• Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    17.05.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5170242
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten
  • Oppdatert 06.05.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Skatteetaten

Har du ekte interesse for IT og sterk motivasjon for å hjelpe andre?

Direktorater og tilsynsorgan

Da kan det være at det er du som skal søke på denne stillingen.

Hos oss i IT Support vil du jobbe sammen med hyggelige og veldig flinke kollegaer med høy faglig kompetanse. Sammen med de andre på gruppa vil du gi brukerstøtte og veiledning skriftlig og på telefonen til alle Skatteetatens ansatte i systemer, som for eksempel appene i Microsoft 365, samt andre administrative apper og programmer. Vi veileder i apper og systemer på de fleste plattformer, som PC, mobil, nettbrett m.m.

Gruppen IT Support har et klart mål om å hjelpe brukerne på best mulig måte. Vi tror fremtidens support vil innebære enda større grad av råd og veiledning i effektiv bruk av systemer og apper enn tidligere. Har du noe teknisk innsikt, og interesse og engasjement for funksjoner og muligheter i ulike apper og systemer, er vi veldig interesserte i deg!

Vi legger stor vekt på kandidater som har god erfaring med å kommunisere løsninger på en slik måte at brukerne opplever oss som en god sparringspartner. En svært viktig del av jobben er å bidra til at brukerne settes i stand til å løse utfordringene selv neste gang de oppstår, også gjennom å opprette og oppdatere artikler i vår kunnskapsbase. Vårt mål er å øke den digitale kompetansen til medarbeiderne våre. I tillegg er vår oppgave å identifisere feil og problemer på Skatteetatens IT systemer. I stillingen inngår også rollen som køvakt, noe som innebærer at man har ansvar for å oppdage og videreformidle større feil i systemene som meldes inn via telefon eller saksbehandlingsverktøyet. Aktuelle kandidater må kunne stille til køvakt fra kl.07 og telefonvakt kl.08 et visst antall ganger per måned.

Stillingen er organisert i gruppe IT Support i Operasjonssenteret. Målet for gruppen er å bygge høy kompetanse slik at vi kan håndtere og løse så høyt antall saker fra brukerne som mulig ved første kontakt. Dette gjør vi både med kompetanseoverføring internt i gruppen, deling via vår kunnskapsbase og gjennom godt samarbeid med prosjekter og med andre enheter i Skatteetatens IT-divisjon. Arbeidsplass er Trondheim, Stavanger, Oslo eller Grimstad.   

Kvalifikasjoner:

  • fagbrev innenfor IKT-driftsfag/-servicefag eller annen relevant IT utdanning. Relevant erfaring kan kompensere for krav til utdanning
  • sterk interesse for IT og høy motivasjon for veiledning av brukere via telefonen, Teams og vårt saksbehandlingsverktøy
  • mulighet til å stille på jobb kl.07 og kl.08 noen dager i måneden i.h.t. vaktplan
  • erfaring fra remote brukerstøtte/IT support på telefon, Teams eller lignende
  • erfaring med brukerstøtte for mobile enheter
  • erfaring fra bruk av ticketsystem som JIRA SD eller liknende
  • erfaring fra brukerstøtte i Windows, Azure AD, Microsoft 365, inkl. Sharepoint
  • god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk

Personlige egenskaper:

  • serviceorientert med gode samarbeidsevner
  • lærevillig og har evnen til å sette deg raskt inn i tekniske løsninger
  • evne til å oppsøke kunnskap og løsninger på eget initiativ
  • god til å kommunisere og sette deg inn i brukerens utfordringer
  • evne til å formidle IT begreper til brukere som ikke har IT bakgrunn
  • god til å fremsnakke hjelp til selvhjelp
  • selvdreven, selvstendig og strukturert
  • personlig egnethet vil bli særlig vektlagt

Vi tilbyr:

Vi tilbyr:

  • store og kompetente fagmiljø
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Stillingen lønnes som rådgiver (kode 1464 fra kr 510 000 – 600 000, avhengig av erfaring og kvalifikasjoner. Stillingen har seks måneders prøvetid.
Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.

Verdt å merke seg før du søker

Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.

Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.  

 

  • Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    17.05.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5170242
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten
  • Oppdatert 06.05.2023