
Helsefagarbeider
Annen kompetanse med fagbrev innenfor helse og omsorg kan søke
Ønskelig med videreutdanning i rus og/eller psykisk helsearbeid
Kjennskap og erfaring innenfor psykisk helse og rusarbeid
Egenskaper:
Du er engasjert, motivert og positiv
Du har gode ferdigheter innen kontaktetablering og relasjonsbygging
Du er tilpasningsdyktig og løsningsorientert
Du bidrar til et godt arbeidsmiljø og jobber godt i team
Personlig egnethet vektlegges og vil være avgjørende for tilsetting
Vi tilbyr:
tilsetting i henhold til gjeldende reglement og tariffavtaler
gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
mulighet for trening i arbeidstiden
Generelt
Søknad skal sendes elektronisk i vårt rekrutteringssystem Easycruit. Vi oppfordrer søkere til å registrere seg med bruker i EasyCruit. Dette vil forenkle prosessen med å søke for deg, og din CV blir lagret hos oss.
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Søknaden skal inneholde:
- Søknadsbrev og CV, attester
- Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no).
- 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer). En av referansene må være fra nåværende arbeidssted.
Andre opplysninger:
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
Har du behov for bistand til søkeprosessen kan du sende henvendelse til: rekruttering@bardu.kommune.no
Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette - jf.offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste sendes ut ved forespørsel.
Bedrift
Bardu kommuneSøknadsfrist
13.05.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
9360, BARDU
BARDU
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5708418Se her for andre jobber fra Bardu kommune
-
Sykepleier eller paramedisiner til interkommunal legevakt
Bardu kommune
BARDU -
Miljøterapeut, 100% fast stilling
Røros kommune
RØROS -
Pedagog for minoritetsspråklige barn / spesialpedagog
Nittedal kommune
NITTEDAL -
Miljøterapeut i tjenesten for psykisk helse og rus
Senja kommune
FINNSNES -
Sommervikarer Fristad Boenhet
Senja kommune
FINNSNES