• Bedrift
    Eidsvoll kommune
  • Søknadsfrist
    18.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2080, EIDSVOLL
    EIDSVOLL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5861822
  • Se her for andre jobber fra Eidsvoll kommune
Ledig stilling

Eidsvoll kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV Eidsvoll Hurdal er en aktiv samfunnsaktør med 75 engasjerte og kompetente medarbeidere, som yter tjenester til Eidsvoll og Hurdal kommunes innbyggere. Kontoret er ansvarlig for utøvelse av NAVs arbeidsrettede tjenester i den statlige arbeids- og velferdsforvaltningen, og for kommunale tjenester med hjemmel i Lov om sosiale tjenester og introduksjons- og integreringsloven. Kontoret er lokalisert i sentrum i Eidsvoll kommune, ca. 35 minutters togtur fra Oslo, 10 minutter fra Oslo lufthavn og 40 minutters togtur fra Hamar. Vi jobber i lokaler med aktivitetsbasert arbeidsplass (ABW). 
 
NAV Eidsvoll Hurdal er et kontor som er langt framme på digitale løsninger og holder til i lokaler med aktivitetsbasert arbeidsplass (ABW-løsning). Vi er organisert i fire avdelinger, hvor avdeling for økonomisk sosialhjelp er en av disse. I avdelingen er det samlet oppgaver som saksbehandling av søknader om økonomisk sosialhjelp, rapportering, økonomi og regnskap på områdene økonomisk sosialhjelp og kvalifiseringsstønad, gjeldsrådgivning og økonomiforvaltning.
 
Vi har ledig en fast 100 prosent stilling som avdelingsleder for snarlig tiltredelse.
 
Vi søker en utviklingsorientert, løsningsdyktig og handlekraftig leder, som sammen med kunnskapsrike og engasjerte medarbeidere skal bidra til å realisere målsettingen til den enkelte innbygger, kommunen og NAV. Grunnleggende verdier er at innbyggere alltid skal møtes med respekt og stor grad av tilgjengelighet. Ansvaret til avdelingslederen er å legge til rette for at medarbeiderne har riktige forutsetninger for å lykkes med oppdraget. Utvikling av kompetanse og et helsefremmende arbeidsmiljø er svært viktig.
 
I søknaden ber vi deg reflektere over hva som motiverer deg til å søke stillingen og hvordan du matcher kvalifikasjonskravene til stillingen.

Kvalifikasjoner:

Du må ha:

  • Minimum 3-årig høyere utdanning (bachelorgrad) fortrinnsvis innenfor sosialt arbeid, sosiologi, samfunnsfag, jus og/eller økonomi.
  • Relevant ledererfaring
  • Være god på relasjonsledelse, og ha evne til å involvere, se og utvikle dine medarbeidere individuelt og i team.
  • Svært gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
  • Ha god systemforståelse og digitale ferdigheter

Det er en fordel om du i tillegg har:

  • Forståelse for ledelse i offentlig sektor og samfunnsoppdraget til NAV
  • Kjennskap til oppgaver og arbeidsmetoder i NAV
  • Ledererfaring med personalansvar der du kan vise til dokumentert gode resultater
  • Kompetanse og/eller erfaring med endringsledelse
  • God økonomiforståelse og erfaring med økonomistyring

Krav til stillingen må dokumenteres. Del gjerne ditt vitnemål fra vitnemålsportalen. All utenlandsk utdanning må være godkjent av HK-dir./NOKUT.

Personlige egenskaper:

Vår nye avdelingsleder har engasjement for NAVs samfunnsoppdrag og ser medarbeiderne som den viktigste ressursen. Du har også evne til å møte mennesker i ulike og sårbare livssituasjoner, og klarer å håndtere et bredt ansvarsområde. 

Vi søker deg som: 

  • Tåler å stå i krevende situasjoner og håndterer press og motgang.
  • Leder gjennom tillit, åpenhet og involvering.
  • Har gode samarbeidsevner, bygger nettverk og relasjoner.
  • Er analytisk, nytenkende, fleksibel og har høy arbeidskapasitet.
  • Inspirerer og skaper engasjement og eierskap hos de du leder.
  • Evner å utvikle og bygge kompetanse og mestring for sine medarbeidere.
  • Har godt humør og er en positiv bidragsyter til arbeidsmiljøet.
  • Har interesse for og evne til god kommunikasjon med medarbeidere, innbyggere og samarbeidspartnere.

Personlig egnethet vil bli særlig vektlagt, og vi ønsker spesielt en avdelingsleder som komplementerer ledergruppen.

Vi tilbyr:

  • Meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Aktive og engasjerte kollegaer i et miljø med stor tillit til den enkelte
  • Lønn etter avtale
  • Tilsetting på kommunale vilkår og medlemskap i KLP
  • En times trening i arbeidstiden per uke

Arbeidstakere ansettes i Eidsvoll kommune på de vilkår som til enhver tid gjelder i lover, reglementer og tariffavtaler. Ved tilsetting vektlegges det generelle kvalifikasjonsprinsipp, dvs. utdanning, praksis og skikkethet for stillingen.

Vi ber om at alle benytter vårt elektroniske rekrutteringsverktøy (Webcruiter), da dette gir grunnlag for utvidet søkerliste - følg link: "Søk på stillingen".

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

Ønsker kun kontakt med søkere til stilling.

Navstilling   

  • Bedrift
    Eidsvoll kommune
  • Søknadsfrist
    18.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2080, EIDSVOLL
    EIDSVOLL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5861822
  • Se her for andre jobber fra Eidsvoll kommune