Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Stavanger Kommune

Virksomhetsleder ambulante oppfølgingstjenester 

Vi har nå ledig stilling som virksomhetsleder for en nyopprettet virksomhet for ambulante oppfølgingstjenester til mennesker med rusmiddelavhengighet og psykiske lidelser. Etablering av denne virksomheten er resultat av et prosjekt med formål å samle og samordne flere av kommunens oppfølgingstjenester for brukergruppen, og skape «en dør inn» for brukere, pårørende og samarbeidspartnere. Virksomheten vil ha i underkant av 40 årsverk og bred faglig sammensetning. Tjenestene som samles er Housing First, miljøtjenesten/miljøterapeut rus i rehabiliteringsseksjonen og OBS-teamet. Sistnevnte drives i samarbeid med Helse Stavanger HF. Målet er å sikre at brukerne får tjenester som er tilpasset deres behov, og hindre at brukere «faller mellom stoler». 

Stillingen er organisert i tjenesteområdet helse og velferd, med kommunalsjef for velferd og sosiale tjenester som nærmeste overordnede. Virksomhetsleder ansettes 3-4 måneder før etablering av den nye virksomheten, og får ansvar for å tilrettelegge og drive prosessen fram til etablering, med bistand fra stab helse og velferd. Det blir sentralt å samle og engasjere virksomhetens ledergruppe i arbeidet, informere og involvere ansatte, og etablere gode rutiner for samhandling mellom avdelingene. Virksomheten etableres i januar 2023. Arbeidet med å framskaffe egnede lokaler er påbegynt. 

Er du en leder med engasjement for mennesker med rusmiddelavhengighet og psykiske lidelser, som klarer å se helheten og legge til rette for utvikling og god samhandling? Da er dette kanskje jobben for deg!

Arbeidsoppgaver:

  • Helhetlig fag-, personal- og resultatansvar herunder budsjett- og økonomistyring av virksomheten
  • Sikre at virksomheten leverer tjenester av god kvalitet, etter gjeldende regelverk og innenfor vedtatte økonomiske rammer
  • Ansvar for systematisk HMS arbeid og internkontroll
  • Legge til rette for god samhandling med interne/eksterne samarbeidspartnere 
  • Være en pådriver for systematisk forbedrings- og utviklingsarbeid
  • Ansvar for måloppnåelse og rapportering i begge styringslinjer

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning på minimum bachelornivå, fortrinnsvis innen sosialfaglig eller helsefaglig retning
  • Videreutdanning innen ledelse, fortrinnsvis på masternivå 
  • Relevant ledererfaring
  • God økonomiforståelse og erfaring med økonomistyring
  • Erfaring med omstilling- og utviklingsprosesser
  • Kjennskap til brukergruppen og erfaring fra brukernært arbeid er en fordel
  •  
  • Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende C1. Gjelder ikke søkere med annet skandinavisk språk som morsmål

Personlige egenskaper:

  • Du har gode samarbeidsevner, inkluderer og skaper oppslutning om felles mål og verdier
  • Du er resultatorientert, har pågangsmot og god gjennomføringsevne
  • Du er utviklingsorientert og har evne til å tenke helhetlig
  • Du evner å delegere ansvar og arbeidsoppgaver, og korrigere uønsket praksis
  • Du har stor arbeidskapasitet og er robust i møte med utfordringer
  • Du har gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter

Vi tilbyr:

  • En spennende og utfordrende lederoppgave hos en av regionens største arbeidsgivere 
  • Gode stabs- og støttefunksjoner 
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP
  • Hjem - Jobb - Hjem
  • Stillingskode: 945100 (leder) 
  • Lønn etter avtale 
  • Oppstart etter avtale