Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Larvik kommune

Gjeldsrådgiver

Offentlig forvaltning

Ønsker du å hjelpe de med ekstra utfordrende økonomi?

Larvik kommune er en attraktiv kystkommune i Vestfold og Telemark. NAV Larvik ligger i sentrumsnære lokaler og har for tiden 115 medarbeidere. Kontoret er organisert med en NAV leder, assisterende NAV leder, 4 oppfølgingsavdelinger, fagavdeling og administrasjonsstab. Vi er organisert i team og jobber tverrfaglig og helhetlig med utgangspunkt i hver enkelt brukers behov.

NAV Larvik skal bidra til at flere får mulighet til  komme arbeid, delta i samfunnet og sikre seg en inntekt som bidrar til et selvstendig liv.

Vi er nå på utkikk etter deg som ønsker å bistå personer med ulike økonomiske utfordringer, og bistå til at disse får en enklere hverdag. Som gjeldsrådgiver samarbeider du tett med interne og eksterne aktører som for eksempel aktuelle veiledere ved kontoret, namsmannen og kreditorer m.m

Vi har ledig en 100% fast stilling som gjeldsrådgiver. Oppstart etter avtale.

Arbeidsoppgaver:

Økonomisk råd og veiledning overfor personer som har ulike økonomiske utfordringer i hverdagsøkonomien og sette inn eventuelle tiltak som frivillig forvaltning m.m

Rådgivning overfor personer med betalings - og gjeldsproblemer

Bistand til personer som skal søke om eller har fått gjeldsordning

Forebyggende tiltak med kurs og undervisning 

Kompetanseheving av veiledere.

Forhandlinger med kreditorer om nedbetalingsavtaler og samarbeid med namsmyndigheter

Deltagelse i faglige nettverk

 

 

Kvalifikasjoner:

3-årig fullført bachelorutdannelse. Relevant utdanning og/eller arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.

Sertifikat klasse B

 

Ønskede kvalifikasjoner:

Erfaring innen rådgivning og veiledning på personlig økonomi.

Kjennskap til Lov om sosiale tjenester i NAV og gjeldsordningsloven

God økonomisk forståelse

 

Personlige egenskaper:

Du ønsker å jobbe etter våre verdier: tydelig, tilstede og løsningsdyktig
Omstillingsdyktig og fleksibel
Strukturert, effektiv og selvstendig
Gode samarbeids og kommunikasjonsferdigheter

Vi tilbyr:

Spennende og meningsfylte oppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
Et godt arbeidsmiljø som er opptatt av autonome medarbeidere og delingskultur

Lønn etter tariff


Annet
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.

En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!

Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger av avtaler, reglementer og lover. Larvik kommune ser mangfold som en styrke, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.

Før du tiltrer må du fremvise politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.

Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.