Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Vitus Apotek / Norsk Medisinaldepot AS

Er du vår nye HR rådgiver?

Vi søker etter en ny HR rådgiver til HRBP-teamet. Avdelingen består av 5 medarbeidere og er en del av NMD sin HR-avdeling. HR-avdelingen består av 21 inkluderende og engasjerte kollegaer som jobber innen forskjellige fagområder som HR, kompetanseutvikling, rekruttering, bemanning og HR Tech & Services. Stillingen rapporterer til HR Business Partner. 

Som HR rådgiver vil du ha et medansvar og jobbe tett sammen med HR Business Partner i HR-arbeidet ut mot våre apotek og ledere. Gjennom sterk HR-faglig kompetanse og støtte til forretningsområdet er du aktivt med på å bidra til at forretningsområdet når sine forretningsmål, har engasjerte medarbeidere og dyktige ledere. Du vil også være en aktiv bidragsyter i arbeidet sammen med HRBP med å utvikle og kontinuerlig forbedre virksomhetens HR-strategi og prosesser. I denne stillingen vil du få en arbeidshverdag med varierte, spennende og faglig utfordrende arbeidsoppgaver.

For å lykkes i stillingen tror vi du har god kjennskap til lover og regler, og bidrar til en smidig etterlevelse av disse. Du evner å jobbe strukturert og nøyaktig, samtidig som du jobber effektivt med parallelle arbeidsoppgaver samtidig. I denne stillingen er det viktig at du trives med å samarbeide med våre ledere og avdelinger, men også med å jobbe selvstendig for å sikre fremgang. 

Tiltredelse etter avtale.  

Arbeidsoppgaver:

  • Bidra sammen med HRBP i arbeidet med å være broen mellom forretning- og HR-utvikling 
  • Rådgivning og coaching til ledere i forretningsområdet innenfor rekruttering, utvikling av team, onboarding, medarbeiderutvikling, endringsledelse, HMS-arbeid, sykefraværsoppfølging, arbeidsmiljø, personalsaker mv.
  • Bistå med å iverksette HR-tiltak i takt med organisasjonens behov 
  • Bistå ledere for å sikre etterlevelse av interne retningslinjer og prosesser
  • Støtte ledere og medarbeidere i operative HR-spørsmål 
  • Bistå i prosesser knyttet til virksomhetsoverdragelser, omstilling/organisasjonsendringer, nedbemanning, nedleggelse og andre driftsrelaterte utfordringer.  
  • Bistå / holde kurs for ledere i relevante HR-emner
  • Delta i HR relaterte prosjekter etter behov, også på tvers med andre forretningsområder/avdelinger  

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning, min. 3 års høyskoleutdanning
  • Erfaring innen operativt og strategisk HR arbeid og HR rådgivning
  • God kunnskap om lovverket innenfor arbeidsforhold (Hovedavtalen, arbeidsmiljølov, ferielov, overenskomster, folketrygdlov mv.)
  • Erfaring og interesse for HMS-arbeid

Personlige egenskaper:

  • Problemløser og uredd i komplekse team- og personalsituasjoner
  • Gode samarbeidsevner på ulike nivåer i organisasjonen
  • Forretningsforståelse
  • Evne til å prioritere 

Vi tilbyr:

  • Konkurransedyktige betingelser
  • Spennende utfordringer i en fremtidsrettet bransje
  • Gode utviklingsmuligheter
  • Bred kontaktflate internt i organisasjonen
  • Hybrid arbeidsplass