Ledig stilling

Lørenskog kommune

Er du vår nye avdelingsleder?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være med på laget vårt? Vi ser etter en fremoverlent, engasjert og nærværende leder som skaper tillit, forstår hva som skaper en helsefremmende arbeidsplass og utvikler et godt arbeidsmiljø. Har du blikk for fremtidens helse- og omsorgstjenester og innsikt i forvaltningens rolle?  Motiveres du av å ta tak i samfunnsfloker?

Kommunalområdet Mestring- og tjenesteveiviser etableres 01.01.26. Vi står overfor store utfordringer i årene som kommer med forventet vekst både i den eldre og yngre befolkningen, samtidig som vi vil ha redusert tilgang på helsepersonell.  Som avdelingsleder i Tildelingskontoret får du en nøkkelrolle i å forme fremtidens helse- og omsorgstjenester ved fokus på kompetanseutvikling og tildelingspraksis. 

For å lykkes med å skape bærekraft framover, utforsker vi følgende spørsmål:

  • Hva kan innbyggere og nærstående løse selv?
  • Hva kan teknologi løse?
  • Hva kan andre ressurser i samfunnet løse?
  • Hva skal helse- og omsorgssektoren løse?


Kjenner du deg igjen i retningen vi ønsker å gå? Da vil vi gjerne høre fra deg.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning, minimum på bachelornivå. Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for  utdanningskravet. Søker må oppgi i søknaden hvorfor egen bakgrunn er relevant for stillingen
  • Gjerne videreutdanning innen ledelse
  • Fordel med erfaring fra avdelingens fagområder 
  • God kjennskap til relevant lov- og avtaleverk  
  • Erfaring med personal-, budsjett- og økonomiansvar 
  • Erfaring fra arbeid med HMS og kvalitetsarbeid
  • Gode IT-ferdigheter og erfaring med arbeid i fagsystemer
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper:

Lederegenskaper:

  • Strukturert, selvdreven og ansvarsbevisst  
  • Trygg og tydelig leder med evne til å motivere ansatte  
  • Evne til å bygge relasjoner og utøve en tillitsbasert lederstil 
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Innovativ, engasjert og løsningsfokusert   
  • Er fremoverlent, har gjennomføringskraft og mot til å ta tak i utfordringer 
  • Evne til å løse problemer og ta beslutninger i den daglige driften 
  • Fleksibel og endringsvillig med evne til å se digitale muligheter og øvrige forbedringer i driften 
  • Høy toleranse for høyt arbeidstempo 
  • Forståelse for pasientforløp og mestringstankegang
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • God arbeidstid- og fleksitidsordning
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Mulighet for fag/kompetanseutvikling
  • Helsefremmede aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytte på Sjusjøen

Annet

Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker å ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.

I henhold til Offentleglova § 25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere vil få varsel, dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.