Bedrift
Integrerings- og mangfoldsdirektoratet - IMDiSøknadsfrist
09.02.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Direktorater og tilsynsorganUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0152, OSLO
OSLO
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3389372Se her for andre jobber fra Integrerings- og mangfoldsdirektoratet - IMDi
- Oppdatert 21.01.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Integrerings- og mangfoldsdirektoratet - IMDi
Avdelingsleder kvalifisering og arbeidsliv
Direktorater og tilsynsorgan
Vi ser etter en høykompetent og trygg leder som vil bidra til å videreutvikle arbeidet med kvalifisering av innvandrere operativt og strategisk.
IMDi er en moderne og mangfoldig arbeidsplass, både i bakgrunn, erfaringer og livsfaser.
Vårt arbeid innebærer dialog og samarbeid med eget departement, kunnskaps-, velferds- og justissektoren. Integrering skjer lokalt, og samarbeid med kommunal sektor er derfor helt sentralt. Ditt arbeid vil bidra til vår helhetlige innsats for å implementere og utvikle regjeringens integreringspolitikk. Stillingen innebærer faglig og personalmessig ledelse av 18 dyktige medarbeidere, og tett samarbeid med andre ledere i direktoratet. Avdelingsleder rapporterer til divisjonsdirektør for bosetting og kvalifisering.
Arbeidsoppgaver:
Som avdelingsleder i Kvalifiserings- og arbeidslivsavdelingen vil du få ansvar for en bred fagportefølje knyttet til de ulike kvalifiseringsordningene, og andre tiltak for å øke innvandreres tilknytning til arbeidslivet. Herunder kommer arbeidet med faglig utvikling, innspill til politikkutvikling og oppfølging av relevante utredninger, strategier og satsinger. IMDi forvalter i dag en rekke tilskuddsordninger rettet mot kommuner og fylkeskommuner. Som avdelingsleder for Kvalifiserings- og arbeidslivsavdelingen er det din jobb å legge til rette for at disse midlene støtter opp under integreringspolitikken på best mulig måte. Det innebærer å utarbeide retningslinjer og rundskriv, videreutvikle en profesjonell saksbehandling, følge opp rapportering og dialog med tilskuddsmottakere, og ha kontakt med IMDis ledelse og Kunnskapsdepartementet for å videreutvikle tilskuddsordningene.
Avdelingsleder har faglig og personalmessig lederansvar for avdelingen og skal:
- Legge til rette for effektiv utnyttelse av avdelingens ressurser, og sikre at leveranser holder høy kvalitet
- Legge til rette for et godt arbeidsmiljø
- Sørge for videreutvikling av kunnskap og kompetanse om kvalifisering av flyktninger og innvandrere, og mangfold i arbeidslivet
- Sikre effektiv og god tilskuddsforvaltning
- Sikre systematisk og strategisk medarbeider– og teamutvikling, herunder videreutvikling og forbedring av arbeidsmetoder, strukturer for samhandling og kunnskapsdeling
- Være del av divisjonens ledergruppe, og bidra til å sikre kvalitet og samhandling i divisjonen
- Koordinere avdelingens arbeid med andre enheter i divisjon og direktorat
- Oppfølging av samarbeid mellom IMDi og aktuelle eksterne parter innenfor avdelingens ansvarsområde
- Veiledning av ansatte i komplekse utfordringer i deres oppgaver
- Arbeidsoppgaver vil kunne variere over tid
Noe reisevirksomhet må påregnes.
Kvalifikasjoner:
Du må ha:
- Relevant utdanning på masternivå
- Relevant ledererfaring med dokumenterbare gode resultater
- Arbeidserfaring innen offentlig forvaltning. Særlig relevant erfaring med oppdrag knyttet til statlig sektor kan kompensere for dette kravet.
- Kunnskap om og forståelse av relevant forskning, utredninger og statistikk
- God forståelse av offentlig forvaltning, politiske prosesser og politikkutvikling
- Meget gode formulerings- og formidlingsevner, både skriftlig og muntlig.
- Gode digitale ferdigheter, som innebærer god evne til å sette seg inn i og anvende digitale verktøy som en del av arbeidet.
I tillegg er det en fordel om du har:
- Innsikt i integreringsfeltet og strategisk tilnærming til tilgjengelige virkemidler
- God kunnskap om og erfaring fra samarbeid med ulike forvaltningsnivåer og sektormyndigheter.
Personlige egenskaper:
- Selvstendig og selvgående - Du ser hva som må gjøre og følger opp på eget initiativ.
- Løsningsorientert og leveringsdyktig - Evner å levere med høy kvalitet i en hektisk arbeidshverdag, og utnytter tilgjengelige ressurser strategisk for å bygge opp under direktoratets målsettinger.
- Analytisk og strategisk - Evne til å forstå hvordan aktiviteten i seksjonen henger sammen med virksomheten for øvrig, og målene i integreringspolitikken
- Trygg og tydelig i lederrollen, med gode samarbeidsegenskaper og evne til å bygge relasjoner
- Svært god rolleforståelse - Evner å håndtere forventninger fra egne medarbeidere, og ledelse i egen organisasjon og fra styrende departement
Vi tilbyr:
- Lønn i henhold til statens regulativ som underdirektør kode 1059, kr. 643 000 - 792 700 brutto per år etter kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
- Fleksibel arbeidstid
- IMDi er en inkluderende arbeidslivsvirksomhet (IA)
- Medlemskap i Statens pensjonskasse
- Godt faglig og flerkulturelt arbeidsmiljø
Bedrift
Integrerings- og mangfoldsdirektoratet - IMDiSøknadsfrist
09.02.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Direktorater og tilsynsorganUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0152, OSLO
OSLO
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3389372Se her for andre jobber fra Integrerings- og mangfoldsdirektoratet - IMDi
- Oppdatert 21.01.2021