Bedrift
Lørenskog kommuneSøknadsfrist
20.02.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1470, LØRENSKOG
LØRENSKOG
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4998233Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
- Oppdatert 07.02.2023
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lørenskog kommune
Er du vår nye lønnskonsulent?
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vi trenger deg som kan lønn fra A-Å!
Lørenskog kommune er i stor vekst og endring, og det stiller krav til fremtidsrettede tjenester og bærekraftig utvikling. Vi har som ambisjon å være en foretrukket arbeidsgiver, og nå trenger vi deg som vil jobbe med lønn fra A-Å og sikre rett lønn til rett tid til våre viktige medarbeidere.
Lønnskonsulentene er organisert i HR-avdelingen, og du vil bli en del av vårt team på ca. 20 ansatte som jobber sammen som ett lag med brukeren i fokus.
Arbeidsoppgaver:
Du vil jobbe med oppgaver knyttet til lønnsområdet. Det å sørge for utbetaling av lønn til våre ca. 4000 medarbeidere den 15. hver måned er en viktig oppgave. Dette inkluderer fast lønn og timebasert lønn, og lønn til alle kommunens enheter. I tillegg vil du bidra med å levere lønnstjenester til seks mindre interkommunale selskaper.
Du skal bidra til en god, lovlig og fremtidsrettet forvaltning av lønnsområdet, inkludert kontinuerlig forbedring og utvikling. Det å sikre god flyt i prosesser og oppgaver i forhold til HR og økonomi blir viktig.
Dine viktigste hovedarbeidsoppgaver vil være:
- å delta i lønnsprosessen
- å bidra i arbeid med å kjøre lønn fra A til Å for hele kommunen
- fortløpende avstemminger og årsoppgjør
- rapportering til offentlige instanser, a-melding, pensjon, fagforeninger m.m.
- arbeid knyttet til fravær, krav og føring av mottak av sykepenger
- generell rådgivning innen lønns- og personalområdet til ledere og ansatte
- å bidra til å utarbeide og vedlikeholde rutiner og retningslinjer
Oppgavefordeling innad i lønnsteamet foretas på bakgrunn av kompetanse, erfaring og ønsker fra den enkelte. Vi skal sammen sørge for at alle våre oppgaver løses til enhver tid. Oppgavene kan variere over tid, ut fra vårt totale behov.
Kvalifikasjoner:
Vi ser etter deg som har utdannelse fra høgskole/universitet innen relevant fagområde, minimum på bachelornivå. Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
Du må ha god erfaring med lønnsarbeid og god forståelse for hele lønnsprosessen. Erfaring fra lov- og avtaleverk på lønnsområdet, inkludert sykepenger og foreldrepermisjoner er viktig. God økonomi- og tallforståelse, og kompetanse på Excel er også viktig. God ikt-forståelse og kunnskap om GDPR er en fordel.
Det er også en stor fordel med erfaring fra offentlig sektor, og helst kommunal sektor med kunnskap om hovedtariffavtalen i KS-området.
Videre er det fordel med kjennskap til Visma HRM og Visma Net Expence som er de systemene kommunen bruker i dag.
Personlige egenskaper:
Du må være strukturert, nøyaktig og evner å jobbe systematisk og effektivt. Som person er du positiv, fleksibel, selvstendig og arbeidsom. Du er god på kommunikasjon og samarbeider godt med andre. Du er opptatt av å gjøre andre gode og deltar aktivt i utvikling av et godt arbeidsmiljø. Du er opptatt av å gi god service og ser muligheter heller enn begrensninger. Du jobber kontinuerlig for forbedring og utvikling av tjenestene som leveres. God skriftlig og muntlig kommunikasjon på norsk er nødvendig.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr:
Vi tilbyr varierte og meningsfulle oppgaver i en fremtidsrettet kommune i utvikling. Du vil oppleve at du bidrar til gode tjenester til innbyggerne og god forvaltning av skattebetalernes penger. Vi er en trygg arbeidsgiver som tar vare på våre medarbeidere.
Vi har et høyt arbeidstempo, er stolt av arbeidsplassen vår og vi har et godt samhold.
Vi har helsefremmende aktiviteter og velferdsgoder, som blant annet firmahytter på Sjusjøen og på Hafjell. Hos oss får du gode pensjons- og forsikringsordninger, samt mulighet for fag- og kompetanseutvikling.
Stillingen har lønnsnivå mellom 450.000 - 600.000. Høyere lønn kan vurderes for spesielt kvalifiserte.
Annet
Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker å ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.
I henhold til Offentleglova § 25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere vil få varsel, dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.
Bedrift
Lørenskog kommuneSøknadsfrist
20.02.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1470, LØRENSKOG
LØRENSKOG
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4998233Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
- Oppdatert 07.02.2023