• Bedrift
    Sør-Odal kommune
  • Søknadsfrist
    01.02.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2100, SKARNES
    SØR-ODAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4338674
  • Se her for andre jobber fra Sør-Odal kommune
  • Oppdatert 18.01.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sør-Odal kommune

Assisterende rektor Glommasvingen skole

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du genuint opptatt av hvert enkelt barns faglige- og sosiale utvikling?
Har du evne og vilje til å lede viktige omstillingsprosesser?
Er du en lagspiller som ønsker å videreutvikle skolens profesjonelle fellesskap sammen med andre?
Da er vi på jakt etter deg!
 
Vi søker etter en assisterende rektor som kan styrke det helhetlige læringsløpet i tett samarbeid med andre tjenesteområder i kommunen. Formålet er å skape et godt læringsmiljø og bidra til økt læringsutbytte for elevene i Sør-Odal kommune.
 
Glommasvingen skole ligger på Skarnes og er en felles skole for 1.-10.trinn. Skolen ble åpnet
høsten 2019, og er et nybygg med svært gode og moderne fasiliteter for ansatte og elever. Skolen har
plass til 900 elever i tillegg til tilrettelagt avdeling og øvrige elevtjenester. SFO har plass til 360 elever.
Skolen har i overkant av 100 ansatte, og ledergruppen består av rektor, assisterende rektor og fire
avdelingsledere.
 
Skoleeier har en visjon om at «Skolen i Sør-Odal er en god læringsarena som skaper trygghet og gode
selvbilder. Elevene skal opparbeide seg faglig og sosial kompetanse som gir samme forutsetninger for
videre skolegang, yrkesdeltagelse og god helse som barn og unge i resten av landet» 

Arbeidsoppgaver:

Assisterende rektor skal sammen med rektor:

  • Lede og utvikle skolen i tråd med opplæringsloven, læreplanverket og kommunens utviklingsområder innenfor oppvekst.
  • Lede det pedagogiske utviklingsarbeidet for å sikre elevenes læringsutbytte og læringsmiljø
  • Lede og utvikle skolens ansatte slik at organisasjonskulturen preges av motivasjon, endringsvilje og
    samarbeid i et profesjonelt læringsfellesskap.
  • Lede arbeidet med å utvikle et godt skole/hjem-samarbeid.
  • Ha ansvar for deltagelse i, og god kontakt med utviklings- og forskningsmiljøer på opplæringsområdet. Ta med ny kunnskap inn til egen organisasjon og formidle/anvende dette i endrings- og omstillingsprosesser internt.
  • Lede og videreutvikle skolens SFO – tilbud.
  • Lede og videreutvikle tverrfaglig og tverrsektorielt samarbeid med interne og eksterne tjenester, først og fremst PPT, barnevern, og helsestasjon inkludert psykologtjeneste, men også tjenester fra andre sektorer der det er nødvendig.
  • Arbeide for åpenhet i organisasjonen og involvere ansatte, tillitsvalgte, foreldre og ulike
    samarbeidsparter i endrings og omstillingsprosesser.
  • Ha ansvar for god økonomistyring. Delta i budsjettarbeid og rapportere regelmessig til kommunalsjef.
  • Samarbeide med aktører i lokalsamfunnet og være en god omdømmebygger.
  • Være delaktig i kommunens satsing på folkehelsearbeid.
 

Kvalifikasjoner:

  • Krav om ledererfaring fra undervisningsorganisasjon(er), primært grunnskolen.
  • Krav om undervisningserfaring fra grunnskolen.
  • Ønskelig med videreutdanning innenfor skoleledelse ellers må dette tilegnes kort tid etter tiltredelse
  • Ønskelig med kompetanse innenfor tilpasset opplæring og spesialpedagogikk.
  • Erfaring og gode referanser som personalleder.
  • Erfaring fra omstillings- og endringsprosesser som prosessleder.
  • Erfaring fra eller god kjennskap til forskning/utvikling innen opplæringsområdet.
  • Erfaring med budsjettarbeid/økonomistyring.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Personlige egenskaper:

  • Trygg, tydelig og synlig som leder.
  • Ambisiøs og stor arbeidskapasitet.
  • Motivator med gode samarbeidsevner.
  • Beslutningsdyktig og med gjennomføringsevne.
  • Engasjert, kontaktskapende og en god relasjonsbygger.
  • Gode strategiske egenskaper.
  • Omdømmebygger som vil representere Glommasvingen skole og Sør-Odal kommune på en god måte.
  • Sterk egen integritet.
  • Godt humør.     

Vi tilbyr:

  • En spennende og krevende lederstilling med gode muligheter til å påvirke utviklingen i Sør-Odal
    kommune og kommunens tjenestetilbud.
  • Du får lede kompetente medarbeidere, og blir gitt muligheter for selvutvikling i et arbeidsmiljø der vi
    jobber sammen for å skape de beste tjenester for framtiden. Skoleeier er tett på og vil støtte rektor og
    skolens ledelse i videreutvikling av skolen.
  • Vi har lederavtaler som gjenspeiler stillingens ansvar, og vi tilbyr kommunale vilkår, herunder gode
    personforsikringer og gunstige pensjonsordning gjennom KLP.
  • Lønn etter avtale.     
     

  • Bedrift
    Sør-Odal kommune
  • Søknadsfrist
    01.02.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2100, SKARNES
    SØR-ODAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4338674
  • Se her for andre jobber fra Sør-Odal kommune
  • Oppdatert 18.01.2022