Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nittedal kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning

Nittedal kommune er en kommune i sterk vekst og det bygges mye i kommunen vår. Kommunen legger til rette for attraktiv stedsutvikling, gode boligområder, næringsutvikling, offentlige formål og å opprettholde "den grønne bygda". Det pågår en spennende utvikling hvor det bygges skoler, idrettshaller og boliger. I Rotnes som prioritert vekstområde i kommunen skal sentrum videreutvikles. 

I den forbindelse har vi ledig stilling som avdelingsleder på byggesaksavdelingen.
Byggesaksavdelingen ligger til enhet for plan- bygg- og geodata, i sektor for miljø og samfunnsutvikling. Som leder vil du være med i lederteamet i sektoren. 

Vi har et sterkt og bredt fagmiljø, samt et godt sosialt arbeidsmiljø. Som leder på avdelingen får du være med som en viktig del av en utviklingen av Nittedalssamfunnet. Byggesaksavdelingen samarbeider tett med planavdelingen, geodataavdelingen og kommunalteknisk avdeling, både i konkrete saker og i tverrfaglige prosjekter.

Arbeidsoppgaver:

  • Lede byggesaksavdelingen (personalansvar og faglig ansvar)
  • Ansvar for budsjett, økonomi og ressursstyring på avdelingen
  • Behandling av byggesøknader, forhåndskonferanse, tilsyn og klagesaker
  • Veiledning og informasjon om byggesaksbehandling, plan- og bygningsloven og dens forskrifter
  • Utvikle selvkostområdet med gebyrregulativ
  • Deltagelse i interne prosjekter ved behov

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdannelse på universitetsnivå innen arkitektur, jurist, bygningsingeniør eller lignende.
  • Gode lederegenskaper
  • Relevant erfaring fra kommunal forvaltning og plan- og bygningsloven

Personlige egenskaper:

  • Serviceinnstilt og glad i folk
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk
  • Resultatorientert, strukturert og effektiv
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt 

Vi tilbyr:

  • Godt tverrfaglig arbeidsmiljø og utfordrende arbeidsoppgaver
  • En variert arbeidshverdag
  • Lønn etter avtale
  • Fleksibel arbeidstid
  • Medlemskap i kommunal pensjonsordning (klp)

 

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige, jfr. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentlig virksomhet (Offentleglova § 25). Reservasjon mot oppføring på offentlig søkerliste må begrunnes skriftlig. Søkeren vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.


Kommunen har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, og å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn, personer med nedsatt funksjonsevne, uavhengig av livssyn og seksuell orientering