Detaljer

  • Bedrift
    Nome kommune
  • Søknadsfrist
    28.02.2021
  • Sted:
    ULEFOSS
  • Stillingsfunksjon:
    Lederstilling
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Påkrevet
  • Ønsket Språk:
    Norsk, Engelsk
  • Fylke:
    VESTFOLD OG TELEMARK
  • Arbeidssted:
    Nome
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3459317
  • Se her for andre jobber fra Nome kommune

Helse- og omsorgssjef

Beskrivelse

Nome kommune søker etter en utviklingsorientert helse- og omsorgssjef med bred samfunnsinnsikt som mestrer både operative og strategiske utfordringer.

Stillingen er 100 % fast og ledig fra 01.05.2021.

Beskrivelse av arbeidsstedet

Helse- og omsorgsetaten har ansvar for all tjenesteyting innenfor helse, institusjonsbasert omsorg, hjemmebasert omsorg, rehabilitering, miljøterapi og psykiatri/rus.

Etaten har ca. 450 ansatte og et brutto driftsbudsjett på ca. 225 millioner kroner.

Stillingen inngår i kommunedirektørens ledergruppe. Helse- og omsorgssjefen møter som kommunedirektør i hovedutvalg for helse og omsorg.

Stillingsbeskrivelse

Den nye helse- og omsorgssjefen forventes å bidra til helhetlig tjenesteutvikling, samt styrke kommunens arbeid med strategi og innovasjon på bred basis. Vi vil legge stor vekt på utviste lederegenskaper og kommunikasjonsevner i samhandling med politikere, innbyggere, medarbeidere og øvrige samarbeidspartnere. Stillingen er sentral i kommunens arbeid med å redusere utenforskap og tilpasse tjenestene til en endret demografi.

Etatsjefen skal:
- bidra til kommunens helhetlige arbeid med utvikling av lokalsamfunnet
- skape relasjoner med lokalsamfunn, næringsliv og nabokommuner
- lede og utvikle helse- og omsorgsetaten
- bidra til tverrfaglig samarbeid
- delta aktivt i kommunedirektørens ledergruppe

Som leder i Nome kommune skal du:
- bygge intern stolthet og kultur
- være en tydelig og tilgjengelig leder
- tenke helhetlige løsninger og benytte tverrfaglig kompetanse
- fremme arbeidsglede og ha fokus på gode arbeidsmiljø
- sikre samhandling og gode medvirkningsprosesser med de ansattes organisasjoner
- være serviceinnstilt og bidra til gode løsninger for brukerne

Ønskede kvalifikasjoner

- relevant høyere utdanning fra universitet eller høgskole
- helsefaglig kompetanse er en fordel
- ledererfaring
- innsikt i offentlige beslutningsprosesser og samspill mellom politikk og administrasjon
- erfaring fra budsjettarbeid og økonomistyring
- evne til nytenkning og utvikling av digitale løsninger
- tydelig og klar kommunikasjonsevne både skriftlig og muntlig
- personlige egenskaper vil bli vektlagt

Personlige egenskaper

- målrettet, resultatorientert og gjennomføringsevne
- analytisk, strategisk og med evne til å tenke helhetlig
- åpen, inkluderende, samarbeidsorientert og løsningsorientert
- evne til å lede mennesker i omstilling og endring

For å nå våre mål er vi opptatt av å rekruttere en leder som vil bidra til utvikling av kommunen i et helhetsperspektiv og som evner å få til samhandling på tvers av kommunens tjenesteområder, med andre offentlige aktører og med lokalsamfunnet.

Vi tilbyr

Lønn etter avtale.
Gode utviklingsmuligheter i et godt arbeidsmiljø.
Fokus på kompetanseheving og fagutvikling.
Som tilsatt i Nome kommune meldes du inn i KLP (Kommunal Landspensjonskasse).
KLP har gode betingelser i forhold til pensjon, forsikringer og banktjenester.

Annet

Vilkår for stillingen følger av lov og avtaler som gjelder til enhver tid. Kopi av vitnemål og attester leveres i forbindelse med intervjuet.

Offentliggjøring

Søkere kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å bli unntatt for offentlighet. Dersom ønsket ikke etterkommes, vil søkeren bli varslet om dette. (Offentleglova § 25).

Slik søker du

Vi anbefaler å ha skrevet søknadsteksten i et tekstbehandlingssystem før du starter søkeprosessen. Da kan du lime (kopiere) inn teksten i søknaden.

Når du begynner å registrere søknaden må du ferdigstille, det er ikke mulig å mellomlagre søknaden.

Søk på den aktuelle stillingen ved å klikke på "linken" og gjennomfør de 5 hovedpunktene før du sender søknaden ved hjelp av det siste punktet.

Hvis du har huket av for at du vil ha dokumenter og annen kommunikasjon tilsendt elektronisk, vil du få en epost med kvittering om at søknaden er mottatt.