Ledig stilling

Nittedal kommune

Bademester

Offentlig forvaltning

Avdeling for frivillighet, idrett og friluftsliv i Nittedal kommune søker etter en ny bademester i et engasjement i en 100 % stilling.

Avdelingen er underlagt kommunens kulturenhet, og består av følgende tjenester; 

  • Nittedal Frivilligsentral
  • Frivilligsentral UNG
  • BUA Nittedal
  • Folkebadene i Nittedal
  • Utleie og tilsyn av haller og bad

I Nittedal har vi tre bad; Libadet, Elvetangenbadet og Rotnesbadet, hvor vi har folkebad på de to førstnevnte badene. Bademester vil ha et særlig ansvar for drift og ledelse av badene, med mål om å gi trygge og gode opplevelser for brukerne av badene. 

Du må ha gode lederegenskaper og utpreget teft for å yte service på et høyt nivå. Du vil jobbe sammen med gode kollegaer om felles mål. Du vil samarbeide med andre lag og foreninger og øvrige tjenester i kommunen, samt ha ansvar for å rekruttere og følge opp badeverter. 

Som bademester kreves det at du er teknisk dyktig og god på å finne løsninger på uforutsette utfordringer. Du må trives med å sette deg inn i nye systemer og kunne lære opp de andre ansatte i det som er nødvendig. Systemer som vi i dag bruker er blant annet Menerga, Frontline mm.

Stillingen har mye frihet under ansvar, stor mulighet for utvikling og utrolig mange spennende muligheter for den som ønsker å ta badene i Nittedal til nye høyder!

Ansettelsesform er en 100 % stilling i et engasjement på ett år. Tidligere har bademester vært en 50 % stilling, men i de foregående årene har vi hatt en god økning av besøkende, noe som krever mer bemanning og administrering. Vi ønsker å prøve ut en ny modell for drift av folkebadene i 2025, og utlyser med dette et engasjement med mulighet for at stillingen kan gjøres fast etter utprøvingen. 

Arbeidstid:

  • En til to dager til administrative oppgaver
  • Tre til fire dager til å betjene folkebadet
  • Betjene folkebadet annen hver helg

Kvelds- og helgearbeid må påregnes. 

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige, jfr. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentlig virksomhet (offentleglova § 25). Reservasjon mot oppføring på offentlig søkerliste må begrunnes skriftlig. Søkeren vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

Kommunen har et personalpolitisk mål om:
* å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning
* å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn
* å rekruttere personer med nedsatt funksjonsevne
* å rekruttere uavhengig av livssyn og seksuell orientering.

I hht. Opplæringslovens § 10-9, samt politiregisterloven § 39, kreves det politiattest for å arbeide med barn- og unge. Attesten skal vise om vedkommende er siktet, tiltalt eller dømt for seksuelle overgrep mot barn og må ikke være eldre enn 3. mnd. I tillegg skal det opplyses om alvorlig volds- og narkotikakriminalitet.

Kvalifikasjoner:

  • Fortrinnsvis utdanning innen idrettsfag, men relevant erfaring kan kompensere for dette
  • Kompetanse innen teknisk drift, herunder beherske systemer for kasser, skap, porter etc.
  • Kompetanse på livredning og førstehjelp
  • Må ha erfaring med drift av bad
  • Ønskelig med kompetanse innen renhold på bad
  • God digital kompetanse
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne (norsk)

Personlige egenskaper:

  • Utadvendt som ikke er redd for å komme i kontakt med folk og skape nettverk
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Ryddig og strukturert
  • Allsidig og omgjengelig
  • Fleksibel og like å stå i endringer
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Tilgang til kontorplass i fellesskap med kollegaer, samt mulighet for hjemmekontor
  • Stort ansvar i forhold til daglig drift av folkebad
  • Lønn etter gjeldende lover og tariffavtaler
  • Pensjonsordning i KLP