• Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    07.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1470, LØRENSKOG
    LØRENSKOG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4633373
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
  • Oppdatert 21.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lørenskog kommune

Er du interessert i digitalisering, tjenesteutvikling og smarte anskaffelser?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Lørenskog kommune vokser raskt og er i stor endring. Vi er offensive og har stor vilje til å utvikle oss.  Digitalisering, tjenesteutvikling og smarte anskaffelser er et viktig virkemiddel for å ruste kommunen for fremtiden.

Vi søker en handlekraftig seksjonsleder med brukeren i sentrum som skal lede kommunen an i dette arbeidet! Det viktigste i livene til folk skjer i kommunen de bor i!

Arbeidsoppgaver:

Du vil lede utviklings- og digitaliseringsseksjonen som ligger i avdeling for styring og virksomhetsutvikling. Avdelingen understøtter hele kommuneorganisasjonen med rådgivning, utvikling og drift av tjenester. Du vil sitte i direktørens ledergruppe sammen med seks andre dyktige seksjons- og enhetsledere. I seksjonen du leder er det for tiden rundt 20 dyktige medarbeidere med kompetanse innen virksomhets -og informasjonsarkitektur, prosjekt- og prosessledelse, porteføljestyring og anskaffelser.

Som seksjonsleder skal du:

  • Være pådriver for Lørenskog kommunes digitale transformasjon og lede an i kommunens utviklingsarbeid
  • Inspirere, motivere og lede kompetente og engasjerte medarbeidere i et fagmiljø for utvikling, anskaffelser og digitalisering
  • Sikre at kommunen prioriterer de riktige utviklingstiltakene og vi får effekt av tiltakene gjennom varige endringer
  • Fremme og gjennomføre endringsprosesser som vil forbedre kommunens oppgaveløsning
  • Sikre godt samarbeid internt og eksternt
  • Følge opp seksjonens ansvarsområder

Kvalifikasjoner:

Du må ha:

  • Høyere utdanning innen relevant fagområde. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet .
  • Erfaring som leder fra relevant virksomhet, og du er vant til å lede kunnskapsmedarbeidere.
  • Erfaring med digital transformasjon og virksomhetsutvikling.
  • Kjennskap til relevante metodeverk innen fagområdet (eksempelvis Prince2, gjerne smidig, tjenestedesign, ACMP) og til virksomhetsarkitektur.

Det er en fordel om:

  • Du har god kjennskap til offentlig sektor - enten som ansatt eller konsulent
  • Du har erfaring med porteføljestyring i en større organisasjon
  • Du har kjennskap til offentlige anskaffelser

Personlige egenskaper:

  • Du er utviklings- og resultatorientert, pragmatisk og med god gjennomføringsevne 
  • Du er trygg og tydelig i lederrollen
  • Du er tydelig i din kommunikasjon og har samtidig evnen til å lytte
  • Du har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Du forstår verdien av å bygge et lag og har vilje til å oppnå resultater i fellesskap
  • Du er bidragsyter i en ledergruppe som setter felles agenda og jobber sammen
  • Du evner å kommunisere med både egne medarbeidere, linjeorganisasjonen, ledelsen og folkevalgte

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • En nøkkelrolle i en stor og kompleks organisasjon med mange faglige utfordringer
  • Mulighet til å være med å sette preg på utviklingen av en kommune i vekst
  • Spennende arbeidsoppgaver med gode muligheter til faglig og personlig utvikling
  • Engasjerte og hyggelige kolleger i et veldig godt arbeidsmiljø
  • Fleksibel og familievennlig arbeidstid
  • En trygg arbeidsplass med god forsikringsordning og offentlig pensjonsordning, tilgang til bedriftshytter, treningsavtaler og andre velferdsgoder
  • Lønn etter avtale.

Om stillingen
Du vil jobbe tett sammen med dyktige kolleger i både egen avdeling og i sektorene i kommunen. Tverrfaglighet er et viktig stikkord. 
Vi skal både implementere de nasjonale fellesløsningene som blant annet KS og ehelsedirektoratet bistår med, og vi jobber også med å løse egne behov og egne løsninger.  Vi deltar i DigiViken-samarbeidet som gir et stort nettverk av andre kommuner og KS som samarbeider både om utvikling og utrulling av nasjonale løsninger og utveksler kompetanse.

Annet
Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Vi ønsker å ha et mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.

I henhold til Offentleglova § 25, kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere vil få varsel, dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.

 

  • Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    07.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1470, LØRENSKOG
    LØRENSKOG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4633373
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
  • Oppdatert 21.05.2022