Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Handelshøyskolen BI

Førsteamanuensis i kommunikasjon med vekt på digitalisering

Skole - Universitet

Ved Institutt for kommunikasjon og kultur er det ledig en fast stilling som førsteamanuensis i kommunikasjon, med vekt på digitalisering. En foretrukken kandidat forventes å være en drivkraft til BIs overordnete forskningsstrategi, og videre til instituttets forskning og undervisning i sektoren mellom kommunikasjon og digital teknologi.

Instituttet har 55 vitenskapelig ansatte som forsker og underviser innenfor felt som organisasjonskommunikasjon, PR, digital kommunikasjon, interkulturell kommunikasjon, medieledelse, utdanning og kreative bransjer. Se instituttets nettsted HER.

Kvinner oppfordres til å søke.

Den aktuelle kandidaten forventes å bidra til BI mål om å være blant Europas beste handelshøyskoler.

 

Kompetansekriterier og kvalifikasjonskrav:

  • har PhD, fortrinnsvis i kommunikasjon
  • har erfaring med å publisere i topp internasjonale kanaler
  • kan delta aktivt i Nordic Alliance for Communication & Management, og/eller BI Research Centre for Internet and Society, samt i andre relevante internasjonale vitenskapelige nettverk
  • Har dokumenterte pedagogiske kvalifikasjoner og pedagogiske ferdigheter med bred undervisningserfaring innen feltet.
  • Kandidaten må beherske norsk (evt. et annet skandinavisk språk) og engelsk både skriftlig og muntlig. Søkere som ikke har tilstrekkelig kjennskap til norsk samfunns- og næringsliv, forventes å sette seg inn i det fortløpende. 
  • Ha pågående forskning innen: (ett av følgende felt)
    • Media: Retorikk og engasjement i praksis. Forskning på dette området fokuserer på politisk kommunikasjon og samfunnsengasjement, på ansvarlig merkeformidling og en gjensidig oppfatning av dette blant forbrukerne, på miljøretorikk og forbindelsesledd (kontakt) med forbrukerne, på digital kommunikasjon og bruk, og på aktører (fra eksemplariske til beryktete), på verdier og hva disse verdiene fører til av tiltak. 
    • Kreativitet, innovasjon, design: På dette området ser forskere på forskjellige tilnærmelser og faser i designprosessen innenfor kommunikasjon og kulturledelse (inkludert utdanning). Hensikten med dette, er å analysere, dekonstruere, redesigne og prøve ut nye metoder og diskurser innenfor design, kreativitet og innovasjon.  

 

Kompetansevurdering foretas etter vanlige regler for faglige- og pedagogiske stillinger ved universiteter og vitenskapelige høyskoler. Handelshøyskolen BI forbeholder seg retten til ikke å tilsette kvalifiserte søkere dersom man finner at kandidaten ikke tilfredsstiller pedagogiske evner, undervisningserfaring, personlige samarbeidsevner eller stillingens spesifikke krav. Stillingen er knyttet til BIs kollektive pensjonsavtale. Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju, prøveforelesning eller seminarpresentasjoner.

Stillingen, med tidligste startdato 1. september 2021, er en heltids, fast stilling. I tillegg til lønn kan det komme en del goder, som forskningsbonus, m.v.

Stillingen er lagt til Institutt for kommunikasjon og kultur ved Handelshøyskolen BI i Nydalen i Oslo. BI er triple-akkreditert (AACSB, EQUIS and AMBA) og er en av Skandinavias ledende handelshøyskoler. Skolen tilbyr en rekke programmer på ulike nivåer : bachelor, MSc, MBA, Executive MBA, PhD og etter- og viderutdanningsprogrammer (Executive Education). Skolen har over 350 faste vitenskapelige medarbeidere.  

 

Søknad, CV og komplett liste over faglige arbeider, samt eventuelle opplysninger om og/eller dokumentasjon av annen virksomhet som kan være av betydning for bedømmelse av søkerens kvalifikasjoner, sendes elektronisk. Høyeste utdanning og annen relevant dokumentasjon må dokumenteres. Det kan sendes inn inntil 10 publikasjoner som kan lastes opp i søknaden.

Ytterligere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Handelshøyskolen BI, ved instituttleder Sut I Wong, epost sut.i.wong@bi.no, eller, tlf. 464 10 723