Bedrift
Handelshøyskolen BISøknadsfrist
05.01.2026Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Skole - UniversitetUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
, Oslo
OSLO
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
6481206Se her for andre jobber fra Handelshøyskolen BI
Handelshøyskolen BI
Analytiker
Skole - Universitet
Vil du bruke innsikt til å forme fremtidens studietilbud ved BI? I denne rollen får du ansvar for å utvikle, distribuere og analysere undersøkelser som gir retning for BIs studietilbud. Du henter inn og analyserer data om marked, målgrupper og konkurrenter – og omsetter funnene til tydelige anbefalinger som skaper bedre beslutninger, sterkere rekruttering og en enda bedre studentopplevelse. Du vil bli en del av avdelingen Marketing & Recruitment, hvor du vil få jobbe både strategisk og praktisk, og presentere innsikt på en engasjerende måte. Dette er stillingen for deg som brenner for analyse, trender og datadrevet utvikling – og som vil gjøre en konkret forskjell i en av Europas ledende business-skoler.
Arbeidsoppgaver
- Utforme, distribuere og analysere ulike undersøkelser relatert til kurs- og programinnovasjon for både heltidsporteføljen og videreutdanning (open enrolment).
- Bidra med innsikt til ulike business case og evaluering av programmer og kurs i henhold til BIs retningslinjer.
- Innhente og analysere innsikt om BIs markeder, målgrupper og konkurrenter, herunder gjennomføre egne kvalitative og kvantitative undersøkelser.
- Presentere funn og anbefalinger på en engasjerende og forståelig måte.
- Identifisere trender, mønstre og muligheter som kan styrke rekrutteringen og studentopplevelsen.
- Koordinere og samarbeide med studentmedarbeidere som støtter analysearbeidet.
- Sikre at all databehandling følger GDPR-regelverk.
Ønskede kvalifikasjoner
- Høyere utdanning på minimum bachelornivå innen analyse, økonomi, markedsføring, informatikk, eller andre relevante fagområder.
- Relevant arbeidserfaring innenfor analyse eller datadrevet markedsføring, evt Mastergrad innen relevante fagområder.
- Sterke analytiske ferdigheter og evne til å arbeide selvstendig med problemstillinger.
- Erfaring med verktøy som SQL eller Python er en fordel.
- God forståelse for datakvalitet, databruk og mulighetene data gir.
- Gode presentasjonsevner og komfortabel med å holde presentasjoner.
- Flytende i norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig.
- Erfaring fra utdanningssektoren eller lignende er en fordel.
Personlige egenskaper
- Svært god analytisk forståelse.
- Nysgjerrig og motivert av å forstå målgrupper, trender og atferd.
- Strukturert og kvalitetsbevisst, med stor arbeidskapasitet.
- Proaktiv og selvstendig – du tar ansvar og følger prosjekter fra idé til leveranse.
- Samarbeidsorientert og god på å formidle komplekse analyser på en forståelig måte.
Vi tilbyr
- En sentral rolle i et fremoverlent og ambisiøst fagmiljø.
- En avdeling og et team som består av en skikkelig trivelig og sosial gjeng.
- Varierte arbeidsoppgaver med stort handlingsrom og tydelig påvirkning på resultatene.
- En spennende bransje i utvikling, og arbeid med målgrupper i rask endring.
- Gode muligheter for kompetanseheving, inkludert kostnadsfri deltakelse på BIs studier og kurs.
- 35 timers arbeidsuke, 5 ukers ferie samt fri i julen og påsken.
Arbeidssted
Arbeidssted vil være campus Oslo, Nydalen.
Høres dette ut som noe for deg?
Ved spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med Maren Gonzalez Adserø, Head of Marketing, på maren.g.adsero@bi.no eller +47 98660298.
Søknadsfrist er 05.01.2026, men søknader behandles fortløpende.
Bedrift
Handelshøyskolen BISøknadsfrist
05.01.2026Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Skole - UniversitetUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
, Oslo
OSLO
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
6481206Se her for andre jobber fra Handelshøyskolen BI