• Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    24.10.2021
  • Sted:
    GRÅLUM
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    GRÅLUM
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4136878
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten

Er du en erfaren jurist, og vil du være med å utvikle kvalitets- og kontrollarbeidet i Folkeregisteret?

Skatteetaten

Offentlige tjenester og forvaltning

Vil du bidra til at Folkeregisteret som sentral nasjonal felleskomponent lykkes i den digitale tidsalderen? Vi er på jakt etter deg som kan bidra i utviklingen av kvalitets- og kontrollarbeidet i Folkeregisteret, med deltakelse i analyseprosjekter og utvikling av nye kontrollområder og kontrollmetodikk.

Skatteetaten har ansvar for forvaltning og utvikling av Folkeregisteret, som en rekke aktører i privat virksomhet og offentlig forvaltning, er brukere av. Et folkeregister med høy kvalitet er en forutsetning for at alle borgere skal motta informasjon fra offentlige myndigheter, og for at deres rettigheter og plikter blir ivaretatt. Folkeregisterkontorene jobber med landsdekkende oppgaveløsning.

Vi har modernisert Folkeregisteret og rigget organisasjonen vår for å videreutvikle det nye registeret. Folkeregisteret er inndelt i saksbehandlingsprosesser og produkter, med tilhørende roller. På Grålum er vi to grupper som har ansvar for saksbehandling av utflyttingsmeldinger, behandling av tips i bostedsaker, vi utøver kontrollvirksomhet og ilegger overtredelsesgebyr.

Du vil være pådriver for en løpende, helhetlig og prioritert plan for utvikling, forbedring og endringer i regelverk og system. Stillingen innebærer deltakelse i avdelingens operative faggrupper for kontroll og tips.

Arbeidsoppgaver:

  • delta aktivt i arbeidet med å videreutvikle avdelingens kontrolloppgaver og kontrollmetodikk for å sikre effektiv oppgaveløsning og etterlevelse
  • delta i utviklingsprosjekter og samspill med andre avdelinger i Skatteetaten
  • bidra til å utvikle og implementere strategiske mål i den operative kontrollvirksomheten
  • bistå saksbehandlingsmiljøene i kompliserte saker

Kvalifikasjoner:

  • master i rettsvitenskap/juridisk embetseksamen. Utenlandsk grad må være godkjent av NOKUT
  • relevant erfaring fra utviklingsarbeid og prosjektdeltagelse
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • fordel med god kunnskap om forvaltningsrett
  • bør ha god kjennskap til Folkeregisteret og Folkeregisterets samfunnsoppdrag fordel med erfaring fra offentlig virksomhe

Personlige egenskaper:

  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • analytisk, med evne til å tenke helhetlig og strategisk
  • utviklingsorientert
  • god gjennomføringsevne og resultatorientert

Vi tilbyr:

  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger


Stillingen lønnes som seniorskattejurist (kode 1501), fra kr 600 000 – kr 700 000 avhengig av kvalifikasjoner. Skatteetaten har seks måneder prøvetid.
Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.
Noe reisevirksomhet må påregnes.

 
  • Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    24.10.2021
  • Sted:
    GRÅLUM
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    GRÅLUM
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4136878
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten