• Bedrift
    Rendalen kommune
  • Søknadsfrist
    28.11.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2484, RENDALEN
    RENDALEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4846684
  • Se her for andre jobber fra Rendalen kommune
  • Oppdatert 01.11.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Rendalen kommune

Virksomhetsleder Plan Næring Drift

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Rendalen kommune – som organisasjon
Administrasjonen er organisert i de tre sektorene Helse- og omsorg, Oppvekst og Plan Næring Drift, i tillegg til tjenesteområdene innen kultur og stab.

Virksomheten Plan Næring Drift:
Virksomheten har ansvaret for kommunalteknikk, landbruk og plan/bygg/geodata. Det er 25 fast ansatte, og i tillegg kommer prosjektengasjerte medarbeidere. Prosjektporteføljen er dynamisk og p.t. har vi en prosjektleder i 100% stilling innenfor regional kommunedelplan for energi- og klima. I tillegg til virksomhetsleder er det driftsleder ved virksomheten.

Stillingsbeskrivelse/arbeidsoppgaver:
Som virksomhetsleder har du ansvaret for hele virksomhetens tjenesteyting; faglig, personellmessig og økonomisk og slik at oppgaver som følger av lover, politiske vedtak og kommunale bestemmelser ivaretas. Du er administrativt underlagt kommunedirektøren og inngår i kommunedirektørens ledergruppe.

Man må forvente å være en aktiv, faglig relevant og konstruktiv sparringspartner for egne spesialister og som representant for virksomheten. Du må være personlig egnet for å lede en variert organisasjon med stort spenn i ansatte, utdanningsnivå og oppgaver. Du må evne å gi dine ansatte rom for å prestere på høyt nivå, gjennom mening, mestring og medbestemmelse

Fokusområder innen fagfeltet
• Tett samspill mellom egne fagfolk på tvers av avdelinger i virksomheten og tverrsektoriell samhandling i egen kommune
• Lederutvikling
• Videreføre og videreutvikle etablerte formelle og uformelle samarbeid i Fjellregionen

Kvalifikasjoner/egenskaper:
• Det er ønskelig med høyere utdanning og relevant erfaring innen sektoren
• Lederutdanning/ledererfaring
• God på kommunikasjon og relasjonsbygging internt og eksternt
• Gode samarbeidsevner
• Utviklingsorientert
• Personlig egnethet vil bli særlig vektlagt

Vi tilbyr:
• En spennende og utviklende jobb
• Stor innflytelse på strategiske diskusjoner og utvikling av fagområdet
• Mange spennende prosjekter
• Motiverte, dyktige og trivelige medarbeidere
• Lønn etter avtale, gode pensjons- og forsikringsvilkår

Rendalen kommune har som hovedregel at stillingssøkere skal være offentlige, jf Offentlighetslovens § 25. Dersom navnet ikke ønskes offentliggjort må dette begrunnes.

NB! Søkere må aldri oppgi BankID-informasjon i søknadsprosessen! Dersom du blir spurt om dette, er det et svindelforsøk.

 

 

  • Bedrift
    Rendalen kommune
  • Søknadsfrist
    28.11.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2484, RENDALEN
    RENDALEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4846684
  • Se her for andre jobber fra Rendalen kommune
  • Oppdatert 01.11.2022