• Bedrift
    Eidsvoll kommune
  • Søknadsfrist
    22.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2080, EIDSVOLL
    EIDSVOLL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5057233
  • Se her for andre jobber fra Eidsvoll kommune
  • Oppdatert 09.03.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Eidsvoll kommune

Avdelingsleder - prosjektavdelingen

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Eidsvoll er en vekstkommune og som handler etter visjonen «Trivsel og vekst i grunnlovsbygda». Eidsvoll er kommunen hvor Grunnloven ble vedtatt og visjonen bygger på at kommunen skal være en god og attraktiv kommune å bo og leve i. Eidsvoll består av administrasjonssenteret Sundet, de større tettstedene Råholt og Dal, samt flere grender. Samlet er innbyggertallet over 27 000.

Eiendomsforvaltningen i Eidsvoll kommune består av avdelingene Renhold, Drift, Vedlikehold og Prosjekt, samt en stabsenhet underlagt virksomhetsleder. Som avdelingsleder for prosjektavdelingen vil du ha et selvstendig personal- og økonomiansvar for avdelingen, som består av fem prosjektledere. Prosjektporteføljen til prosjektavdelingen utgjør i en 4-års periode en omsetning på ca. 2 milliarder. Som avdelingsleder vil du ha det overordnede ansvaret for ledelse, styring og gjennomføring denne prosjektporteføljen.  Det er derfor viktig at du har god kjennskap til og forståelse for prosjektgjennomføring i alle faser. Eiendomsforvaltningen er en servicevirksomhet og fasilitator for kommunens primære tjenesteyting. Som avdelingsleder er det  viktig å ha dialog med alle kommunes virksomheter slik at behov kan avdekkes tidligst mulig, og prioriteres inn i investeringsbudsjetter til rett tid.

Det er stor politisk interesse for kommunes byggeprosjekter og vi rapporterer månedlig til politiske organer på vår prosjektportefølje gjennom faste utvalgsmøter.

Arbeidsoppgaver:

  • Prosjekteierrollen i alle kommunens byggeprosjekter
  • Utarbeide utkast til investeringsbudsjett i samarbeid med virksomhetsleder og økonomiavdelingen
  • Løpende oppfølging av alle prosjekter med de respektive prosjektledere - økonomi, fremdrift, kvalitet/omfang 
  • Månedlig rapportering til politisk utvalg
  • Fast deltakelse i politisk utvalg for kommunale- og tekniske byggeprosjekter. Kan også være aktuelt med deltakelse i ander politiske møter
  • Utarbeide saksfremlegg
  • Prosjektfaglig støttespiller og drøftingspartner for prosjektledere og virksomhetsleder
  • Delta i virksomhetens ledermøter
  • Bidra til nær dialog og konstruktivt samarbeid med virksomhetens øvrige avdelinger
  • Dialog med andre virksomheter vedrørende deres behov for nybygg/ombygginger
  • Bistå virksomhetsleder i forbindelse med innspill til kommuneplaner eller annet planarbeid overordnet i kommunen
  • Personal- og økonomiansvar for avdelingen 

 

Kvalifikasjoner:

Du har utdanning som 3-årig eller 5-årig ingeniør/ sivilingeniør innenfor bygg, elektro eller VVS. Søkere med 2-årig ingeniørutdanning med relevant  prosjekt-/arbeidserfaring kan komme i betraktning. Arkitekter med relevant arbeidserfaring, vil også kunne bli vurdert. Personlig egenskaper vektlegges.

  • Du har relevant prosjekterfaring fra entreprenør- eller byggherresiden
  • Du har gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig
  • Førerkort klasse B

Ønskede kvalifikasjoner

  • Kjennskap til offentlig innkjøpsreglement, og prinsipper i offentlig forvaltning
  • Erfaring med risikoanalyser og usikkerhetsstyring som et aktivt verktøy i prosjektgjennomføring
  • Ledererfaring
  • Bred og allsidig erfaring vil bli vektlagt (entreprenør, rådgiver, byggeledelse og byggherre)

Personlige egenskaper:

  • Du er løsningsorientert
  • Du er systematisk og god til å prioritere
  • Du er kommunikativ, engasjert og har evnen til å samarbeide med andre på ulike nivåer
  • Du er resultatorientert
  • Du er åpen for, og initierer nye ideer og løsninger og er lojal til pågående prosesser og beslutninger som tas

 

Vi tilbyr:

  • Gode kolleger og høyt faglig miljø
  • Mange nye, spennende prosjekter
  • Avdelingen har erfarne prosjektledere som vil støtte og fasilitere i en oppstartfase
  • Konkurransedyktige betingelser og god pensjonsordning
  • Sentral beliggenhet nær offentlig kommunikasjon
  • Fleksibel arbeidstid
  • Innarbeidelse av ordinære arbeidsdager i romjul og påske

Arbeidstakere ansettes i Eidsvoll kommune på de vilkår som til enhver tid gjelder i lover, reglementer og tariffavtaler.

Vi ber om at alle benytter vårt elektroniske rekrutteringsverktøy (Webcruiter), da dette gir grunnlag for utvidet søkerliste - følg link: "Søk på stillingen". 

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

Vi ønsker kun kontakt med interessenter til stilling. 
   

  • Bedrift
    Eidsvoll kommune
  • Søknadsfrist
    22.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2080, EIDSVOLL
    EIDSVOLL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5057233
  • Se her for andre jobber fra Eidsvoll kommune
  • Oppdatert 09.03.2023