• Bedrift
    Larvik kommune
  • Søknadsfrist
    14.03.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3256, LARVIK
    LARVIK
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4474868
  • Se her for andre jobber fra Larvik kommune
  • Oppdatert 28.02.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Larvik kommune

Forhandlingsleder

Offentlige tjenester og forvaltning

Er du vår nye forhandlingsleder?

Framtidens oppgaver må i større grad løses gjennom samarbeid. Vi søker nå etter deg som kan gi et betydelig bidrag i å videreutvikle og drive kommunens tariff og forhandlingsarbeid.

Vi har  ledig 100 % stilling som Forhandlingsleder innen tariff og forhandling i Larvik kommune. Som Forhandlingsleder tillegges du et stort ansvar og du vil være med å påvirke kommunens strategiske arbeidsgiverutvikling i nært samarbeid med kommunens ledelse og tillitsvalgte. I stillingen får du unik innsikt og påvirkningskraft innenfor et viktig fagfelt, og vil være en nøkkelperson i forberedelser og gjennomføring av kommunens tarifforhandlinger med våre fagorganisasjoner, totalt 25 fagforeninger.

Larvik kommunen er langt framme på digitalisering og som forhandlingsleder må du ha god digital kunnskap.
Vi søker deg som har god forståelse for forhandlingsarbeid, er en tillitsbygger med utpregede forhandlingsevner og god til å se samlende løsninger. 
Som Forhandlingsleder rapporterer du til HR-sjef.

Arbeidsoppgaver:

    • Leder og gjennomfører lønnsforhandlinger og forhandlinger med fagorganisasjonene
    • Dialog, partssamarbeid og ulike drøftingsmøter med fagorganisasjonene 
    • Aktiv pådriver i utforming av arbeidsgiverpolitikken
    • Rådgivning, saksbehandling og opplæring innen arbeidsgiverpolitikk, lønn- og tariffarbeid
    • Utarbeide og vedlikeholde rapporter, statistikk og analyse innen lønn- og personalområdet
    • Ansvar for bl.a. særavtaler innenfor tariffområdet
    • Andre oppgaver innenfor HR-området kan bli tillagt stillingen

    Kvalifikasjoner:

    Du er/har:

    • relevant høyere utdanning fra universitet/høgskole
    • kunnskap og erfaring fra tilsvarende rolle i andre virksomheter
    • analytisk og har god innsikt i og erfaring med partssamarbeid, samt lønns- og arbeidstidsspørsmål
    • god forståelse for å lede prosesser i samarbeid med andre 
    • god digital kompetanse og evner å sette deg raskt inn i og bruke nye systemer
    • erfaring fra kommune og/eller i større virksomheter med samfunnsansvar
    • gjerne ledererfaring
    • behersker norsk skriftlig og muntlig godt

    Personlige egenskaper:

    Du er/har:

    • utviklingsorientert og bidrar til at både oppgaver og organisasjon løfter seg til det beste for Larvik kommune
    • stor arbeidskapasitet og trives med høyt arbeidstempo
    • gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter
    • god gjennomføringsevne

    Personlig egnethet og faglig integritet vil tillegges vekt

    Vi tilbyr:

    Vi tilbyr

     

    Annet
    Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjerte (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.

    En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!

    Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger av avtaler, reglementer og lover. Larvik kommune ser mangfold som en styrke, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.

    Før du tiltrer må du fremvise politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.

    Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.

     

     

    • Bedrift
      Larvik kommune
    • Søknadsfrist
      14.03.2022
    • Ansettelsesform
      workTime.Heltid
    • Bransje
      Offentlige tjenester og forvaltning
    • Utdanningskrav
      Påkrevet
    • Arbeidserfaring
      Ønskelig
    • Adresse
      3256, LARVIK
      LARVIK
    • Antall stillinger
      1
    • karriere-kode
      4474868
    • Se her for andre jobber fra Larvik kommune
    • Oppdatert 28.02.2022