Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nittedal kommune

Avdelingsleder digital tjenesteutvikling og applikasjonsforvaltning

Offentlig forvaltning

Nittedal kommune  – For å kunne gi innbyggere, næringsliv og frivillige gode tjenester og en effektiv forvaltning (Digitalt førstevalg) har vi ambisiøse mål innen digitalisering. På veien inn i digital livsform, skal store deler av kommunens tjenester omgjøres til digitale prosesser og automatiserte funksjoner. Kommunen skal etablere en virksomhetsarkitektur som legger et grunnlag for å realisere kommunens strategiske styringsmål.

Enhet for digitalisering har ansvar for at teknologien understøtter og muliggjør kommunens behov innenfor digitalisering, samt sørge for god drift av systemer og sikker infrastruktur. Digitaliseringsenheten er i dag 14 årsverk og 3 lærlingestillinger; fordelt på områdene IT- drift, IT utvikling, dokumentsenter og innbyggerdialog (servicetorg).  

Har du lyst til å være med å etablere og lede en helt ny avdeling innen digital utvikling i Nittedal kommune?

NITTEDAL KOMMUNE har behov for å styrke sitt team innenfor digitalisering, og søker nå  

 

Avdelingsleder digital tjenesteutvikling og applikasjonsforvaltning

 

Avdelingen bidrar til modernisering, effektivisering og standardisering gjennom sitt ansvar for digitalisering av kommunale tjenester.

Stillingen har overordnet fagansvar for teknologivalg, arkitektur, rammeverk og utviklingen av digitale tjenester i henhold til sektorenes behov.

Nittedal kommune sin Digitaliserings- og innovasjonsstrategi viser retning. Vi skal ta i bruk «hyllevare» systemer, nasjonale og kommunale felleskomponenter og tjenester. Vi trenger deg som kan se det store bildet, og setter alt i system.  

 

 

 

Arbeidsoppgaver
  • lede og utvikle avdelingen i tråd med enhver tid gjeldene strategier  
  • fagansvar for teknologi, arkitektur, rammeverk, sikkerhet i løsninger og utvikling  
  • delta innen digital styring av Nittedal kommune
  • bistå i arbeidet med porteføljestyring   
  • ta i bruk statlige og kommunale fellesløsninger og komponenter
  • informasjons arkitektur, forvaltning og master data management
  • implementere arkitektur rammeverk og prinsipper
  • bidra i arbeidet med kompetansekartlegging og kompetanseplanlegging for digitale ferdigheter blant kommunens ansatte
  • lage handlingsplaner innenfor eget område, basert på sektorene og egne behov
  • planlegge og gjennomføre anskaffelser innenfor stillingens ansvarsområde
  • oppfølgning av leverandører og forvaltning av avtaler      
  • koordinere It-utviklingen i Nittedal kommune og være pådriver for å innføre nye og tilpasse eksisterende IT -løsninger som gir gevinst for kommunen           
Kvalifikasjoner


Utdannelse: 

  • bachelor/master innen IT (Høyere utdannelse innen IT/Digitalisering)
  • relevant erfaring kan kompensere for formell utdannelse
  • sertifisering innen prosjektledelse 

 

Krav til erfaring:

  • du har god kunnskap over den teknologiske utviklingen, sikkerhet og sårbarhet
  • du danner deg raskt oversikt over kommunens digitale posisjon i forhold til resten av kommunesektoren, og evner å se hvordan arkitektur kan understøtte kommunens styringsmål, og den digitale utviklingen 
  • du har god forståelse for de forretningsstrategiske fordelene knyttet til digitalisering         
  • solid ledererfaring innen arkitektur og utvikling av digitale tjenester
  • kunnskap om arkitekturprinsipper, løsningsdesign og gjerne fra leverandørsiden
  • kunnskap om bruken av nasjonale/kommunale felleskomponenter og løsninger
  • erfaring med å implementere arkitektur rammeverk og prinsipper
  • solid erfaring med leverandørstyring og kontraktsoppfølging
  • kjennskap til kommunemarkedet og gjerne fra leverandørsiden
  • erfaring fra arbeid med endringsledelse og forbedringsprosesser     

       
Det er ønskelig at du også har:  

  • erfaring innen digital utvikling innen kommunal virksomhet
  • god økonomi og forretningsforståelse
  • god skriftlig og muntlig framstillingsevne    
      
Personlige egenskaper

Du er / du har

  • genuint opptatt av å forenkle, fornye og forbedre ved bruk av teknologi og gode prosesser
  • der hvor andre ser begrensinger – ser du muligheter
  • du evner å se det store bilde – til beste for kommunen
  • evner å jobbe selvstendig, systematisk og effektivt - også under press
  • gode samarbeidsevner og god kundeforståelse.
  • evne til oversikt og prioritere arbeidsoppgaver
  • stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevnegode samarbeids- og kommunikasjonsevner               
Vi tilbyr
  • spennende og utviklende arbeidsoppgaver
  • godt arbeidsmiljø
  • trimrom
  • gratis parkering
  • elbilladning
  • lønn etter avtale
  • god pensjonsordning