Bedrift
Lørenskog kommuneSøknadsfrist
07.06.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1470, LØRENSKOG
LØRENSKOG
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4633373Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
- Oppdatert 21.05.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lørenskog kommune
Er du interessert i digitalisering, tjenesteutvikling og smarte anskaffelser?
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Lørenskog kommune vokser raskt og er i stor endring. Vi er offensive og har stor vilje til å utvikle oss. Digitalisering, tjenesteutvikling og smarte anskaffelser er et viktig virkemiddel for å ruste kommunen for fremtiden.
Vi søker en handlekraftig seksjonsleder med brukeren i sentrum som skal lede kommunen an i dette arbeidet! Det viktigste i livene til folk skjer i kommunen de bor i!
Arbeidsoppgaver:
Du vil lede utviklings- og digitaliseringsseksjonen som ligger i avdeling for styring og virksomhetsutvikling. Avdelingen understøtter hele kommuneorganisasjonen med rådgivning, utvikling og drift av tjenester. Du vil sitte i direktørens ledergruppe sammen med seks andre dyktige seksjons- og enhetsledere. I seksjonen du leder er det for tiden rundt 20 dyktige medarbeidere med kompetanse innen virksomhets -og informasjonsarkitektur, prosjekt- og prosessledelse, porteføljestyring og anskaffelser.
Som seksjonsleder skal du:
- Være pådriver for Lørenskog kommunes digitale transformasjon og lede an i kommunens utviklingsarbeid
- Inspirere, motivere og lede kompetente og engasjerte medarbeidere i et fagmiljø for utvikling, anskaffelser og digitalisering
- Sikre at kommunen prioriterer de riktige utviklingstiltakene og vi får effekt av tiltakene gjennom varige endringer
- Fremme og gjennomføre endringsprosesser som vil forbedre kommunens oppgaveløsning
- Sikre godt samarbeid internt og eksternt
- Følge opp seksjonens ansvarsområder
Kvalifikasjoner:
Du må ha:
- Høyere utdanning innen relevant fagområde. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet .
- Erfaring som leder fra relevant virksomhet, og du er vant til å lede kunnskapsmedarbeidere.
- Erfaring med digital transformasjon og virksomhetsutvikling.
- Kjennskap til relevante metodeverk innen fagområdet (eksempelvis Prince2, gjerne smidig, tjenestedesign, ACMP) og til virksomhetsarkitektur.
Det er en fordel om:
- Du har god kjennskap til offentlig sektor - enten som ansatt eller konsulent
- Du har erfaring med porteføljestyring i en større organisasjon
- Du har kjennskap til offentlige anskaffelser
Personlige egenskaper:
- Du er utviklings- og resultatorientert, pragmatisk og med god gjennomføringsevne
- Du er trygg og tydelig i lederrollen
- Du er tydelig i din kommunikasjon og har samtidig evnen til å lytte
- Du har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Du forstår verdien av å bygge et lag og har vilje til å oppnå resultater i fellesskap
- Du er bidragsyter i en ledergruppe som setter felles agenda og jobber sammen
- Du evner å kommunisere med både egne medarbeidere, linjeorganisasjonen, ledelsen og folkevalgte
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- En nøkkelrolle i en stor og kompleks organisasjon med mange faglige utfordringer
- Mulighet til å være med å sette preg på utviklingen av en kommune i vekst
- Spennende arbeidsoppgaver med gode muligheter til faglig og personlig utvikling
- Engasjerte og hyggelige kolleger i et veldig godt arbeidsmiljø
- Fleksibel og familievennlig arbeidstid
- En trygg arbeidsplass med god forsikringsordning og offentlig pensjonsordning, tilgang til bedriftshytter, treningsavtaler og andre velferdsgoder
- Lønn etter avtale.
Om stillingen
Du vil jobbe tett sammen med dyktige kolleger i både egen avdeling og i sektorene i kommunen. Tverrfaglighet er et viktig stikkord.
Vi skal både implementere de nasjonale fellesløsningene som blant annet KS og ehelsedirektoratet bistår med, og vi jobber også med å løse egne behov og egne løsninger. Vi deltar i DigiViken-samarbeidet som gir et stort nettverk av andre kommuner og KS som samarbeider både om utvikling og utrulling av nasjonale løsninger og utveksler kompetanse.
Annet
Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Vi ønsker å ha et mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.
I henhold til Offentleglova § 25, kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere vil få varsel, dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.
Bedrift
Lørenskog kommuneSøknadsfrist
07.06.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1470, LØRENSKOG
LØRENSKOG
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4633373Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
- Oppdatert 21.05.2022