Bedrift
Larvik kommuneSøknadsfrist
07.08.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
3274, LARVIK
LARVIK
Antall stillinger
1karriere-kode
6297373Se her for andre jobber fra Larvik kommune
Larvik kommune
Familieveileder
Offentlig forvaltning
Er du klar for en jobb som kombinerer mening og variasjon i et inspirerende fagmiljø?
Vi har ledig en 100 % fast stilling som familieveileder ved Barneverntjenesten i Larvik. Oppstart så raskt som mulig.
Har du erfaring fra barnevernsarbeid, kompetanse innen barnevernfaglig kartlegging, veiledning/coaching samt fordypning i tema som samspill og tilknytning, sped- og små, kan denne stillingen være noe for deg.
Virksomhet barnevern består av barnevernleder, virksomhetsrådgiver, 4 avdelinger og Gyda ressurssenter. Den ledige stillingen tilhører familieavdelingen som består av avdelingsleder og 10 familieveiledere i ulike stillingsstørrelser. Vi går inn med veiledning og praktisk støtte etter henvisning/bestilling fra de andre avdelingene.
Familieavdelingen har fokus på å jobbe målrettet og systematisk, samtidig som vi er opptatt av å være nytenkende og kreative i vårt forsøk på å finne de beste løsningene i samarbeid med familiene. Vi har et sosioøkonomisk og helhetlig perspektiv, og jobber etter modellen med barnets beste i sentrum. Vi har stort fokus på brukermedvirkning og familie- og nettverksarbeid. Foreldreveiledningen kan følge et program, ta utgangspunkt i den enkelte families behov der og da, være praktisk og deltakende eller også mer reflekterende. Vi tilbyr også veiledning i foreldregrupper.
På avdelingen har vi bred kompetanse innen veiledning og kartlegging (eks PMTO, TBO, CPP, MIM, WMCI, familieterapi, ICDP m.m.).Vi bruker fagsystemet Modulus, samt at vi er aktive brukere av KI som en støtte til vårt arbeid. Vi jobber for det meste hjemme hos folk og bruker gjerne alternative møteplasser. Du må være villig til å gjøre praktiske oppgaver når det trengs, som eksempelvis vasking/rydding/flytting/kjøring/henting osv.
Som nyansatt vil du få tett oppfølging både individuelt og via veiledning i gruppe. Som familieveileder jobber du mye på egenhånd, selv om vi også har saker hvor flere familieveiledere jobber sammen i samme familie. Vi har et godt arbeidsmiljø på avdelingen, med kollegaer som støtter hverandre og gjør hverandre gode. Du må ha førerkort, og virksomheten disponerer tjenestebiler.
Høres dette interessant ut, hører vi gjerne fra deg.
Kvalifikasjoner:
- Du har 3-årig sosialfaglig utdanning
- Du har videreutdanning/kurs innen kartlegging, veiledning/coaching
- Du har faglig fordypning innen temaer som samspill og tilknytning, sped- og små
- Det er ønskelig med erfaring fra barnevernsarbeid/annet lignende arbeid innen familieveiledning/miljøterapi
- Du har god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Du har god kompetanse på benyttelse av digitale verktøy
- Det er ønskelig med flerkulturell kompetanse
Personlige egenskaper:
- Du har evne til å jobbe selvstendig, strukturert og målrettet
- Du er ansvarsbevisst og har evne til å ta beslutninger
- Du er raus og har et anerkjennende blikk på andre
- Du har gode kommunikasjonsferdigheter
- Du kan stå i krevende prosesser over tid
- Du spiller på lag, tenker helhetlig og kan samarbeide godt med andre
Vi legger stor vekt på kompetanse, personlig egnethet, erfaring og motivasjon.
Vi tilbyr:
- Fleksibel arbeidstid
- Gratis parkering og tjenestebiler
- Gode velferdsordninger, blant annet hytte- og kunstforening, bedriftsidrettslag, tilgang til bedriftshelsetjenester
- God pensjons- og forsikringsordning i KLP
- Lønn etter tariff
Viktig å vite før du starter hos oss
Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.
Mangfold er en styrke
Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Det gjøres oppmerksom på at i forhold til denne spesifikke stillingen må du ha mulighet til å ta deg rundt i hele kommunen og alle typer boliger, samt kunne jobbe praktisk.
Kan bli ført opp på offentlig søkerliste
Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.
Vise frem politiattest
Før du tiltrer må du legge frem politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.
Hvordan søke
Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.
Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.
En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!
Bedrift
Larvik kommuneSøknadsfrist
07.08.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
3274, LARVIK
LARVIK
Antall stillinger
1karriere-kode
6297373Se her for andre jobber fra Larvik kommune