Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Larvik kommune

Arkivmedarbeider

Offentlig forvaltning

Larvik kommune søker nå en erfaren og engasjert medarbeider med spesiell interesse for kommunens analoge arkivmateriale. Arbeidet er en 100 %  stilling som arkivmedarbeider ut 2024. Vi ønsker oss en medarbeider som i tett samarbeid med prosjektleder for analogt arkiv kan bidra til løpende ordningsarbeid knyttet til fysisk arkivmateriale bevart i dagligarkiv og ved kommunens virksomheter.

Du bør derfor ha interesse for og gjerne erfaring med ordning av arkiv og  forskjellige typer arkivmateriale og historie generelt. Stillingen er tilknyttet Dokumentsenteret som er ansvarlig for å levere gode digitale post- og arkivtjenester til hele Larvik kommune. Dette gjør vi i tett dialog med ansatte slik at de opplever Dokumentsenteret som en ressurs som understøtter kommunens arbeidsprosesser og oppgaveportefølje. 

Dokumentsenteret er organisert i tjenesteområdet Organisasjon og innovasjon. Avdelingen er for tiden bemannet med en avdelingsleder, en prosjektleder, to prosjektansatte, i tillegg  til 7 øvrige dedikerte og dyktige medarbeidere.  

Kvalifikasjoner:

  • Vi  ønsker primært søkere med relevant utdanning på minimum bachelornivå. Har du særlig relevant praksis og erfaring kan utdanningskravet fravikes.
  • Vi ser gjerne at du har erfaring og kunnskap om regelverket som gjelder for håndtering av bortsettingsarkiver slik som bevarings- og kassasjonsbestemmelser. Videre bør søkeren ha kjennskap til relevante  lovverk, herunder arkivloven med forskrifter, offentlighetsloven, forvaltningsloven, og bestemmelser om taushetsplikt og sensitive personopplysninger.
  • Du må kunne kommunisere godt både skriftlig og muntlig på norsk og må ha førerkort klasse B (vi har tjenestebil).

Personlige egenskaper:

  • Du er selvstendig, systematisk, nøyaktig og har god ordenssans.
  • Du er opptatt av å dele kompetanse og erfaringer med kollegaer
  • Du har positiv innstilling og stå på vilje. 

Vi tilbyr:

 

Viktig å vite før du starter hos oss
Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.

Mangfold er en styrke
Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

Kan bli ført opp på offentlig søkerliste
Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.

Vise frem politiattest
Før du tiltrer må du legge frem politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.

Hvordan søke
Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.

Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.

En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!