Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Active People AS

Daglig leder - Aust-Agder utviklings- og kompetansefond

Rekruttering og bemanning

Aust-Agder utviklings- og kompetansefond har siden etableringen i 2003 bidratt til økt kompetanse og nyskapingsevne samt sikring og etablering av arbeidsplasser og gode levekår i tidligere Aust-Agder. Som  daglig leder skal du innfri fondets formål og vedtekter gjennom å ta en aktiv rolle i nærings- og kompetanseutviklingen i regionen.

I 2018 foretok styret viktige endringer i fondets strategi for tildeling av midler. Konkret betyr disse endringene at fondet går inn i større og mer langsiktige prosjekter. Som daglig leder forventes det at du på vegne av styret initierer kontakt og utvikler satsinger sammen med relevante miljøer i tidligere Aust- Agder. Det er derfor ønskelig at ny daglig leder har god kjennskap til næringsliv,  utdannings- og forskningsmiljøer i regionen og gjerne god kompetanse om et eller flere av de kompetanseområder hvor regionen allerede står sterkt.

Fylkeskommunen har stilt administrative ressurser til disposisjon til ledelse og administrasjon av fondet. Dette avsluttes ved utgangen av 2020 og vi søker ny daglig leder til Aust-Agder utviklings- og kompetansefond. Som  daglig leder blir du den enste administrative ansatte i fondet og du må bygge opp struktur og administrative- og forretningsmessige systemer. Som daglig leder i Aust-Agder utviklings- og kompetansefond vil du få en viktig rolle i utviklingen av fremtidsrettede og bærekraftige virksomheter og arbeidsplasser i tidligere Aust-Agder.

Arbeidsoppgaver
  • Daglig ledelse og administrasjon av fondet
  • Arbeide etter vedtatte formål og vedtekter i fondet
  • Rapportering og tett samarbeid med styret
  • Følge opp tildelte midler og sikre at midler brukes i henhold til intensjonen i tilsagnene
  • Behandle søknader og fremleggelse for styret
  • Bygge nettverk i relevante kompetansemiljøer
  • Initiere prosjekter og programmer som bidrar til innfrielse av fondets målsettinger
  • Følge opp forvaltningsstrategien av fondet samt eksterne forvaltere
  • Samarbeide med andre offentlige og private finansieringskilder
  • Være fondets "ansikt utad" og bygge et positivt omdømme for fondet
Kvalifikasjoner
  • Høyere relevant utdanning, fortrinnsvis på masternivå
  • Ønskelig med relevant erfaring fra nærings- og kompetanseutvikling, offentlig sektor eller virkemiddelapparatet
  • Ønskelig med god innsikt og relevant nettverk i næringslivet og akademia i Agder
  • Ønskelig med god innsikt i virkemiddelapparatet for næringsliv og kompetanseutvikling samt god forståelse av samfunnsrollen
  • Erfaring med saksbehandling og fremleggelse av saker til styrebehandling
  • God økonomisk kompetanse og ønskelig med kunnskap innen forvaltning av midler
  • Erfaring med etablering av administrative systemer og prosesser
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne  
Personlige egenskaper
  • Gode analytiske og strategiske ferdigheter
  • Systematisk, strukturert og effektiv
  • Dyktig relasjonsbygger, utadvendt og omgjengelig
  • God evne til å sette seg inn i nye fagfelt og tilegne ny kunnskap
  • Selvstendig og selvdreven
Vi tilbyr
  • Mulighet til å spille en sentral rolle i å utvikle fremtidsrettede næringer og arbeidsplasser i regionen
  • Selvstendig rolle med stor grad av påvirkning på egen arbeidshverdag
  • Lønn og betingelser etter avtale