• Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    22.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4658932
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
  • Oppdatert 08.06.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nes kommune

Virksomhetsleder sykehjem

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Nes kommune skal tilsette virksomhetsleder for Nes sykehjem, som er en av 5 resultatenheter innen kommunalområdet Helse- og velferd.
Sykehjemmet vårt er viktig, både i forhold til et korttids- og avlastningstilbud, rehabilitering, langtidstilbud, KAD plasser og drift av kjøkken og kantiner. Samlet er det få plasser pr antall eldre, men ressurs pr plass er over gjennomsnittsnivået i norske kommuner

Virksomhetsleder er sentral også som aktør i den samlede utviklingen av helse- og velferdstjenesten i Nes, og som medlem av ledergruppen til kommunalsjef helse og velferd. Tjenestene er under utvikling ut fra en sterk satsning på at stram økonomi skal oppveies av stor dyktighet på å levere på en mestrings- og ressursmobiliserings strategi. For å levere på strategien legger vi stor vekt på kompetanse, og herunder å virke best mulig som en lærende organisasjon. Innen en vektlegging av evidensbasert ledelse tilpasset konteksten man er i, gir vi høy prioritet til resultatledelse. Nes kommune satser på tverrfaglighet og helhetstenkning som krever stor grad av samhandling mellom ulike virksomheter, områder og nivåer i organisasjonen.

Stillingen innebærer administrativt, faglig og økonomisk ansvar for hele virksomheten og inngår i kommunens lederforum 

Arbeidsoppgaver:

  • Kontinuerlig utvikling og operativ drift av virksomheten
  • Koordinere driften og sikre at tjenesten utøves i samsvar med mål- og kvalitetskrav og sentrale og lokale føringer og intensjoner
  • Bidra i kommunalområdets endringsarbeid  
  • Personaloppfølging med sykehjemmets ledergruppe og sykehjemmets leger
  • Utnyttelse av økonomiske og strukturelle rammer 

Kvalifikasjoner:

  • For stillingen kreves utdanning på universitets- eller høyskolenivå, fortrinnsvis innen sosial- og helsefag, økonomi eller pedagogikk. Det vil legges stor vekt på  helsefaglig utdanning eller bakgrunn.
  • Det stilles krav om lederutdanning, og relevant ledererfaring. 
  • Det legges vekt på kunnskap, erfaring og resultat innen endringsledelse, resultatledelse, evidensbasert ledelse, og læring i organisasjoner.  Evne og resultat i å trygge medarbeidere gjennom gode prosesser du selv skaper, er en del av dette.
  • Den som tilsettes må kunne underbygge oppnådde resultater i forhold til økt egenmestring, ressursmobilisering og endringer som gir mer resultat pr krone/økt evne til å hjelpe, i forhold til budsjettet som står til rådighet.
  • Det kreves høy kompetanse innen kommunikasjon i organisasjoner 
  • Erfaring fra krevende omstillingsprosesser og systematisk utvikling av faglige tilbud og tilnærminger er ønskelig.. Myndiggjøring av medarbeidere er en del av dette.
  • God økonomi- og virksomhetsforståelse.

 Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, ikke er eldre enn 3 måneder.

Personlige egenskaper:

  • Være en synlig, tydelig og motiverende leder med evne til å skape begeistring og et godt arbeidsmiljø som bidrar til å trygge medarbeiderne
  • Ha gode samarbeidsevner
  • Evne til å arbeide selvstendig
  • Evne til åpen og tillitsfull dialog med brukere, pårørende og medarbeidere
  • Evne til å veilede og bistå avdelingslederne i sin lederrolle
  • Stor arbeidskapasitet og anledning/vilje til å stå på i perioder
  • Erfaring med å håndtere media
  • Vise gjennomføringskraft, være løsningsorientert og få gode resultater.
  • Personlig egnethet

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger.

Minst to referanser må oppgis.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.

Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkerenkan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir  søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

  • Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    22.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4658932
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
  • Oppdatert 08.06.2022