Detaljer

  • Bedrift
    Arendal Kommune
  • Søknadsfrist
    01.09.2019
  • Sted:
    ARENDAL
  • Stillingsfunksjon:
    Lederstilling
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Utdanningskrav:
    Master
  • Arbeidserfaring:
    Påkrevet
  • Ønsket Språk:
    norsk, engelsk
  • Fylke:
    AUST-AGDER
  • Arbeidssted:
    Arendal
  • Land:
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    1985040
  • Se her for andre jobber fra Arendal Kommune

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Enhetsleder/barnevernleder

Stillingen som enhetsleder/barnevernleder i Arendal kommune er ledig fra 17.9. , evt etter avtale.

Barneverntjenesten har nylig flyttet inn i nye funksjonelle og hyggelige lokaler på Maxis senter, 1,5 km vest for Arendal sentrum. Tjenesten er godt organisert og samtidig en Mitt Liv barneverntjeneste i stor utvikling. Det er stort fokus på et faglig godt barnevern, tverrfaglig samarbeid, faglig veiledning, et godt arbeidsmiljø og trivsel i tjenesten.

Barnevernleder er tillagt øverste faglige barnevernmyndighet, direkte ut fra Lov om barneverntjenester. Overordnede klageinstanser er fylkesmannen og fylkesnemnda.

Barnevernets kjerneoppgave er å gi barn, unge og familier hjelp og støtte i vanskelige livssituasjoner der barnets beste er fokus. I tillegg er barneverntjenesten sentral i det tverrfaglige samarbeidet om barn og unge på ulike nivå.

Vi ønsker en leder som er engasjert, utviklingsorientert og faglig dyktig, som har et varmt hjerte og som ser barna som barnevernets viktigste samarbeidspartnere.

Barnevernleder må gå foran i arbeidet med å videreutvikle enheten/tjenesten og må evne å inspirere. Det søkes etter en leder med god kompetanse innen barnevernfaglig arbeid, som er motiverende og har god gjennomføringskraft.

For å skape en arbeidsplass hvor tillit preger relasjonene må rolleforståelse, adferd og oppgaveløsning ivaretas på en god måte.

Arbeidsoppgaver

Enhetsleder/barnevernleder har ansvar for:

  • Økonomi, personal og fag i enheten.
  • Drift av barneverntjenesten ut fra lov om barneverntjenester Internkontroll, kvalitetsarbeid og utvikling.
  • Rekruttering av personale.
  • Kvalitetssikring av rapportering og dokumentasjon.
  • Bakvaktsordning barnevernledermyndigheten, og inngår i ordningen hver 5. uke.
Kvalifikasjoner
  • Relevant utdanning, fortrinnsvis på masternivå.
  • Erfaring fra barnevernfaglig arbeid.
  • Ledererfaring.
  • God kjennskap til fagfeltet barnevern, med en utviklingsorientert tilnærming til målgruppen.
  • Lederutdanning vil være en fordel (organisasjon, ledelse, økonomi).
Personlige egenskaper
  • Evne til å lede og motivere ansatte
  • God system- og organisasjonsforståelse
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Evne til endring og til å se løsninger og muligheter
  • Utviklingsorientert, målrettet og resultatorientert
  • Evne til helhetstenking og effektiv ressursforvaltning
  • Beslutningsdyktig
Vi tilbyr
  • En spennende stilling i en tjeneste i utvikling.
  • Et hektisk, men godt arbeidsmiljø.
  • Etterutdanning sammen med de andre enhetslederne i kommunen.
  • Et lederfellesskap der stillingen inngår i rådmannens utvidede ledergruppe.
  • Et personale med høyt kompetansenivå.
  • Kommunen gir sine ledere stor frihet til å utvikle enheten når dette fører til bedre tjenester.
  • Tilsetting skjer etter en samlet vurdering av utdanning, praksis og personlige kvalifikasjoner. Personlig egnethet vektlegges.
  • Kvalifiserte personer med minoritetsbakgrunn oppfordres til å søke.

Søkere må medbringe relevante scannede attester og vitnemål til evt. intervju.

Lønn etter avtale.

Det må påberegnes å bruke egen bil i tjenesten.