Bedrift
Larvik kommuneSøknadsfrist
07.12.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
3256, LARVIK
LARVIK
Antall stillinger
1karriere-kode
6470804Se her for andre jobber fra Larvik kommune
Larvik kommune
Avdelingsleder for avdeling økonomi og rådgivning.
Offentlig forvaltning
Nav er plassert i nytt tjenesteområde i Larvik kommune, Arbeid og medborgerskap. Dette tjenesteområdet har Arbeid for alle som hovedstrategi. Vi ser etter en avdelingsleder som kan samhandle på tvers mot tjenesteområdets felles oppdrag - målet om å få flere innbyggere i arbeid, for at alle får mulighet til å delta i lokalsamfunnet.
Vi søker deg som kan inspirere, engasjere og utøve handlekraft som leder for avdeling Økonomi og rådgivning. Du vil rapportere direkte til Nav-leder og vil ha ansvar for at avdelingen gir veiledning og saksbehandling innenfor økonomisk sosialhjelp, råd og veiledning, gjeldsrådgivning, samt nødhjelp og midlertidig botilbud.
Du er utviklingsorientert og løsningsdyktig, og kan sammen med våre kunnskapsrike og engasjerte medarbeidere, bidra til å realisere målsettingene til den enkelte innbygger, Larvik kommune og Nav. Vår grunnleggende målsetting er at innbyggerne alltid skal møtes med respekt og høy grad av tilgjengelighet.
Nav Larvik er en handlekraftig samfunnsaktør med 110 engasjerte og kompetente medarbeidere som betjener i overkant av 48.000 innbyggere. Våre lokaler ligger sentralt i bybildet, og vi er stolte av å være en del av lokalsamfunnet. Kontoret er organisert i fem avdelinger med ulike ansvarsområder, men felles for oss alle er vårt engasjement for å gi mennesker muligheter og støtte dem på veien mot varig arbeid og bedre framtid.
I søknaden din ønsker vi at du reflekterer over hva som motiverer deg til å søke stillingen og hvordan du matcher kvalifikasjonskravene. Vi ser frem til å høre fra deg og hvordan du kan bidra til å forme fremtiden for Nav Larvik og våre innbyggere.
Kvalifikasjoner:
Du må ha:
- minimum treårig utdanning fra høyskole/universitet. Eksempelvis sosialfaglig, helsefaglig, samfunnsfaglig, juridisk eller personal og ledelse. Relevant utdanning og/eller arbeidserfaring kan i særlige tilfeller kompensere for utdanningskravet.
- ledererfaring med personaloppfølging og endringsprosesser, samt kunne vise til resultater.
- gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig.
- førerkort klasse B
Vi ønsker at du har:
- erfaring med ledelse fra offentlig sektor
- kjennskap til NAV sitt samfunnsoppdrag og arbeidsmetoder i NAV
- god økonomiforståelse
- god systemforståelse og digitale ferdigheter.
Personlige egenskaper:
Du er:
- strukturert og opptatt av resultater
- god til å bygge relasjoner og motiverer med din lederstil
- god til å samhandle på tvers og se helhet
- løsningsorientert og har stor arbeidskapasitet
Vi tilbyr:
- Meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktive og engasjerte kollegaer i et miljø med stor tillit til den enkelte
- Lønn etter avtale
- Tilsetting på kommunale vilkår
- God pensjons- og forsikringsordning i KLP
- Velferdsordninger
Viktig å vite før du starter hos oss
Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.
Mangfold er en styrke
Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.
Kan bli ført opp på offentlig søkerliste
Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.
Vise frem politiattest
Før du tiltrer må du legge frem politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.
Hvordan søke
Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.
Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.
En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!
Bedrift
Larvik kommuneSøknadsfrist
07.12.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
3256, LARVIK
LARVIK
Antall stillinger
1karriere-kode
6470804Se her for andre jobber fra Larvik kommune