• Bedrift
    Løten kommune
  • Søknadsfrist
    22.05.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    2340, LØTEN
    LØTEN
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4607851
  • Se her for andre jobber fra Løten kommune
  • Oppdatert 06.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Løten kommune

Er du vår nye gjeldsrådgiver?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du en person med pågangsmot og engasjement som ønsker å gjøre en forskjell? Trives du i en hektisk hverdag med stor variasjon av oppgaver?
Motiveres du av å se andre løse sine utfordringer og lykkes med sine planer i eget liv? Er du en god person å ha med seg i denne prosessen?
Da kan du være den vi ser etter.


NAV Løten har ledig en fast 100 % stilling som gjeldsrådgiver. NAV Løten er et partnerskap mellom staten og Løten kommune, og vi er i dag 13 ansatte. Vi holder til i trivelige lokaler i kommunehuset på Løten, og du får dyktige og dedikerte kollegaer. Vi brenner for å gi mennesker muligheter!

Arbeidsoppgaver:

  • Bistå brukere med gjeldsproblemer av ulik karakter
  • Utarbeide løsningsforslag basert på prinsippene i gjeldsordningsloven
  • Svare på henvendelser og gi råd om gjeldsproblemer, herunder inkasso, tvangssalg av bolig, lønnstrekk, rettslig og utenrettslig gjeldsordning
  • Frivillig og tvungen forvaltning av enkeltpersoners økonomi
  • Økonomisk råd og veiledning til privatpersoner
  • Være støtteperson for andre ansatte ved NAV Løten i forhold til brukere med økonomiske problemer
  • Arbeidet medfører utstrakt samarbeid med Namsmannen, inkassobyråer, banker og andre samarbeidspartnere
  • Startlån og tilskudd fra Husbanken

Arbeidsoppgavene kan endres ut fra behovet i kontoret.

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning med minimum bachelorgrad, gjerne innen økonomi eller juss
  • Annen relevant høyere utdanning eller lang erfaring innen fagfeltet kan bli vurdert
  • Relevant arbeidserfaring vektlegges
  • Erfaring fra finans- eller inkassovirksomhet anses som en fordel
  • God økonomisk forståelse
  • God veiledningskompetanse
  • God digital kompetanse og evne til å raskt sette deg inn i nye datasystemer
  • Gode kommunikasjonsevner på norsk, og god skriftlig fremstillingsevne
  • Bør ha førerkort klasse B og disponere egen bil

Personlige egenskaper:

  • Evne til å motivere og skape gode relasjoner og tillitt hos brukere, kollegaer og samarbeidspartnere 
  • Evne til å se muligheter og finne gode og kreative løsninger
  • Ydmyk for enkeltpersoners livssituasjon
  • Du må kunne arbeide selvstendig og i team
  • Tilpasnings og endringsvillig
  • Evne til å bidra til ett godt og utviklende arbeidsmiljø
  • Robust, effektiv, målrettet og alltid på jakt etter gode løsninger
  • Strukturert og pålitelig
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Meningsfulle og utfordrende arbeidsoppgaver i et inkluderende arbeidsmiljø
  • Mulighet for faglig og personlig utvikling
  • Fleksibel arbeidstid og mobilitetsløsninger
  • Mulighet for hybrid arbeidshverdag
  • Lønn i henhold til gjeldende avtaleverk

Tilsettingen skjer ellers på de vilkår som følger av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, med gunstige pensjons- og forsikringsordninger.

Søknaden sendes elektronisk via Webcruiter, og all dokumentasjon som du ønsker skal hensyntas lastes opp som vedlegg i søknaden.

 

  • Bedrift
    Løten kommune
  • Søknadsfrist
    22.05.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    2340, LØTEN
    LØTEN
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4607851
  • Se her for andre jobber fra Løten kommune
  • Oppdatert 06.05.2022