• Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    22.09.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2609, LILLEHAMMER
    LILLEHAMMER
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6375485
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten
Ledig stilling

Skatteetaten

Eiendom er mer enn murstein – det er data, samarbeid og mening

Direktorater og tilsynsorgan

Vil du jobbe med eierskap og eiendom i Skatteetaten? Vi trenger deg!
Eierskap og eiendomsopplysninger er viktigere enn noen gang – og nå bygger vi et sterkt lag for å sikre at informasjonen vår holder topp kvalitet. 
Vi ser etter deg som er nysgjerrig, liker å samarbeide og har lyst til å bidra i et arbeid som virkelig betyr noe.

Hos oss blir du en del av et stort og mangfoldig fagmiljø, med kollegaer på flere lokasjoner og god mulighet for faglig utvikling – særlig innen skatt og eiendom.
Vi er en engasjert gjeng som brenner for arbeidsglede og godt samarbeid. Her bygger vi lagfølelse og kompetanse – sammen. Skatteetaten i Lillehammer flytter i desember inn i nye og moderne lokaler.

Når du søker på denne stillingen behøver du ikke skrive et søknadsbrev, men levere en beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort tidligere som gjør deg kvalifisert til jobben. Ta med hvilke oppgaver og fagområder du har hatt ansvar for, og hvilke resultater du har oppnådd.

Høres dette ut som noe for deg? Da håper vi du søker!

Kvalifikasjoner:

Du har høyere utdanning på bachelorer nivå innen for eksempel økonomi, regnskap, eiendom, samfunnsfag eller jus. Utdanningskravet kan fravikes hvis du har særlig relevant erfaring. Internasjonal utdanning og grader må være godkjent av NOKUT/HK-dir.

Vi ser også etter deg som: 

  • har erfaring med til å sette deg inn i komplekse saker, arbeidsmetoder og regelverk
  • bruker klart språk og ha god formidlingsevne, både skriftlig og muntlig
  • har stor interesse for å ta i bruk digitale verktøy og utforske de muligheter som ligger i disse

Det er en stor fordel om du har:

  • erfaring fra saks- og/eller klagebehandling innen offentlig sektor
  • kunnskap innen skatte- og/eller eiendoms faget

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som kan kjenne deg igjen i personlige egenskaper som:

  • Problemløser: du finner løsninger når noe ikke fungerer. Du tenker praktisk, tar initiativ og bidrar til at saker blir løst på en god måte
  • Resultatorientert: du jobber målrettet og effektivt. Du er opptatt av å få ting gjort og levere gode resultater – selv når det dukker opp utfordringer 
  • Lagspiller: du trives med å jobbe selvstendig samtidig som du er en lagspiller som samarbeider godt med andre, deler kunnskap og bidrar til et positivt arbeidsmiljø.
  • Lærevillig: er du åpen for nye oppgaver og kunnskap. Du tar initiativ til å lære og utvikle deg – både faglig og personlig
  • Relasjonsbygger: du skaper gode forbindelser med kollegaer og samarbeidspartnere. Du er tillitsskapende, kommuniserer godt og bidrar til et positivt og inkluderende arbeidsmiljø.

Vi tilbyr:

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Du blir ansatt som rådgiver/seniorrådgiver, med en årslønn mellom 550 000,- og 700 000,- kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. De første seks månedene regnes som prøvetid.

Vi ber om at vitnemål og attester legges som vedlegg til søknaden


Verdt å merke seg før du søker

Omvendt referansesjekk: For å sikre at du føler deg trygg i valget om å jobbe hos oss, tilbyr vi en omvendt referansesjekk. Dersom du er aktuell for stillingen vil du få tilbud om å kontakte noen av våre medarbeidere, slik at du kan stille de spørsmålene du måtte ønske, for finne ut om vi er en god match.

Mangfold og likestilling: Vi er på jobb for alle, og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Offentlig søkerliste: Vær oppmerksom på at navnet ditt vil vises på en offentlig søkerliste når du søker jobb hos oss. Du kan be om å bli unntatt fra denne listen ved å gi en begrunnelse, og vi vil vurdere din forespørsel nærmere.

Bakgrunnssjekk: Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av kandidater som tilbys stilling, og verifiserer utdanning og arbeidserfaring.

 

  • Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    22.09.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2609, LILLEHAMMER
    LILLEHAMMER
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6375485
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten