Detaljer

  • Bedrift
    Birkenes kommune
  • Søknadsfrist
    15.10.2020
  • Sted:
    BIRKELAND
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    AGDER
  • Arbeidssted:
    BIRKELAND
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3166216
  • Se her for andre jobber fra Birkenes kommune

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Fag- og prosjektansvarlig vann og avløp

Vi søker en engasjert og faglig dyktig person innenfor fagområdet vann og avløp. Du må være initiativrik og ansvarsfull, med et sterkt ønske om å bidra til et godt arbeidsmiljø.

Enhet drift består av fagområdene renhold, vaktmestertjeneste og vei, vann og avløp. Enheten har ansvaret for drift og vedlikehold av kommunal infrastruktur. Det er i enheten 31 ansatte fordelt på de ulike fagområdene, inkludert en enhetsleder, tre teamledere, en fag- og prosjektansvarlig vann og avløp og en prosjektansvarlig bygg.

Arbeidsoppgaver
  • Prosjektledelse.
  • Ansvar for anskaffelser innenfor fagfeltet, herunder rammeavtaler og anbud.
  • Utarbeidelse og vedlikehold av hovedplan.
  • Ansvarlig for internkontroll på vannverk og renseanlegg.
  • Påse at VA sine interesser blir ivaretatt internt og eksternt, innenfor:
    • driftsoppgaver
    • prosjekt 
    • nyanlegg
  • Delta i utvikling og optimalisering av ledningsnett, renseanlegg og vannverk.
  • Tverrfaglige prosjekter internt i kommunen, og eksternt i forhold til offentlige og private aktører.
  • Økonomi- og rapporteringsansvar i prosjekt, fakturabehandling.
  • Ansvar for å definere behov for fremtidige investeringer.
  • Sørge for at oppgaver ivaretas innenfor lovverket og være oppdatert på endringer og nytt lovverk.
  • Publikumsrettet veiledning.
  • Andre arbeidsoppgaver innenfor fagfeltene kan bli tillagt stillingen.
Kvalifikasjoner
  • Minimum utdanning på høyskole/universitetsnivå, fortrinnsvis vann- og miljøteknikk eller tilsvarende.
  • Realkompetanse innenfor fagområdet kan kompensere for deler av utdanningskravet.
  • Erfaring med prosjektledelse.
  • Ønskelig med erfaring fra offentlig forvaltning.
  • God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
  • Gode IT-kunnskaper Ønskelig med relevant arbeidserfaring. 
Personlige egenskaper
  • Faglig engasjement og personlig egnethet.
  • Selvstendig og systematisk, med stor arbeidskapasitet.
  • Gode kommunikasjons – og samarbeidsevner.
  • Fleksibel, initiativrik og løsningsorientert.
  • Serviceinnstilt og høy etisk bevissthet.
  • Evne til å tenke helhetlig.   
  • Takle en hektisk hverdag.
Vi tilbyr
  • En god arbeidsplass med komplekse, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Et bredt fagmiljø med kompetente kolleger.
  • Godt arbeidsmiljø.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Ansettelse på kommunale vilkår med medlemskap i KLP Tiltredelse snarest.