• Bedrift
    Nittedal kommune
  • Søknadsfrist
    04.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1482, NITTEDAL
    NITTEDAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4248184
  • Se her for andre jobber fra Nittedal kommune
  • Oppdatert 14.12.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nittedal kommune

Avdelingsleder for lavterskeltilbud

Offentlige tjenester og forvaltning

Avdelingsleder for lavterskel er organisert i Enhet psykisk helse og rus, sektor Helse, velferd og mestring. Avdeling for lavterskel består av 11 årsverk samt stillinger knyttet til tilskuddsmidler. Tjenesten er for tiden samlokalisert på Solli aktivitetshus. Lavterskelarbeidet er forankret i Recoverytenkning og har fokus på hverdagsmestring, selvstyrking, livsstilsendring og tiltak for å forebygge livstilssykdommer. Avdelingen har ansatte medarbeidere med brukererfaring og har et utstrakt samarbeid med kommunens Frivilligsentral, ideelle brukerorganisasjoner og frivillige. Eksempler på aktiviteter er:

  • Mestringskurs for innbyggere, ansatte og pårørende
  • Fysisk aktivitet og bevegelsesgrupper
  • Kostholdsgrupper
  • Selvhjelps- og selvstyrkingsgrupper
  • Musikk, kunst og håndtverk
  • Individuell veiledning og motivasjonssamtaler

Arbeidsoppgaver:

Vi søker etter en engasjert, nytenkende og fremtidsrettet leder, for å videreutvikle våre tjenester:

  • Solli aktivitetshus - aktiviteter for innbyggere som er utenfor arbeidslivet
  • Frisklivssentralen
  • Læring og mestring (LMS)
  • Inn på tunet
  • Innovasjonsprosjektet Ernæring og felleskap

 

Arbeidsoppgaver:

  • Daglig drift og økonomistyring, herunder budsjettansvar
  • Personalansvar, herunder rekruttering, medarbeidersamtaler, nærværsarbeid, oppfølging av ansattes arbeidstid og ferieavvikling
  • Iverksetting og videreutvikling av kompetansehevende tiltak i samarbeid med andre
  • Samarbeid med interne- og eksterne aktører, herunder ansvar for videreutvikling av eksisterende Inn på tunet tilbud i enheten
  • Oppfølging og implementering av utviklingsarbeid og prosjekter, internt og eksternt i tråd med definerte planer og mål
  • Bred erfaring fra arbeid med mennesker med nedsatt funskjonevne, psykisk uhelse og/eller rusutfordringer samt pårørendearbeid 
  • Brukerrettet virksomhet er en sentral oppgave
  • Oppfølging av rapportering for prosjektmidler knyttet til styrking av kommunalt rusarbeid og eventuelle andre tilskuddsmidler
  • Relevant erfaring og kunnskap om brukermedvirkning (Recovery)
  • Erfaring og kunnskap om koordineringsarbeid, prosjekt- og eller endringsarbeid
  • Erfaring fra samarbeid med frivilllige organisasjoner og andre aktører
  • Endringer i stillingen må kunne påregnes

Kvalifikasjoner:

  • Relevant 3-årig helse- og sosialfaglig høgskoleutdanning/universitetsutdanning
  • Lederutdanning, ledererfaring kan veie opp for utdanningskravet
  • Det er en fordel å ha videreutdanning innenfor følgende områder: Coaching, tverrfaglig samarbeid, psykisk helse- og rus, prosjektarbeid eller nettverksarbeid
  • Kunnskap om folkehelse/forebyggende- og helsefremmende arbeid
  • God fremstillingsevne muntlig og skriftlig
  • Personlig egnethet veklegges

Personlige egenskaper:

  • Engasjert
  • Faglig nysgjerrig og fremtidsrettet
  • Høy arbeidskapasitet
  • Strukturert
  • Samarbeidsorientert og evne til samskaping
  • Selvstendig
  • Gode lederegenskaper

Vi tilbyr:

  • Spennende, varierte og faglig utfordrende arbeidsoppgaver
  • Mulighet for å være med på å forme hverdagen din
  • Kommunen har gode pensjonsordninger, forsikringer og fleksitid
  • Lønn etter avtale

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige, jfr. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentlig virksomhet (Offentleglova § 25). Reservasjon mot oppføring på offentlig søkerliste må begrunnes skriftlig. Søkeren vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

Kommunen har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, og å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn, personer med nedsatt funksjonsevne, uavhengig av livssyn og seksuell orienterin

 

  • Bedrift
    Nittedal kommune
  • Søknadsfrist
    04.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1482, NITTEDAL
    NITTEDAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4248184
  • Se her for andre jobber fra Nittedal kommune
  • Oppdatert 14.12.2021