Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjøvik kommune

Virksomhetsleder i 100 % fast stilling ved Gjøvik Interkommunale Legevakt

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Gjøvik Interkommunale Legevakt (GIL) dekker kommunene Gjøvik, Østre Toten, Vestre Toten, Nordre Land, Søndre Land, Gran og Lunner.

Legevakten leier lokaler ved Sykehuset Innlandet HF Gjøvik. Lokalene er helt nye og moderne. Det er utarbeidet egen Systemhåndbok for GIL.

Avdelingen har ca 16,5  årsverk. Virksomhetsleder har ansvar for sykepleietjenesten ved legevakta. Legevakta er bemannet med lege og tar i mot pasienter fra kl. 15 - 08 på hverdager, og hele døgnet i helg og høytid. I tillegg betjenes telefonen i daglegevakta av en sykepleier fra kl. 08 -15 på hverdager. 

Virksomhetsleder har ansvar for sykepleietjenesten i legevakta slik at tjenesten gis i henhold til gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer. Virksomhetsleder har tett samarbeid med legevaktsoverlegen med bl.a faste ukentlige driftsmøter.

I tillegg til virksomhetsleder er GIL organisert med sykepleier 1 og egen merkantil ressurs.

Arbeidsoppgaver:
  • Ha et helhetlig lederansvar for virksomheten, og handle i tråd Gjøvik kommunes ledelsesprisnipper.

  • Samarbeide med legevaktsoverlegen om drift av GIL og ha ukentlige driftsmøter med denne.

  • Ha et helhetlig fag- og kvalitetsansvar for sin virksomhet.

  • Ha et overordnet personal- og arbeidsgiveransvar for sykepleiere / andre ansatte ved GIL i overensstemmelse med nasjonale lover og forskrifter samt kommunens vedtatte mål og retningslinjer.

  • Ha ansvar for effektiv drift av vaktturnusen for sykepleierne / andre ansatte ved GIL, et godt arbeidsmiljø og aktiv medbestemmelse  fra tillitsvalgte, verneombud og ansatte i virksomheten.

  • Ha økonomi- og driftsansvar i tråd med de rammer som er gitt, og i henhold til gjeldende økonomireglement.

  • Dokumentere i henhold til gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer.

  • Være sekretær for legevaktas fagråd.

  • Delta på relevante møter mm i samarbeid med legevaktsoverlegen.

  • I samarbeid med legevaktsoverlegen svare opp henvendelser fra tilsynsmyndigheter.

  • Andre delegerte oppgaver etter avtale.

Kvalifikasjoner:
  • Autorisert sykepleier / relevant utdanning på bachelornivå, jfr akuttmedisinforskriften, med formal- eller real-kompetanse innen ledelse, og gjerne erfaring fra akuttmedisinske avdelinger eller legevakt. Generell kompetanse i bruk av dataverktøy er nødvendig.

  • Har, eller skal tilegne seg, kunnskap om digitalt medisinsk nødnett.

  • Det er ønskelig med erfaring innen økonomistyring og budsjettarbeid.

  • Personlig egnethet og evne til nytenkning og fleksibilitet vil bli tillagt stor vekt.

  • Vi søker en positiv og inspirerende person som har gode lederegenskaper, samt evne til å arbeide selvstendig og i god samarbeid med legevaktsoverlegen og andre.

Krav om godkjent politiattest 

Vi kan tilby:
  • Som virksomhetsleder deltar du i et større ledernettverk innad i tjenesteområdet helse og omsorg, Gjøvik kommune.

  • Utfordrende og utviklende arbeidsoppgaver

  • Nødvendig opplæring, oppfølgingssamtaler og veiledning i prøvetiden

  • Engasjerte og faglig dyktige medarbeidere

  • Lønn etter avtale

  • Gode pensjonsordninger

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.