• Bedrift
    Eidsvoll kommune
  • Søknadsfrist
    17.06.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2080, EIDSVOLL
    EIDSVOLL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5765363
  • Se her for andre jobber fra Eidsvoll kommune
  • Oppdatert 06.06.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Eidsvoll kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV Eidsvoll Hurdal er en aktiv samfunnsaktør med 75 engasjerte og kompetente medarbeidere, som yter tjenester til Eidsvoll og Hurdal kommunes innbyggere. Kontoret er ansvarlig for utøvelse av NAVs arbeidsrettede tjenester i den statlige arbeids- og velferdsforvaltningen, og for kommunale tjenester med hjemmel i Lov om sosiale tjenester og introduksjons- og integreringsloven. Kontoret er lokalisert i sentrum i Eidsvoll kommune, ca. 35 minutters togtur fra Oslo, 10 minutter fra Oslo lufthavn og 40 minutters togtur fra Hamar. Vi jobber i lokaler med aktivitetsbasert arbeidsplass (ABW). 
 
NAV Eidsvoll Hurdal har fire avdelinger, hvor avdeling for økonomisk sosialhjelp er en av disse. I avdelingen er det samlet oppgaver som saksbehandling av søknader om økonomisk sosialhjelp, rapportering, økonomi og regnskap på områdene økonomisk sosialhjelp og kvalifiseringsstønad, gjeldsrådgivning og økonomiforvaltning.
 
Vi har ledig en fast 100 prosent stilling som avdelingsleder for snarlig tiltredelse.
 
Vi søker en utviklingsorientert, løsningsdyktig og handlekraftig leder, som sammen med kunnskapsrike og engasjerte medarbeidere skal bidra til å realisere målsettingen til den enkelte innbygger, kommunen og NAV. Grunnleggende verdier er at innbyggere alltid skal møtes med respekt og stor grad av tilgjengelighet. Ansvaret til avdelingslederen er å legge til rette for at medarbeiderne har riktige forutsetninger for å lykkes med oppdraget. Utvikling av kompetanse og et helsefremmende arbeidsmiljø er svært viktig.
 
I søknaden ber vi deg reflektere over hva som motiverer deg til å søke stillingen og hvordan du matcher kvalifikasjonskravene til stillingen.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig høyere utdanning (bachelorgrad) fortrinnsvis innenfor sosialt arbeid, sosiologi, samfunnsfag, jus og/eller økonomi.
  • Kompetanse på å lede og styre etter gitte resultatmål som gjenspeiler virksomhetens visjoner og strategier, og å prioritere ut fra et helhetsperspektiv.
  • Dokumentert gjennomføringsevne og evne til å skape resultater.
  • Erfaring fra NAV-kontorets fagområder generelt og kommunale tjenester i NAV spesielt.
  • Ha svært gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig.
  • Ha god systemforståelse og digitale ferdigheter.

Det er en fordel om du i tillegg har:

  • Erfaring fra personal-/prosessledelse.
  • Kompetanse og/eller erfaring på endringsledelse.
  • Erfaring med kontinuerlig forbedringsarbeid.
  • God økonomisk forståelse.
  • Gode Excel-kunnskaper.
  • Kjennskap til kommunaløkonomi.
  • Kunnskap om arbeidsmarkedet.

Krav til stillingen må dokumenteres. Del gjerne ditt vitnemål fra vitnemålsportalen.no. All utenlandsk utdanning må være NOKUT-godkjent.

Personlige egenskaper:

  • Du tåler å stå i krevende situasjoner og håndterer press og motgang.
  • Du leder gjennom tillit, åpenhet og involvering.
  • Du har gode samarbeidsevner, bygger nettverk og relasjoner.
  • Du er analytisk, nytenkende, fleksibel og har høy arbeidskapasitet.
  • Du inspirerer og skaper engasjement og eierskap hos de du leder.
  • Du har godt humør og er en positiv bidragsyter til arbeidsmiljøet.
  • Du har interesse for og evne til god kommunikasjon med medarbeidere, innbyggere og samarbeidspartnere.

Personlig egnethet vil bli særlig vektlagt, og vi ønsker spesielt en avdelingsleder som komplementerer ledergruppen.

Vi tilbyr:

  • Meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
  • Aktive og engasjerte kollegaer i et miljø med stor tillit til den enkelte.
  • Lønn etter avtale.
  • Tilsetting på kommunale vilkår og medlemskap i KLP.

Arbeidstakere ansettes i Eidsvoll kommune på de vilkår som til enhver tid gjelder i lover, reglementer og tariffavtaler. Ved tilsetting vektlegges det generelle kvalifikasjonsprinsipp, dvs. utdanning, praksis og skikkethet for stillingen.

Vi ber om at alle benytter vårt elektroniske rekrutteringsverktøy (Webcruiter), da dette gir grunnlag for utvidet søkerliste - følg link: "Søk på stillingen".

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

Ønsker kun kontakt med søkere til stilling.

Navstilling   

  • Bedrift
    Eidsvoll kommune
  • Søknadsfrist
    17.06.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2080, EIDSVOLL
    EIDSVOLL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5765363
  • Se her for andre jobber fra Eidsvoll kommune
  • Oppdatert 06.06.2024