Ledig stilling

Larvik kommune

Gjør en forskjell – bli virksomhetsleder hos oss

Offentlig forvaltning

Vil du være med på å utvikle helse- og omsorgstjenesten i Larvik kommune?

Da kan stillingen som virksomhetsleder for virksomhet Funksjonshemmede i Larvik være noe for deg.

Som virksomhetsleder får du muligheten til å forme framtidas helsetjenester. I denne rollen får du muligheten til å forme fremtidens tjenester for funksjonshemmede ved å lede den strategiske utviklingen og skape nye, innovative løsninger sammen med avdelingsledere, ansatte og innbyggere. Larvik kommune er framoverlent og er i gang med programmet  "Framtidas kommune”. Dette er et spennende utviklingsarbeid som bygger på prinsippene i kommune 3.0, som handler om hvordan vi kan finne løsninger sammen med innbyggerne. Vi er også godt i gang med å utarbeide en temaplan for innbyggertjenester.

Du inngår i kommunalsjefens ledergruppe sammen med andre virksomhetsledere. Kommunen er i en omstillingsprosess, som vil kunne påvirke virksomhetens fagområder og fremtidig plassering i kommunalsjefsområdet.

Kvalifikasjoner:

  • Du har relevant bachelorutdanning eller utdanning på tilsvarende nivå
  • Du har fortrinnsvis lederutdanning, og gjerne erfaring fra ledelse og/eller prosjektledelse fra fagområde helse og omsorg
  • Fordel med dokumenterte resultater og forståelse av kommunal organisasjon, organisasjonsutvikling, endring, måloppnåelse og veiledning
  • Du er god til å formidle skriftlig og muntlig på norsk
  • Det er en fordel med erfaring eller kunnskap innen fagområdet 

Personlige egenskaper:

  • Du lytter, er reflektert og utviklingsorientert
  • Du evner å etablere retning og felles formål, og gjennom dette skaper resultater
  • Du har kapasitet og mot til å implementere endringer
  • Du har evne til å tilegne deg ny kompetanse
Vi legger betydelig vekt på personlig egnethet.

Vi tilbyr:

  • Du inngår i ledergruppen til kommunalsjef Helse og mestring
    • Vi er glade i å samarbeide og er kolleger som støtter hverandre
    • Vi deler kunnskap og gjør hverandre gode
    • Vi føler oss trygge til å uttrykke meninger og ideer
    • Vi har et inkluderende arbeidsmiljø, vi respekterer hverandre

Viktig å vite før du starter hos oss
Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.

Mangfold er en styrke
Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

Kan bli ført opp på offentlig søkerliste
Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.

Vise frem politiattest
Før du tiltrer må du legge frem politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.

Hvordan søke
Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.

Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.

En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!