• Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    22.09.2021
  • Sted:
    LØRENSKOG
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    LØRENSKOG
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4085325
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune

Er du en leder med utviklingsdriv og engasjement? 

Lørenskog kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Brenner du også for gode helsetjenester? Tror du også at samarbeid og kompetanse er nøkkelen for å lykkes? Da er du kanskje vår nye avdelingsleder til Ressurssenteret!

Bo- og omsorgstjenesten i Lørenskog er stolt av å tilby gode tjenester til innbyggere med behov for tilrettelagte tjenester. Våre tjenester er under utvikling, og vi ser nå etter en avdelingsleder med ansvar for det nye Ressurssenteret i virksomheten vår. Bo- og omsorgstjenesten tar mål av seg å være nytenkende om tjenesten, og ønsker å være ambisiøse på brukergruppens vegne. Vi har fokus på mestring og ressurser hos innbyggere og ansatte. Avdelingsleder i Ressurssenteret skal være en pådriver og medspiller for utvikling, i samarbeid med resten av organisasjonen.

Ressurssenteret er under etablering og skal ha et overordnet ansvar for utvikling, implementering og kvalitetssikring av faglig tjenesteyting. Ressurssenteret skal også ha god kompetanse på bemanningsplanlegging, og vil ha en funksjon som lederstøtte til ledergruppen.  Vår nye leder av Ressurssenteret vil få ansvar for å lede arbeidet med å:

  • utvikle og systematisere arbeidet med rutiner og kvalitetssikring av tjenestene
  • utvikle og systematisere kompetansemobilisering og fagutvikling for medarbeidere i virksomheten
  • utvikle, systematisere og kvalitetssikre arbeidet med bemanningsplanlegging og arbeidstidsordninger i virksomheten
  • utvikle og kvalitetssikre tjenestene i henhold til gjeldende sentrale og lokale kvalitetskrav/standarder
  • utvikle tjenestene til beste for og med tanke på morgendagens brukere og virksomhetens kapasitet

Bo- og omsorgstjenesten består av 5 avdelinger og 12 ulike driftsenheter. Brukerne av våre tjenester har ulik form form for utviklingshemming eller funksjonsnedsettelser, og får tjenester i egne boliger etter behov. Ressurssenteret har per i dag 5 årsverk, og det kan påregnes en utvidelse med tiden. Stillingen er nyopprettet og er organisert under virksomhetsleder i Bo- og omsorgstjenesten. 

Arbeidsoppgaver:

Overordnet faglig, administrativt, personal og økonomisk ansvar for avdelingen, blant annet:

  • Lede avdelingen i samsvar med politiske, administrative mål og retningslinjer, innen vedtatt budsjett
  • Delta aktivt i virksomhetens ledergruppe og tenke helhetlig/strategisk på vegne av hele virksomheten
  • Ta initiativ til og medansvar for, at samarbeidet med andre kommunale instanser utenfor sektor skal fungere
  • Ta ansvar for at samarbeid og kompetansedeling på tvers av virksomheten og i sektoren fungerer
  • Støtte avdelingsledere i samarbeidet med pårørende
  • Pådriver for innovasjonsarbeid i virksomheten med særlig fokus på de mulighetene velferdsteknologi innebærer for å oppnå mestring
  • Tilrettelegge og bidra til et godt arbeidsmiljø
  • Endringstakten er høy og det må påregnes endringer i arbeidsoppgaver.

Kvalifikasjoner:

  • Formell utdanning som gir kompetanse i arbeid med personer med utviklingshemming og funksjonsnedsettelser, fortrinnsvis vernepleie
  • Erfaring fra ledelse og kan vise til gode resultater fra drift av liknende, relevante enheter
  • Ønskelig med erfaring fra arbeid med systematisering og kvalitetssikring av arbeidet med bemanningsplanlegging og arbeidstidsordninger i en større virksomhet
  • Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Førerkort klasse B er ønskelig

Personlige egenskaper:

  • Utpregete samarbeidsevner
  • Gode kommunikasjonsferdigheter
  • Vilje til og interesse for endring og utvikling
  • Stor arbeidskapasitet
  • Evne til å sikre solid drift kombinert med strategisk gjennomføringskraft
  • Evne til å bygge og opprettholde gode relasjoner
  • Lydhør, med evne til å sette grenser
  • Resultatorientert, søker etter og finner løsninger som gir ansatte og brukere mestring
  • Evne til å arbeide målrettet, nøyaktig og effektiv
  • Være proaktiv, ta ansvar og jobbe selvstendig

Vi tilbyr:

  • God arbeidstid- og fleksitidsordning
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Gode muligheter for fag-/kompetanseutvikling
  • Helsefremmede aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytte 

Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker å ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.

I henhold til Offentleglova § 25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere vil få varsel, dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.

 
  • Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    22.09.2021
  • Sted:
    LØRENSKOG
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    LØRENSKOG
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4085325
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune