• Bedrift
    Holmestrand kommune
  • Søknadsfrist
    15.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Sande
    SANDE
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3993688
  • Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
  • Oppdatert 26.07.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Holmestrand kommune

Virksomhetsleder Vann og avløp

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi har spennende oppgaver for virksomhetsleder for vann og avløp!

Holmestrand kommune søker en engasjert virksomhetsleder som ønsker å bidra til en bærekraftig utvikling for Holmestrand kommune.

Om arbeidsgiveren

Holmestrand kommune har ca. 25 000 innbyggere og ca. 1 800 årsverk. Kommunen ligger vakkert til med lang kystlinje, flott natur, innsjø, elver, skog og fjell. Jernbanen og E18 går gjennom kommunen og gir god kommunikasjon både nordover og sørover.

Kommunen har tatt en aktiv rolle som samfunnsutvikler og har langsiktige planer med tydelige arealstrategier. Store nærings- og boligprosjekter er under utvikling flere steder i kommunen. Den nye virksomhetslederen vil få en sentral rolle i å bidra til videreutviklingen av Holmestrand kommune som en framtidsrettet samfunnsaktør og som leverandør av kommunale tjenester. Holmestrand kommune er nylig sammenslått med tidligere Holmestrand, Sande og Hof kommuner.

Holmestrand kommune er i vekst og kommunes vann og avløpsnett skal understøtte denne utviklingen. Virksomheten består i dag av 27 medarbeidere, fordelt med arbeidssted på administrasjonsbygg Sande og på ulike driftslokasjoner. Kommunen har fem avløpsrenseanlegg, med nybygde Holmestrand RA som det største. Vann blir levert av Glitre, Vestfold Vann og det interkommunale Blindevannverket. Det er to driftsledere under virksomhetsleder for henholdsvis Holmestrand nord og sør. I nær fremtid skal ny Hovedplan VA på plass, og flere strategiske beslutninger ligger foran oss Virksomheten har også ansvaret for kommunens renovasjonsordning som administreres av Vesar.

Stillingen rapporterer til kommunalsjef Teknisk område og arbeidsted er administrasjonsbygg i Sande.

Arbeidsoppgaver

  • Lede og utvikle virksomheten
  • Personalansvar
  • Økonomioppfølging
  • Fagansvar
  • Samhandling internt og eksternt
  • Porteføljestyring av VA prosjekter
  • Utarbeide og følge opp saker til politisk behandling
  • Rådgivning og andre oppgaver innenfor fagområdet

Kvalifikasjonskrav

Relevant utdannelse på minimum bachelornivå

Lang og solid erfaring fra tilsvarende arbeid kan kompensere for manglende formalkompetanse

Dokumentert ledererfaring

God kjennskap til kommunale prosesser

Flytende norsk både skriftlig og muntlig

Bred erfaring med bruk av IKT

Prosjektledelseserfaring er en forutsetning

Førerkort klasse B

 

Personlige egenskaper

Evne til å se helheten og tenke overordnet

Relasjonsbygger og bidra inn i et godt arbeidsmiljø

Evne til å arbeide både systematisk og selvstendig

Løsningsorientert og har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner

Innovativ og utviklingsorientert

Personlig egnethet for stillingen vil vektlegges særskilt

 

Vi tilbyr:

En spennende stilling i en organisasjon med viktige og meningsfylte oppgaver

Stor frihet og handlingsrom innen eget ansvarsområde  

En viktig rolle i organisasjonen og med stor innflytelse i strategisk utvikling av kommunen

Godt arbeidsmiljø med tverrfaglig samarbeid

 

Lønn etter avtale. Medlemskap i god pensjonsordning i KLP. Fra lønnen trekkes 2% innskudd til pensjonsordning. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger overenskomster, reglementer og lover.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju. Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig iht. Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette

 

  • Bedrift
    Holmestrand kommune
  • Søknadsfrist
    15.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Sande
    SANDE
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3993688
  • Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
  • Oppdatert 26.07.2021