• Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    21.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4010, STAVANGER
    STAVANGER
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4717810
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten
  • Oppdatert 08.08.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Skatteetaten

Du er kanskje vår nye prosessveileder innen innkreving av skatt?

Direktorater og tilsynsorgan

Kom å bli med på en spennende reise sammen med oss!

Hos oss i divisjon Innkreving vil du bli en viktig bidragsyter til samfunnsoppdraget i Skatteetaten. Vår del av samfunnsoppdraget er å sørge for at pengene kommer inn, til finansieringen av det fantastiske velferdssamfunnet vi har.

Divisjonen står akkurat nå på startstreken i programmet Fremtidens innkreving – her setter vi brukeren i sentrum. Vi skal forenkle og forbedre prosesser som skal gjøre det enklere for brukeren å gjøre opp for seg. Skatteetaten skal utnytte det fulle potensialet i digitaliseringen. Vår ambisjon er å levere sammenhengende tjenester sammen med andre etater og frem mot en visjon "innkreving bare skjer". Som følge av moderniseringsarbeidet vil divisjon innkreving stå foran store endringer i årene som kommer.

Vi ser etter deg som vil være med å utvikle og forbedre våre prosesser. Du elsker å dele fagkunnskap og erfaringer med andre. 

Kvalifikasjoner:

For at du skal lykkes i stillingen mener vi at du har utdanning på mastergrad nivå, gjerne innen økonomi eller revisjon. Særlig relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet. Internasjonale grader må være NOKUT godkjent.

Mye av oppgavene dine vil etter hvert bli mer som prosessveileder, for at vi skal lykkes med utviklingsarbeidet vårt. Derfor ønsker vi at du har erfaring fra prosessveileder og/eller Lean arbeid. Du har gode digitale kunnskaper og liker å bidra til at andre øker sin digitale kompetanse. 

Oppgavene innebærer at du vil ha kontakt med både norske og utenlandske brukere. Du har derfor gode formuleringsevner skriftlig og muntlig også i engelsk.

Mye av oppgavene vil også kunne bli i form av å delta i ulike prosjekter og det vil være helt supert om du allerede har erfaring med prosjektarbeid.

Du har gjerne erfaring med saksbehandling.

Personlige egenskaper:

Du samarbeider godt med ulike typer mennesker i ulike situasjoner og trives svært godt med å dele kunnskap og erfaring med andre. 

For å lykkes med oppgavene er du en person som er utviklingsorientert, ser etter nye løsninger og søker ny kunnskap.

Du er fleksibel og tar gjerne på deg nye oppgaver etter behov. Din kompetanse vil kunne bli etterspurt fra andre enheter og gjør at det til tider kan være hektisk. Du evner derfor å gjøre gode prioriteringer. 

Vi ser også etter deg som er omgjengelig og raus som sprer godt humør rundt deg.

Vi tilbyr:

Du vil bli en del av et miljø med 10 nære kolleger og leder. Men som prosessveileder vil du bidra for hele seksjonen som består av ca. 80 ansatte. Her hos oss vil du få mulighet til å påvirke oppgavene og selvstendig arbeid, samtidig som du må samarbeide på tvers i organisasjonen. 

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse, som blant annet har en av Norges beste pensjonsordninger, følger også med.
 
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
 
Du blir ansatt som seniorrådgiver (1364) fra kr 550.000 - 700.000, avhengig av kvalifikasjonene dine. 

Verdt å merke seg før du søker:

Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.

Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.

Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Du får selvsagt beskjed om utfallet.

 

  • Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    21.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4010, STAVANGER
    STAVANGER
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4717810
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten
  • Oppdatert 08.08.2022