• Bedrift
    Notodden kommune
  • Søknadsfrist
    24.03.2019
  • Stillingsfunksjon
    Lederstilling
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Påkrevet
  • Adresse
    3674, NOTODDEN
    NOTODDEN
    Norge
  • Andre arbeidssteder
    Notodden
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    1407132
  • Se her for andre jobber fra Notodden kommune
  • Oppdatert 28.02.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Notodden kommune

Virksomhetsleder Barneverntjenesten

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Notodden er Europas blueshovedstad og ligger idyllisk til ved Heddalsvannet. Kommunen har et variert og nyskapende næringsliv, videregående skole, universitet og sykehus. Våre 13000 innbyggere kan delta i et yrende kulturliv og besøke kafèer, utesteder, kino, teater og gallerier. Vi har meget attraktive boligområder og et godt tilbud innen aktivt friluftsliv. Notodden ligger 3 mil sørvest for Kongsberg og er et knutepunkt for kommunikasjon med gode tog- og bussforbindelser og flyplass med daglige flyavganger til Bergen. «Industriarven Rjukan – Notodden» ble i 2015 ført opp på UNESCOs verdensarvliste.

Notodden og Hjartdal barnevernstjeneste er en interkommunal tjeneste der Notodden er vertskommune. Kommunene har tilsammen et innbyggertall på vel 15000. Vi har 14 dyktige fagpersoner som trenger en ny leder. Vi er organisert etter en spesialistmodell hvor vi jobber i grupper, undersøkelse og tiltak/omsorg. Vi har fokus på å ivareta barneperspektivet og videreutvikle tjenesten, og vi vektlegger tverrfaglig samarbeid med øvrige lokale tjenester og tiltak.

Vi bruker Kvello sin metodikk som en del av vår faglige forankring. Vi benytter oss av saksbehandlersystemet Familia og holder til på Familiehuset, som også blant annet består av helsestasjon og pptjeneste.


Vi søker en dyktig leder med barnevernfaglig kompetanse til 100 % stilling i Notodden og Hjartdal barnevernstjeneste. Stillingen rapporterer til kommunalsjef oppvekst.

Arbeidsoppgaver

  • Faglig og administrativt ansvar for barnevernstjenesten.
  • Personal- og budsjettansvar.
  • Ansvar for at virksomheten drives i henhold til lovkrav og i tråd med mål og verdier.
  • Bred samhandling med andre virksomheter både internt og eksternt.
  • Bidra til forbedring av arbeidsprosesser og rutiner i virksomheten.
  • Videreutvikle barnevernstjenesten i tråd med kommende barnevernsreform

Kvalifikasjoner

  • Minimum treårig barnevernfaglig/sosialfaglig utdanning.
  • Alternativt annen relevant høyskoleutdanning med relevant erfaring.
  • Lederkompetanse, ledererfaring kan veie opp for manglende formell kompetanse.
  • Videreutdanning i forhold til arbeid i barnevernstjenesten er ønskelig.
  • Erfaring fra barnevernsarbeid.
  • Kunnskap om økonomi og budsjettarbeid og gode IKT-ferdigheter.
  • Førerkort klasse B, og du må kunne disponere egen bil
  • Det kreves utvidet politiattest iht Barnevernlovens §6 - 10

Personlige egenskaper

  • Vi ønsker en engasjert, strukturert, selvstendig, ansvarsbevisst, resultatorientert og beslutningsdyktig leder. Du må ha særlig gode kommunikasjonsferdigheter både skriftlig og muntlig, og evne å skape gode samarbeidsrelasjoner både internt og eksternt. Stor fleksibilitet og evne til faglig nytenkning står sentralt. Du må ha fokus på utvikling av tjenestetilbudet og evne å inspirere til godt barnevernfaglig arbeid.
  • Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • Spennende, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i en organisasjon i utvikling.
  • Faglige utviklingsmuligheter.
  • Et godt arbeidsmiljø med en høy og tverrfaglig kompetanse.
  • Deltakelse i barnevernsledernettverk i Telemark.
  • God forsikrings- og pensjonsordning.
  • Lønn etter avtale.

  • Etter søknadsfristen utløp utarbeides offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å unntas offentlighet, må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vurderes i henhold til Offentlighetslovens bestemmelser. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn, vil søkeren bli kontaktet før en eventuell offentliggjøring.

Spørsmål om stillingen kan rettes til kst. rådmann Jan Erik Søhol, tlf. 970 50 338, kst. kommunalsjef oppvekst, Solveig Hortemo tlf. 970 53 421 eller vår rådgiver i Skagerak Consulting Jan Sebjørnsen Storstein, tlf. 950 09 444.

Søknadsfrist: 24.mars 2019

 

  • Bedrift
    Notodden kommune
  • Søknadsfrist
    24.03.2019
  • Stillingsfunksjon
    Lederstilling
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Påkrevet
  • Adresse
    3674, NOTODDEN
    NOTODDEN
    Norge
  • Andre arbeidssteder
    Notodden
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    1407132
  • Se her for andre jobber fra Notodden kommune
  • Oppdatert 28.02.2019