Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Rendalen kommune

Avdelingsleder hjemmetjenesten - 100 % fast stilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

Kort om stillingen:

Vi har ledig avdelingslederstilling i vårt lederteam i helse- og omsorgstjenesten. Vi ser etter deg som ønsker nye utfordringer, har pågangsmot og engasjement, og er genuint opptatt å være med på å videreutvikle morgendagens helse- og omsorgstjenester.

Om enheten:

Hjemmetjenesten holder til i tilpassede og moderne lokaler, og er en del av virksomhetsområdet helse- og omsorg. Som avdelingsleder har du, i tillegg hjemmetjenesten (hjemmesykepleie og hjemmehjelp), også ansvaret for kommunens rus- og psykiatritjeneste, ergoterapitjeneste samt tjenesten for funksjonshemmede (TFF). Enheten har totalt i overkant av 28 årsverk. Enheten er lokalisert på Otnes - med sine naturskjønne omgivelser. 

Avdelingsleder vil ha en sentral rolle i utvikling av tjenestene for å møte de utfordringene befolkningen byr på, og for å jobbe med intensjonene i «Leve hele livet».

Arbeidsoppgaver:

  • Lederansvar for enhetens ansatte, personalledelse av denne i tråd med kommunens verdigrunnlag og mål for enheten. Herunder bl.a. (ikke uttømmende)
    • Medarbeidersamtaler
    • Oppfølging av sykefravær
    • Diskutere og legge faglige føringer for primærteamene
  • Økonomisk ansvarlig for enhet. Dette medfører budsjettering, rapportering og økonomisk oppfølging.
  • Deltakelse i virksomhetens ledergruppe og kommunedirektørens utvidede ledergruppe

Kvalifikasjoner:

  • Offentlig godkjent sykepleier evt. annen helsefaglig høyskoleutdanning
  • Ønskelig med lederutdanning/videreutdanning
  • Erfaring fra og interesse for kommunehelsetjenesten.
  • Fleksibilitet og gode samarbeidsevner.
  • Løsningsorientert, og evne til tverrfaglig samarbeid innen helse- og omsorg, samt kommunen for øvrig.
  • Utviklingsorientert og interesse for utvikling innen velferdsteknologi.
  • Har pasienten i fokus og er opptatt av høy faglig kvalitet på tjenestene.
  • Gode kommunikasjonsferdigheter muntlig og skriftlig

Særskilte krav til stillingen:

  • Førerkort kl. B 
  • Den som tilsettes må fremlegge politiattest av nyere dato.

Vi tilbyr:

  • En spennende jobb i ett aktivt og til tider hektisk arbeidsmiljø.
  • Gode pensjons- og forsikringsvilkår.
  • Gode muligheter for utvikling og videreutdanning. 
  • God barnehagedekning, gode skoler med gode resultater.
  • Flott natur med gode fritidsmuligheter både sommer og vinter.

Offentlighet:

Rendalen kommune har som hovedregel at stillingssøkere skal være offentlige, jf Offentlighetslova § 25. Dersom navnet ikke ønskes offentliggjort må dette begrunnes.