• Bedrift
    Løten kommune
  • Søknadsfrist
    18.01.2026
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2340, LØTEN
    LØTEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6490244
  • Se her for andre jobber fra Løten kommune
Ledig stilling

Løten kommune

Assisterende virksomhetslederHjem og institusjon

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Assisterende virksomhetsleder i nytt virksomhetsområde for helse- og omsorgstjenester
Fra 1.1.2026 blir de tidligere virksomhetsområdene Hjemmebaserte Tjenester og Løten Helsetun slått sammen til ett nytt virksomhetsområde; Hjem og institusjon, under felles ledelse. Det nye virksomhetsområdet vil omfatte alt fra institusjonstjenester, hjemmetjenester, dagtjenester, tilrettelagte tjenester og mestringstjenester med fysioterapi og rehabilitering, samt tildelingsteam. Formålet med endringen er å få mer helhet og felles utviklingskraft i arbeidet med å realisere framtidens helsetjenester i Løten. Det er bygd ny sykehjemsavdeling med skjermingsmuligheter. Løten Helsetun skal rehabiliteres og nye omsorgsboliger med heldøgns omsorg bygges i sentrum. Viktige satsingsområder nå er også realisering av heltidskultur og bruk av relevant velferdsteknologi. Vi jobber med fagutvikling med forebyggings-og rehabiliteringsperspektivet som viktige rettesnorer. 

Vi ønsker å styrke ledelsen for å sikre bedre strategisk helhet, tydeligere beslutningslinjer, mindre sårbarhet og større gjennomføringsevne. Det søkes derfor etter assisterende virksomhetsleder i 100 % stilling. Stillingsinnehaveren vil jobbe tett med virksomhetsleder i prosessene knyttet til ledelse og utvikling for hele virksomhetsområdet. Vi søker deg som trigges av denne utfordringen og ønsker å bidra! 

Kvalifikasjoner:

     Krav:

  • Relevant utdanning på universitets-/høgskolenivå, minimum bachelornivå, og aktuell lederutdanning 
  • Erfaring innen ledelse og medarbeiderutvikling, og god forståelse for arbeidsgiverrollen
  • Kjennskap til, og erfaring fra, arbeid med brukergruppene
  • Kjennskap til lov- og avtaleverk som styrer tjenesten
  • Kjennskap til døgndrift og arbeidstidsplanlegging
  • God fremstillingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig
  • Gyldig arbeids- og oppholdstillatelse
  • God digital kompetanse
  • Politiattest leveres før tiltredelse, og skjemaer for taushetsplikt og tuberkulose besvares ved tilsetting

    Ønsker: 
  • Erfaring fra omstillings- og utviklingsarbeid, med dokumenterte resultater
  • God relasjonskompetanse og inkluderende og samlende lederstil 
  • Kjennskap til GAT og Gerica. Det er en fordel med erfaring i bruk av saksbehandlingssystem.

Personlige egenskaper:

  • Er raus, inkluderende og forutsigbar
  • Er tydelig, uredd og har gjennomføringsevne
  • Er målbevisst, strukturert og ansvarsbevisst
  • Er kvalitetsbevisst, endringsvillig og utviklingsorientert
  • Har helhetsforståelse
  • Har evne til å arbeide selvstendig, være beslutningsdyktig og vise handlekraft
  • Har gode holdninger, gode samarbeidsevner
  • Er tålmodig, tilgjengelig og synlig, viser åpenhet og deler kunnskap
  • Har engasjement og godt humør
  • Evner å involvere og inspirere medarbeidere og tillitsvalgte

Vi legger vekt på lojalitet til Løten kommunes etiske retningslinjer og verdier: Respekt, ansvar og mot.
Vi legger vekt på personlig egnethet, og at du er motivert for stillingen.

Vi tilbyr:

  • "Verdens beste arbeidsmiljø" - bra plass å jobbe
  • En arbeidsplass som setter faget høyt med ansatte som er opptatt av å lykkes sammen
  • Store muligheter til å påvirke og prege utviklingen i en kommune med korte beslutningslinjer og god samhandling
  • Gode utviklingsmuligheter
  • Ryddig og godt samarbeidsklima med tillitsvalgte og andre aktører
  • Lederavtale, lønn etter avtale
Tilsetting skjer ellers på de vilkår som følger av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, med gunstige pensjons- og forsikringsordninger.

Søknaden sendes elektronisk via Webcruiter, og all dokumentasjon som du ønsker skal hensyntas lastes opp som vedlegg til søknaden.

Vi ber søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg. 

Attester, vitnemål og vedlegg skal legges ved søknaden, og vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen for dokumentasjon på utdanning.
Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT (før 1.1.2023) eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir), og godkjenningen må dokumenteres. Les mer på https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet   

  • Bedrift
    Løten kommune
  • Søknadsfrist
    18.01.2026
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2340, LØTEN
    LØTEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6490244
  • Se her for andre jobber fra Løten kommune