Bedrift
Løten kommuneSøknadsfrist
22.05.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2340, LØTEN
LØTEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4607851Se her for andre jobber fra Løten kommune
- Oppdatert 06.05.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Løten kommune
Er du vår nye gjeldsrådgiver?
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Er du en person med pågangsmot og engasjement som ønsker å gjøre en forskjell? Trives du i en hektisk hverdag med stor variasjon av oppgaver?
Motiveres du av å se andre løse sine utfordringer og lykkes med sine planer i eget liv? Er du en god person å ha med seg i denne prosessen?
Da kan du være den vi ser etter.
NAV Løten har ledig en fast 100 % stilling som gjeldsrådgiver. NAV Løten er et partnerskap mellom staten og Løten kommune, og vi er i dag 13 ansatte. Vi holder til i trivelige lokaler i kommunehuset på Løten, og du får dyktige og dedikerte kollegaer. Vi brenner for å gi mennesker muligheter!
Arbeidsoppgaver:
- Bistå brukere med gjeldsproblemer av ulik karakter
- Utarbeide løsningsforslag basert på prinsippene i gjeldsordningsloven
- Svare på henvendelser og gi råd om gjeldsproblemer, herunder inkasso, tvangssalg av bolig, lønnstrekk, rettslig og utenrettslig gjeldsordning
- Frivillig og tvungen forvaltning av enkeltpersoners økonomi
- Økonomisk råd og veiledning til privatpersoner
- Være støtteperson for andre ansatte ved NAV Løten i forhold til brukere med økonomiske problemer
- Arbeidet medfører utstrakt samarbeid med Namsmannen, inkassobyråer, banker og andre samarbeidspartnere
- Startlån og tilskudd fra Husbanken
Arbeidsoppgavene kan endres ut fra behovet i kontoret.
Kvalifikasjoner:
- Utdanning med minimum bachelorgrad, gjerne innen økonomi eller juss
- Annen relevant høyere utdanning eller lang erfaring innen fagfeltet kan bli vurdert
- Relevant arbeidserfaring vektlegges
- Erfaring fra finans- eller inkassovirksomhet anses som en fordel
- God økonomisk forståelse
- God veiledningskompetanse
- God digital kompetanse og evne til å raskt sette deg inn i nye datasystemer
- Gode kommunikasjonsevner på norsk, og god skriftlig fremstillingsevne
- Bør ha førerkort klasse B og disponere egen bil
Personlige egenskaper:
- Evne til å motivere og skape gode relasjoner og tillitt hos brukere, kollegaer og samarbeidspartnere
- Evne til å se muligheter og finne gode og kreative løsninger
- Ydmyk for enkeltpersoners livssituasjon
- Du må kunne arbeide selvstendig og i team
- Tilpasnings og endringsvillig
- Evne til å bidra til ett godt og utviklende arbeidsmiljø
- Robust, effektiv, målrettet og alltid på jakt etter gode løsninger
- Strukturert og pålitelig
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- Meningsfulle og utfordrende arbeidsoppgaver i et inkluderende arbeidsmiljø
- Mulighet for faglig og personlig utvikling
- Fleksibel arbeidstid og mobilitetsløsninger
- Mulighet for hybrid arbeidshverdag
- Lønn i henhold til gjeldende avtaleverk
Tilsettingen skjer ellers på de vilkår som følger av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, med gunstige pensjons- og forsikringsordninger.
Søknaden sendes elektronisk via Webcruiter, og all dokumentasjon som du ønsker skal hensyntas lastes opp som vedlegg i søknaden.
Bedrift
Løten kommuneSøknadsfrist
22.05.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2340, LØTEN
LØTEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4607851Se her for andre jobber fra Løten kommune
- Oppdatert 06.05.2022