Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Vitus Apotek / Norsk Medisinaldepot AS

Facility Manager

Erfaring med leverandøroppfølging, administrasjon og koordinering, med interesse for helsebransjen? Da er du kanskje vår neste Facility Manager!

Som Facility Manager vil du være ansvarlig for å utvikle, profesjonalisere og sikre en Facility Management funksjon med høy standard. Stillingen er nyetablert, og du vil ha mulighet til å selv påvirke og utvikle stillingen.

NMD/Vitusapotek er en sentral helseaktør i Norge. Med kjedekonseptene Vitusapotek og Ditt Apotek har vi over 400 apotek over hele landet. I tillegg er vi også en av landets største legemiddelgrossister og leverandør av multidose til kommunalhelsetjenesten i mange av landets kommuner. Totalt består selskapet av 2800 medarbeidere. Servicekontoret og en rekke driftsfunksjoner lokalisert i Alf Bjerckes vei 28 i Oslo.

Vi ser etter deg som er løsningsorientert og selvgående, en som innehar evnen til å handle proaktivt i en stor organisasjon med mange ulike interne og eksterne interessenter. For å lykkes i stillingen er det viktig å være serviceinnstilt, ha driv og "drive" i rollen som prosessleder, og at du er strukturert og ryddig.

Stillingens viktigste ansvarsområder er:

  • Leverandøroppfølging: Facility Manager vil være daglig kontaktpunkt flere leverandører av tjenester til hovedkontoret, eksempelvis for kantine og renhold. Ansvaret inkluderer å sikre at kontraktens betingelser overholdt, samt regelmessig (re)forhandling av kontrakten.
  • Vedlikeholdsplan: NMD/Vitusapotek leier lokaler av Braathen Eiendom, og vi skal sikre gode arbeidsforhold for rundt 450 ansatte som jobber i Alf Bjerckes vei 28. Facility Manager er ansvarlig for å utvikle en vedlikeholdsplan som ivaretar bygget i henhold til våre forpliktelser overfor utleier, og som gjør lokalene til et trivelig sted å jobbe. Vedlikehold er eksempelvis maling, rens av møbler, m.v.
  • Facility-funksjonen: administrere henvendelser til Facility-funksjonen, på epost eller telefon.
  • Resepsjon: overordnet ansvar for resepsjonsfunksjonen, inkludert oppfølging av medarbeidere som betjener resepsjonen kl 8-10 hver dag. Resepsjonen håndterer dessuten per i dag alle adgangskort, inkludert fornying, avslutning, lånekort, osv.

Stillingen som Facility Manager er en unik mulighet til å få god kjennskap til en rekke funksjoner i administrasjonen så vel som i drift. Den gir også mulighet for å videreutvikle dine lederegenskaper.

Rett kandidat får en betydningsfull og meget synlig rolle med utfordrende oppgaver i en kompetansebedrift med godt miljø, hyggelige kollegaer og konkurransedyktige betingelser.

Tiltredelsesdato: så snart som mulig.

Kvalifikasjoner:

  • Erfaring med administrasjon og koordinering av oppgaver til ulike aktører
  • Erfaring med oppfølging av leverandører er en fordel
  • Erfaring med budsjetter er en fordel
  • Gode norskkunnskaper – skriftlig/muntlig
  • Gode lederegenskaper 

Personlige egenskaper:

  • Serviceorientert 
  • Strukturert
  • Løsningsorientert
  • Fleksibel
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Relasjonsbygger
  • Trives med å jobbe selvstendig 

Vi tilbyr:

  • Et spennende arbeidsmiljø i en samfunnskritisk bransje
  • Motiverte og kompetente kolleger
  • Tilgang til fasiliteter som treningsrom, garderobe og kantine
  • Konkurransedyktig og meget god pensjonsordning
  • Leilighet i Estepona, Spania og hytte i Sponvika, alle som jobber i Vitusapotek kan søke om å få leie disse
  • Gode rabattordninger i apotek og hos samarbeidspartnere
  • Mulighet for deltakelse i interne talentprogram 

Er dette deg? Da ønsker vi å høre fra deg! Ta kontakt med Direktør for Distribusjon, Miriam Thistel 952 60 558.