• Bedrift
    Gjemnes kommune
  • Søknadsfrist
    30.05.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6631, BATNFJORDSØRA
    GJEMNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5147201
  • Se her for andre jobber fra Gjemnes kommune
  • Oppdatert 21.04.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjemnes kommune

Fastlege og kommuneoverlege, fastlønn

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Gjemnes kommune søker etter en selvstendig og engasjert lege som ønsker ha en sentral rolle for innbyggere, kollegaer og tjenester i en forholdsvis liten kommune.

Gjemnes kommune har 2670 innbyggere, og ligger midt imellom byene Molde og Kristiansund med kjøretid på ca. 30 minutter.

Stillingen er en fast ansettelse med fastlønn og vilkår som følger med en slik ansettelsesform. Kommunen er åpen for andre ordninger om det er ønskelig.

Legesenteret holder til i helsehuset i Batnfjordsøra sentrum med gangavstand til alle helsetjenester som legene samhandler med, samt NAV-kontor og omsorgsboliger. Legesenteret har to fastleger, en turnuslege og to sykepleiere som fungerer som hjelpepersonell. Begge fastlegene har kommunale oppgaver, den ledige stillingen innehar også oppgaver som kommuneoverlege. Onsdager er avsatt til kommunale oppgaver og det er faste månedlige møter med NAV.

Kommunen deltar i et velfungerende interkommunalt legevaktsamarbeid med legevaktlokaler i Kristiansund kommune. Legevakt er organisert slik at det alltid er 2 leger på vakt. KAD-plasser vil fra 01.07.23 implementeres i kommunens sykehjem. I dag er dette et interkommunalt samarbeid. 

Stillingen er ledig fra 1. oktober 2023. Tidligere tiltredelse kan være aktuelt.

 

Hva kan kommunen tilby

  • Fast forutsigbar inntekt etter avtale
  • Medlemskap i KLP
  • Kommunale ordninger for arbeidstid, ferie og fravær
  • Stabile og erfarne kolleger
  • Varierte arbeidsdager
  • Gode forsikringsordninger 
  • Gode ordninger for utvikling og kompetanseheving

Kommunen kan være behjelpelig med anskaffelse av bolig.

 

Krav til kompetanse

  • Offentlig godkjent lege med norsk autorisasjon
  • Søker må kunne beherske norsk både skriftlig og muntlig
  • Spesialist i allmennmedisin. Søkere som ikke er spesialist ved ansettelse, forplikter seg til å bli fullføre spesialistgodkjenning.
  • Digital kompetanse og interesse for digitale løsninger for å delta i digital utvikling av tjenesten
  • God kjennskap til norsk helsevesen
  • Søker må kunne fremlegge politiattest
  • Førerkort klasse B
  • Det er en fordel med erfaring fra lignende stillinger

 

Arbeidsoppgaver som fastlege

  • Fastlegeansvar for listepasienter. Listelengde på inntil 1150 personer.
  • Deltagelse i kommunens legevaktsordning
  • Allmennmedisinsk offentlig legearbeid 
  • Veiledning av kolleger
  • Samarbeid med kommunale tjenester og spesialisthelsetjenesten
  • Utvikling av rutiner

 

Arbeidsoppgaver som kommuneoverlege

  • Ha nødvendig oversikt over helsetilstanden i befolkningen og de positive og negative faktorer som kan virke inn på denne, jfr. folkehelseloven § 5.
  • Ha løpende oversikt over de infeksjonsepidemiologiske forholdene i kommunen.
  • Bistå med medisinskfaglig rådgivning av betydning for folkehelsen til alle kommunens virksomheter, eksterne aktører og befolkningen, samt i kommunens overordnede planarbeid (kommuneplan mv.)
  • Utarbeide forslag til plan for helsetjenestens arbeid med vern mot smittsomme sykdommer, herunder beredskapsplaner og tiltak, og organisere og lede dette arbeidet.
  • Fatte nødvendige vedtak etter gjeldende lovverk som smittevernloven, forskrift om miljørettet helsevern og tvungen legeundersøkelse i henhold til psykisk helsevernloven (Miljørettet helsevern: Kommunen kjøper tilsynsoppgaver hos ekstern leverandør)
  • Tiltre kommunens kriseledelse ved behov

 

 Personlige egenskaper

  • Møte pasienter på en profesjonell, etisk og god relasjonell måte
  • Være strukturert, pålitelig og ansvarsbevisst
  • Bidra positivt til samarbeid internt og med øvrige helsetjenester
  • Kan arbeide selvstendig og løsningsorientert

Personlige egenskaper og samarbeidsevner vektlegges.

 

Søknadsfrist: 30.mai 2023

 

Det gjøres oppmerksom på at navnet på søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du unntatt offentlighet må det begrunnes, jf. offentliglova § 25, andre ledd.

For mer informasjon om stillingene, ta kontakt med enhetsleder helse og forebygging Elisabeth Ihle Ludvigsen på telefon 941 886 72 eller kommunalsjef helse og omsorg Ragnhild Kleive på tlf. 957 48 857.

 

 

  • Bedrift
    Gjemnes kommune
  • Søknadsfrist
    30.05.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6631, BATNFJORDSØRA
    GJEMNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5147201
  • Se her for andre jobber fra Gjemnes kommune
  • Oppdatert 21.04.2023