• Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    24.10.2021
  • Sted:
    TROMSØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4133675
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE

Administrativ leder seksjon for hjemmetjenester

TROMSØ KOMMUNE

Offentlige tjenester og forvaltning

Administrativ leder har ansvar for å lede, styre og skape kultur for læring, forbedring og kontinuerlig utvikling av tjenester innenfor staben, som består av forvaltningen, kompetanseteamet og pasientsentrert helsetjenesteteam (PSHT).

Administrativ leder har ansvar for seksjonens saksbehandling og tildeling av helse-og omsorgstjenester, samt samhandling på tvers av enheter og seksjoner for å sikre koordinerende og helhetlige helse- og omsorgstjenester. Leder har ansvar for god saksbehandling og tjenestetildeling i henhold til lov og forskrift.

Administrativ leder rapporterer til seksjonsleder og inngår i seksjonens lederteam.

Arbeidsoppgaver:

  • Overordnet arbeidsgiveransvar for ansatte i forvaltningen, kompetanseteamet og PSHT. Organisatoriske endringer må påregnes
  • Veilede, utvikle og følge opp ansatte
  • Gjennomføre leder- og medarbeidersamtaler
  • Ivareta arbeidsgivers plikter og rettigheter etter Tromsø kommunes arbeidsgiverstrategi, herunder ansvar for HMS og IA-arbeid
  • Overordnet ansvar, eierskap og implementering av prosjekter, tiltak og planverk/vedtekter
  • Utarbeide, implementere og følge opp seksjonens faglige rutiner og prosedyrer i kvalitets- og internkontrollsystemet
  • Legge til rette for internundervisninger, opplæring, kursing og annet relevant fagutvikling i samarbeid med Fag- og kvalitetskoordinatorer
  • Følge opp og ivareta kommunens kvalitets- og avvikssystem
  • Ansvar for utvikling av tverrfaglig samarbeid i helse- og omsorg, ansvar for samhandling med andre tjenester i kommunen og med eksterne aktører
  • Sammen med seksjonsleder skal administrativ leder ha budsjett- og resultatansvar for forvaltningen og PSHT

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor i helse- og /eller sosialfaglig utdanning. Det er ønskelig med master eller videreutdanning
  • Lederutdanning og/eller relevant og bred ledererfaring. Utdanning må evt påbegynnes innen 2 år
  • Dokumentert kompetanse eller erfaring innen økonomiarbeid
  • Ønskelig med erfaring med forvaltning - anvende lov og forskrift i helsetjenesten
  • Ønskelig med utdanning i Helserett
  • Ved tilsetting vil personlig egnethet og relevant erfaring vektlegges

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeidsevner, kunne bygge gode relasjoner og dyktig på å bygge nettverk
  • Evne til å ta initiativ, bygge felles kultur, lede sammen med andre og finne gode løsninger innenfor rammen av fag, kvalitet, lovverk og økonomi
  • Tydelig og trygg i lederrollen, besluttsom, tillitsvekkende, fleksibel og tydelig i kommunikasjon
  • Strukturert og med gjennomføringskraft
  • Trives med å lede, skape samhold, et godt arbeidsmiljø og motivere medarbeidere
  • Evne til strategisk tenkning og se helhet og sammenheng
  • Utviklingsorientert, innovativ og ser mulighet til fornyelse

Vi tilbyr:

  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Selvstendige arbeidsoppgaver med gode utviklingsmuligheter
  • Stor tillit og mye ansvar
  • Et hyggelig arbeidsmiljø i en avdeling med dyktige og nytenkende kollegaer
  • Gode arbeidsbetingelser og lønn etter avtale

Annet

  • Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler
  • Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du i så fall varslet om
  • Søknad sendes elektronisk via Webcruiter innen frist
  • Oppgi to referanser

 

 
  • Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    24.10.2021
  • Sted:
    TROMSØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4133675
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE