Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

XXL sport & villmark AS

Head of CRM & Loyalty

Sportsbutikk

Vi skal styrke laget med en ny VP CRM & Loyalty som vil lede arbeidet med å styrke lojaliteten til våre medlemmer gjennom vårt fordelsprogram XXL reward.

«All sports united. Sports unite all». Det er grunnen til at vi i XXL står opp og går på jobb med et smil. Vi tror på kraften i å gjøre sports- og friluftsutstyr fra kjente merkevarer tilgjengelig for alle, til en god pris, på ett sted og med flinke folk som støtter og inspirerer. Vi tror på kraften i å samle mennesker rundt sport og utendørsaktiviteter, uavhengig av alder, kjønn, etnisitet, geografi eller sosialt ståsted. XXLs visjon er å bli den foretrukne destinasjonen for sport og friluftsliv i Europa. Siden oppstarten i 2001, har vi bygget opp en sportskjede med årlig omsetning på omtrent 10 milliarder kroner. I dag har vi 90 varehus i Norge, Sverige, Finland og Østerrike. Vi har også Nordens største sportsbutikk på nett. XXL har et hardtarbeidende og svært dynamisk arbeidsmiljø, med mange ansatte som brenner for sport, aktivitet og merkevaren XXL. Til sammen har vi mer enn 5.000 entusiastiske ansatte.

Til å lede arbeidet med CRM og lojalitetsområdet og for å videreutvikle XXL reward, vårt fordelsprogram med over 6 millioner medlemmer, søker vi nå etter en erfaren leder med sterk CRM kompetanse. Bruk av kundedata, kundeinnsikt og personalisert markedsføring stadig blir viktigere for oss i tiden fremover. Stillingen inngår i det sentrale marketingtamet, og vil lede et dyktig team på 3 personer som har ansvaret for bla. Kundekluben XXL Reward, nyhetsbrev og målrettede 1:1 kampanjer. Du vil spille en meget sentral rolle i drifte og videreutvikle området slik at vi skaper gode kundeopplevelser og lojale kunder.

 

Arbeidsoppgavene som inngår i rollen:

  • Definere og videreutvikle CRM-strategi og -aktiviteter
  • Etablere relasjons- og fordelsprogram for våre medlemmer
  • Videreutvikle og implementere kundelojalitesprogrammet XXL Reward
  • Forretingsansvar for CRM-system, herunder utvikling av funksjonalitet, verktøy og brukerorienterte løsninger
  • Ansvar for vekst og vedlikehold av kundedatabasen
  • Utvikle og etablere hensiktsmessige kundesegmenteringsmodeller
  • Fagansvarlig for CRM og dele og bygge kompetanse på tvers av konsernet
  • Skape gode kundereiser på tvers av lokale markeder, kategori, marketing og kampanje, for å planlegge og forsterke eksisterende kampanjeplaner
  • Lede tverrfunksjonelle team og prosjekter som involverer store deler av organisasjonen som; nyhetsbrevspesialister, kampanjeledere, kreative innholds team, butikkdrift, eCom, IT/tech, samt eksterne partnere og leverandører
  • Gjennomføre analyser og lønnsomhetmodeller ift 1:1 tiltak og programmer
  • Drive optimalisering av kundesegmentering og automatisering i kommunikasjon i eide kanaler (dvs. e-post og SMS-markedsføring)

 

Du vil ha en veldig viktig rolle for oss i XXL, og det er veldig viktig for oss å finne kandidaten som vil lykkes og trives med oss. Hvis du skal trives i denne rollen, mener vi derfor det er viktig at du har noen av følgende kvalifikasjoner og egenskaper:

  • Bachelor-/Mastergrad i relaterte fagområder, gjerne kombinasjonen; marketing/business/tech
  • Strategisk og operativ erfaring innen CRM mer dokumenterte resultater
  • Erfaring med å utvikle, implementere, og drifte lojalitetsprogrammer
  • Gjerne erfaring fra retail/detaljhandel og/eller andre miljøer med stort fokus på kampanjer
  • Erfaring fra komplekse virksomheter med høy grad av interessenthåndtering
  • Gode muntlig og skriftlig engelsk kunnskaper

 

Vi håper du tenker at dette kan være en spennende mulighet for deg å søke på, og vi gleder oss til å kunne lese din cv og søknad. Vi starter prosessen med samtaler rett over fellesferien er over. Riktig god sommer!