• Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    08.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1470, LØRENSKOG
    LØRENSKOG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5013847
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
  • Oppdatert 15.02.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lørenskog kommune

Er du en handlekraftig leder som motiveres av å løse utfordringer sammen med andre?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi bygger en tjeneste hvor det gode liv er i fokus, fylt med aktiviteter og mestring. Vil du lede dette arbeidet, i tett samarbeid med resten av avdelingen og virksomheten for øvrig? Kanskje er du vår nye avdelingsleder!

En av våre dyktige avdelingsledere går nå videre til nye utfordringer hos oss, og vi ser etter en ny avdelingsleder og kollega i avdelingslederteamet. Samlende, nytenkende, tydelig og handlekraftig er ord som beskriver deg. Du er også faglig trygg og engasjert, og du tar arbeidsgiverrollen og tjenestelederansvaret alvorlig. Trives du samtidig med å bygge gode relasjoner til lederteamet både internt i avdelingen, innad i virksomheten og kommunen for øvrig? Da vil vi at du leser videre!

Bo- og omsorgstjenesten i Lørenskog gir tjenester til innbyggere i Lørenskog med behov for tilrettelagte tjenester. Virksomheten har som mål å være nytenkende om tjenesten, og vi vil være ambisiøse på brukergruppens vegne. Avdelingsledere i virksomheten har faglig, personal og økonomiansvar i avdelingen, og har ansvar for flere driftsenheter. Driftsenhetene har ledende miljøterapeuter med daglig ansvar for driftssituasjonen. Avdelingen du skal lede og utvikle, skal bygge bred, robust fagkompetanse i samarbeid med fagrådgivere i BOT, spesialisthelsetjenesten og andre avdelinger i virksomheten. Du vil lede fagarbeidere, vernepleiere, sykepleiere og annen helse- og sosialfaglig høgskolekompetanse, og samarbeide med engasjerte pårørende og verger. Avdelingen jobber kontinuerlig med å øke kompetansen rundt HOL kap. 9 og ulike forebyggende tiltak i opplæring i ADL-ferdigheter, adekvate sosiale ferdigheter, tilpassede dag- og fritidsaktiviteter og sosialt nettverk.

Arbeidsoppgaver:

  • Faglig, personal og økonomiansvar for avdelingen
  • Ansvarlig for å utarbeide planer i avdelingen i samsvar med besluttede nasjonale og kommunale vedtak og føringer, og iverksette nødvendige tiltak for implementering og oppfølging
  • Ansvar for endringer/videreutvikling av avdelingen i henhold til avdelingens mandat
  • Ta initiativ til og bidra aktivt inn i utviklingsarbeid i virksomheten og i kommunen forøvrig
  • Overordnet ansvar for heltidskultur, turnus- og rekrutteringsarbeid i avdelingen
  • Overordnet ansvarlig for personal- og sykefraværsoppfølging
  • Utarbeide budsjett i samsvar med tildelte rammer, samt økonomirapportering
  • Sørge for faglig forsvarlighet innenfor avdelingens og virksomhetens rammer

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig relevant helse- og sosialfaglig utdanning som gir kompetanse på tjenesteområdet, fortrinnsvis vernepleierutdanning
  • Relevant lederutdanning og bred ledererfaring
  • Kan fremvise gode resultater fra endringsledelse, tjenesteutvikling og drift av lignende enheter
  • Kompetanse og erfaring med KHOL kap. 9
  • Bred forståelse av muligheter og utfordringer i kommunehelsetjenesten
  • Gode IKT ferdigheter

Personlige egenskaper:

  • Utpregete samarbeidsevner
  • Gode kommunikasjonsferdigheter
  • Vilje til og interesse for endring og utvikling innenfor tjenesteområdet
  • Stor arbeidskapasitet
  • Samfunnsengasjert med evne til å se menneskelige og økonomiske ressurser i en større sammenheng
  • Evne til å sikre solid drift kombinert med strategisk gjennomføringskraft
  • Evne til å bygge og opprettholde gode relasjoner
  • Resultatorientert, samt søker etter og finner gode løsninger som gir ansatte og brukere mestring
  • Evne til å arbeide målrettet, nøyaktig og effektivt
  • Være proaktiv, ta ansvar og jobber selvstendig

Personlige egenskaper vil vektlegges.

Vi tilbyr:

  • God arbeidstid- og fleksitidsordning
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Gode muligheter for ledelsesutvikling
  • Gode kollegaer i et hektisk og utviklende miljø
  • Helsefremmede aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytter

    Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker å ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.

    I henhold til Offentleglova § 25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere vil få varsel, dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.

Om Bo- og omsorgstjenesten
Bo- og omsorgstjenesten i Lørenskog består av 5 avdelinger med til sammen 12 ulike driftsenheter, i tillegg til et nyetablert ressurssenter med engasjerte og dyktige fagressurser. Brukerne av våre tjenester har ulik form for utviklingshemming eller funksjonsnedsettelser, og får tjenester i egne boliger etter behov. Avdelingslederne i virksomheten har et felles ansvar for å utvikle og drifte tjenestetilbudet til mennesker med nedsatt funksjonsevne. Som avdelingsleder hos oss vil du samhandle tett med resten av organisasjonen for å oppnå felles mål. Arbeidssted vil primært være Bårlibråten 9, 2010 Strømmen.

 

  • Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    08.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1470, LØRENSKOG
    LØRENSKOG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5013847
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
  • Oppdatert 15.02.2023