• Bedrift
    Gjerdrum kommune
  • Søknadsfrist
    22.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    2022, GJERDRUM
    GJERDRUM
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4702392
  • Se her for andre jobber fra Gjerdrum kommune
Ledig stilling

Gjerdrum kommune

Assisterende kommunalsjef oppvekst

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 Vil du være med å utvikle en spennende kommune i vekst?
 
Assisterende kommunalsjef oppvekst er en nyopprettet stilling som skal bistå kommunalsjef med helhetlige daglige gjøremål. Kommunalsjef oppvekst er del av kommunedirektørens ledergruppe og har følgende ansvar barnehage, grunnskole, PPT, barnevern, helsestasjon, psykisk helse, psykososialt kriseteam, kommunepsykolog, kultur, flyktninger, og den opprettede virksomheten Psykososialt ressurssenter etter leirskredet. Kommunalsjefen er kommunens skolefaglige ansvarlige.
 
Vi søker en faglig sterk, tydelig, ansvarsfull og samlende leder som skaper motivasjon, engasjement og god relasjon og samhandling. Du er en god rådgiver og veileder for organisasjonen, du bidrar til strategisk utvikling og håndterer tillagte oppgaver. Vi ser etter deg som fra en sentral posisjon i kommunen vil bidra til utviklingen av oppvekstområdet som helhet.

Arbeidsoppgaver:

Arbeidsområdene omfatter assisterende bistand og ansvar for kommunalsjef oppvekst som blant annet:

  • Ledelse og styring av kommunens oppveksttjenester
  • Strategisk utvikling av oppvekstområdet i tråd med nasjonale og kommunale føringer
  • Tverr- og flerfaglig samarbeid om barn og unges utvikling på tvers av kommunens tjenesteområder
  • Søknader, budsjett og rapportering
  • Digitaliseringssatsing innenfor ansvarsområdet
  • Personal- og ressursoppfølging

Kvalifikasjoner:

  • Du har høyere utdanning på høyskole eller universitetsnivå 
  • Du kan vise til solide ledererfaringer innenfor skoleledelse og/eller helseledelse, og har erfaring fra strategisk, endring- og prosessbasert
    utviklingsarbeid
  • Ønskelig med lederutdanning
   

Personlige egenskaper:

  • Du er god til å samarbeide, tar ansvar, tydelig og konstruktiv når det gjelder forventninger og tilbakemeldinger
  • Du evner å skapeentusiasme og stolthet hos dine kolleger
  • Du er oppdatert på relevant forskning og sentrale satsinger innenfor oppvekst området
  • Du har god innsikt i bruk av digitale verktøy
  • Du har stor arbeidskapasitet
  • Du har stor ansvarsfølelse
  • Du er utviklingsorientert
  • I vår lederplattformen er det fastsatt at kommunens ledere skal være framtidsretta, entusiastiske, rause
    og modige, og vi har forventning til at assisterende kommunalsjef har en lederstil som støtter opp om
    lederplattformen
  • Personlig egnethet vektlegges
 

Vi tilbyr:

  • Du vil bidra inn i et nyere stort ansvarsområde i utvikling der det er mulighet for å dra veksler på et godt faglig samarbeid med de andre fem kommunene i Gardermoregionen
  • Lønn etter avtale

Kopier av attester og vitnemål bes lastes opp digitalt med søknaden, samt orginaler må medbringes ved eventuelt intervju.

Gjerdrum kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn for å bli unntatt offentlighet, vil søknaden bli offentliggjort. Søkeren blir informert og får mulighet til eventuelt å trekke sin søknad før offentliggjøring, jf. offentleglova § 25.


SER FREM TIL Å HØRE FRA DEG SOM ØNSKER NYE SPENNENDE UTFORDRINGER PÅ OPPVEKSTOMRÅDET I KOMMUNEN MED DET STORE HJERTET. 

 

  • Bedrift
    Gjerdrum kommune
  • Søknadsfrist
    22.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    2022, GJERDRUM
    GJERDRUM
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4702392
  • Se her for andre jobber fra Gjerdrum kommune